• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Efter en lång förlossning värkar från kl 01.30 söndag natt så fick jag en pojke  kl 22:01 på måndag kvällen och då var jag så trött och efter misslyckade sugklocka försök såg läkaren att jag hade ingen ork kvar eller kraft så det blev ett kejsarsnitt.

Blev en Liam 3835 g och 51 cm lång föddes kl 22:01 den 31 oktober ! Skriver mer när vi har landat här hemma !

Stort grattis Loppan så söt Glad visst är den underbart att vara mamma !

• strössel

Tack Shibby Glad nu är det ett kämpande med ammningen, han var superduktig i natt ammade tre gånger men idag verkade det vara svårare men tålamod heter det ju Flört

• strössel

Stort Grattis Beso en liten pojke Glad har alla fått sina små underverk i tråden nu ? Helt underbart att vi alla har blivit mammor nu Stor kram till er alla !

• strössel

Kenai: Här är det lika , kan bara sitta och titta på Liam man vill aldrig sluta kika på honom. Och allt gos man får helt underbart Glad har redan glömt den jobbiga förlossningen och är redo för en massa barn i framtiden om man har samma tur att lyckas bli gravid fler gånger Flört

• strössel

Beso: Liam var en vecka igår, här går det framåt jag ammar och ger ersättning 50 ml efter varje amning då han hade gått ner lite och sen gick han upp och nu hade han gått ner 45 g igen. Här sovs det inte så mycket när han sover då försöker vi fixa i hemmet , men han sover så otroligt bra på natten fast vi får väcka honom för att amma. Tycker det börjar kännas riktigt bra nu när man har kommit in i allt, det tar sin tid men det blir bara bättre och bättre. Har dragit ur hemtelefonen för folk ringer hela tiden blir galen snart. Vill kunna njuta med min son i lugn och ro Glad

• strössel

Kenai: Många kramar till dig, du ska se att dom kommer göra allt för att Elin kommer bli fullt frisk och bra att dom upptäckte det så här tidigt. Förstår om du är ledsen man är så rädd om sitt lilla barn, tycker  man har blivit jättekänslig sen när man blev mamma. Ta hand om er KRAM !

Shibby: Tack ska prata med bvc i morgon om vi ska köpa såna under tiden vi ger ersättning !

• strössel

Jag helammar just nu, var på bvc och sa att Liam kräks efter varje gång  han får ersättning så vi ska testa med bara bröstmjölk till måndag då bvc kommer på hembesök och se om han har gått upp då blir det ingen mer ersättning. Men om vi ska fortsätta med ersättning så ska han får ersättning som vi ska få på recept på apoteket utan komjölksprotein. Blir lite olika med ammningen ibland 1,5 h till 2 h och 3 h. Men han får alltid mat med 3-4 h mellanrum.

Var inne i måndags och har fått urinvägsinfektion och har ätit tabletter från i måndags och har fortfarande lika ont och bvc och mvc sa att jag skulle ringa sjukhuset, gjorde det men fick inte komma in dom sa bara det försvinner säkert framöver. Men det blir inte bättre och enligt bvc skulle tabletterna har verkat snabbt är så rädd att jag har fått nån slags infektion börjar få väldigt ont i magen med. Och läkaren sa jag skulle höra av mig om värken inte var borta inom 5 dagar, men hur lätt är det när dom som svarar inte låter mig komma in.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !