• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Aj, aj, aj! Så känns det här. Höll på igår och baka en kladdkaka, gjorde två tårtor och dammsög huset. Misstänker att det blev liiiite för mycket för min kropp i detta tillstånd. För inatt har jag haft värk i höger ben och när jag vakna imorse hade jag vidrigt ont i höger ljumske, mot blygdbenet och ned mot låret. Har släppt lite när jag gått runt lite, men det känns ännu lite för mycket för att kännas bra. Såklart orolig att något är fel, men inser att det är mycket mer troligt att det är ligamenten eller nått som spökar.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-11 11:31:00 följande:
    Vet ni av vem man får moderskap intyg ? Läste lite på nätet en del fick av Bm och en del fick det vid RUL , ska ni ansöka om det och när i vilken vecka ska ni isåfall skicka in det ? Jag tänker långt fram nu vill ha koll på saker och ting Skrattande
    Jag har inte tänkt så långt, men jag har fattat det som att jag ska få det av barnmorskan efter att vi varit på RUL. Men jag är inte hundra. När BM rabbla all info tog jag bara in det närmaste, allt annat kändes för långt bort.
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-04-10 20:16:05 följande:
    Kenai: aj aj! Ligamenten eller fogarna kanske! Man märker verkligen att kroppen säger till numer! Jag har blivit dunderförkyld och vill bara sova! Försöker lyssna!!!
    Min värk känns bättre idag så jag gissar att det är ligamenten eller fogarna. Vilket fall som helst så har jag lärt mig en läxa. Inte hålla på för mycket utan att vila lite där emellan. Kroppen fungerar inte som förut så det gäller verkligen att lyssna till den!
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-04-11 11:53:25 följande:
    Jag har oxå fattat det som att man får det första Bm-besöket efter RUL

Imorgon ska vi på UL!! Wieeeee Jag kan inte fokusera alls på jobbet idag, kan bara tänka på morgondagen. Som tur är ska vi dit tidigt, ska vara där 8:40. Hoppas allt är bra med lilla loppan! Tycker mig ha känt något i magen de sista dagarna, som lite fisksprattel, men det är inte tydligt alls. Kan ju lika gärna vara tarmarna, man känner ju så gärna efter lite för mycket. Går ju in i v.16 denna veckan så nu kommer ju analyserandet att ta fart då man vet att bebis snart kanske ger sig till känna

Med sonen kände jag första gången i v.19, och då var det tydliga sparkar, så då behövde man inte undra

Man får vänta och se, men imorgon ska jag fråga vart moderkakan ligger så man vet. Har hört att den dämpar rörelser om  den ligger framtill så man känner de första rörelserna sent. Det kan ju vara bra att veta

Kram till er och ha en bra vecka!
    Shibby: Åh vad härligt med UL! Mys!

Vi ska iväg nästa vecka och lyssna på hjärtljuden. Ska bli spännande!
  • DreamBear

Hur ser en matdag ut hos er? Hur ofta äter ni? Vad äter ni till frukost?

Jag har börjat fundera om jag äter för lite. Tycker jag äter hela tiden, men ändå känns det för lite. Svårt att veta.

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-04-13 13:09:30 följande:

Det är så konstigt för det står 11,1 cm på vår bild oxå, men hon sa att bebis var ca 14 cm. Fast tänk om jag hörde fel och hon sa att bebis motsvarade 14 veckor? (Dom räknar ju bara hela veckor och jag är ju 14+6 idag)

När jag kollade mina appar i iphonen så står det att bebis är ca 11-12 cm vid v.15

Kan det inte vara så att bebisen är 11,1 som de mäter, men om man tar med benen i det hela blir bebisens hela länga ca 14 cm?
  • DreamBear

Började dagen med näsblod. Har alltid haft lätt för att blöda,men konstigt nog har jag klarat mig hyfsat under dessa veckor. Hatar att blöda näsblod. Och det jobbiga är att det alltid ska börja när jag ska någonstans. Blir ju inte lättare att få stopp på det när man är stressad och ser att klockan tickar iväg.

Har ni blött mycket näsblod?

• DreamBear

Jo, jag har också läst att näsblod är vanligt pga ökad blodvolym och sköra slemhinnor.
    Mitt rinner på ganska friskt när det väl börjar, men med lite is som trycks mot näsan så brukar det lugna ner sig ganska snabbt. Jobbigare när man är på platser där man inte har tillgång till is.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-13 19:29:59 följande:
    I morgon har jag KUB test kl 13.45 så nervös hoppas den lever och att det inte visar nåt fel, nu vill jag att tiden ska gå jättesnabbt tycker jag väntat länge nu Flört
    Håller såklart tummarna!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !