Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Då är jag i vecka 20. Vet inte om man blir klokare av mötet. Något kanske...
Då är jag i vecka 20. Vet inte om man blir klokare av mötet. Något kanske...
Jag är arbetsterapeut.
Skulle min man få bestämma skulle jag få "överta " hans tio pappadagar som pappan ta ur i början och så skulle han vara ledig resten Skämt å sido, vi ska försöka dela så jämnt som möjligt och försöka vara lediga så länge som möjligt och ta ut så få dagar som möjligt... Hur få ihop det...
Beso: Du har så rätt när det gäller skatten i magen!! Det med pengar är inte så viktigt då. Naturligtvis måste man ju ha så man klarar det viktigaste, men pengarna behöver ju inte hamna på hög när man är föräldraledig.
Vi har inte heller kikat så mycket på bebisgrejer än. Lite på barnvagnar på nätet dock. Tänkte också att efter ultraljudet, som är på torsdag!) börja kolla lite mer på typ babyproffsen och liknande butiker.
Under hela vår tid vi kämpat för att bli gravida har jag då och då handlat lite bebiskläder, men efter plusset har jag inte vågat köpa någonting. Nu känns det så konkret att det verkligen är till bebis i magen. Då var det som en tröst och lite längtan som gjorde att jag handlade...
Vi har ju också bokat in en tvådagars-shopping i Ullared i början av juli så då måste jag ha kommit över den där tröskeln att våga handla igen.
Jag har inte känt någonting från bebis än. Jag är i vecka 19. En kompis till mig sa att hon började känna när hon var på ultraljudet för då kunde hon koppla ihop bild och känsla på något sätt.
Strössel: Vad jobbigt att ditt illamående inte vill ge med sig.
Strössel: Vad skönt att allt såg bra ut. Min katt gillar att sitta och ligga på magen, men en hund har ju lite mer vikt än en liten katt.
Ja, det ska bli spännande med ultraljud i morgon. Dessutom ska jag förhoppningsvis få träffa en läkare på grund av att jag den senaste veckan haft jättemycket näsblod. Det kan kanske var för hög dos av mina blodförtunnande mediciner. Börjar bli tröttsamt att nästan ständigt har näsblod.
Verkar vara något fel på Blogger idag så inlägget är borta.
Var på Rul igår och de hittade grava missbildningar på hjärnan. Alldeles för mycket vätska och för lite hjärna finns i skallen Så kallad vattenskalle. Detta gör att hjärnan inte har och kan utveckla sig. Bebisen kommer inte klara ett liv utanför livmodern, vilket gjorde att vi igår tillsammans med läkare och kurator fick ta det helt galna beslutet att avbryta graviditeten. Eftersom de fria abortveckorna är över var man tvungen att ansöka hos Socialstyrelsen. Iddag har vi fått medgivande därifrån om abort. Så planen är att i morgon åka till gynavdelningen för att få tre tabletter som påbörjar aborten och sedan på måndag ska vi till förlossningen för att "fullborda" det hela.
Detta känns helt jävla vansinnigt.