Inlägg från: Filipa92 |Visa alla inlägg
  • Filipa92

Byta sitt namn som vuxen?

Byt om du inte trivs med namnet. Har en släkting som bytte namn när hon var ca 45. Det tog ett tag för de äldre släktingarna att vänja sig vid namnet men nu kallar de flesta henne för det nya namnet. Hon bytte dock till ett namn som i princip inte förekommer bland kvinnor i hennes egen ålder, utan bland de som är 25 och yngre så det blir ju lite konstigt ibland kan jag tycka...

~ Ines 29/4-09 & Lillebror 11/2-11 ~
  • Filipa92

MoGi: Om jag ska vara ärlig så har jag svårt att se Elise och Ellie på någon över 10 år. Emily och Stella är också på gränsen, men de känns ändå lite mer vuxna. 
    Jag passar på att föreslå Perla och Nilla. Det blir ju inte såå stor förändring från Pernilla, men ändå lite mer modernt. Kanske de namnen faller dig mer i smaken än Pernilla?
    Hur som helst, lycka till med namnvalet! Det är ju DU som ska känna dig nöjd med ditt namn, skit i vad vi andra tycker.  

• Filipa92
    MoGi skrev 2011-02-17 15:20:23 följande:
    Filipa92:
    Tack, jag vet att jag ska skita i vad andra tycker, men det är alltid kul och intressant att höra andras åsikter även om det slutgiltiga beslutet så klart är mitt och bara mitt.
    Tack för dina förslag, men då jag tänkt ha kvar Pernilla som andranamn tycker jag att namnen blir lite för lika varandra :)
    Ett annat namn som jag tycker är fint är Isabel.
    Ja Isabel är fint! Det tycker jag passar både stor och liten dessutom.
Svar på tråden Byta sitt namn som vuxen?