• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-02-27 13:49:02 följande:

Haha ja det kan man undra Skrattande jag gick ner 8 kg innan mitt FET sen började jag äta lchf och gick ner ca 3 kg till nu äter jag kolhydrater igen då jag vill få en mer variation på maten och kunna äta frukt och grönsaker. Nu har jag gått upp en 2 kg men det tror jag beror på att jag börjat äta vanlig mat igen ett bakslag Obestämd men jag hoppas jag inte kommer gå upp så mycket max 10 kg Skrattande

Det förstår jag ju...! Jag hann inte gå ned som jag ville innan senaste IVF, för när man är under behandling får man ju inte banta heller. Så jag gjorde istället allt för att hålla mig kvar på samma vikt och det funkade förstås de två månaderna IVF-behandlingen tog... och nu plöstligt upp 4 kg. Förvånad

Men å andra sidan läser jag det här under vecka 7, som jag är i nu...

"Vecka 7

Kroppen:
    Man kan känna sig illamående på grund av hormonerna och ha lite molande värk

i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa. Magen kan kännas uppblåst på grund av att tarmarna arbetar långsammare. Vissa har redan ökat i vikt, men har du problem med illamående och kräkningar är det inte ovanligt att du istället har minskat i vikt. Det kan hjälpa att äta något litet innan du kliver upp ur sängen och att äta många små måltider."

Det står så i graviditetskalendern här på FL, så det stämmer tydligen. Jag kan bara hoppas att det planar ut lite senare i graviditeten, men jag nojjar inte över själva vikten, utan snarare över Mini i magen.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-27 14:07:06 följande:
    Jag vill bara ha en gravid mage och inget extra på övriga kroppen Skrattande
    Det förstår jag! Gravidmage är mycket trevligare alternativ! Flört

Men å andra sidan är det bara ta en sak i taget... Det finns lyckligtvis tid efter graviditeten att fixa till kroppen, så tänker jag i alla fall. Så jag är inte så orolig över vikten i alla fall. Skönt!
  • besony
    emsm; Härligt med tickande hjärta på VUL:et! Skönt att allt ser bra ut. Glad
    majsanna; Grattis till lill-Dutt. Kikade in på din blogg! Vilken gullig bild! Skönt att det ser bra ut för dig med! Glad
  • besony
    strössel skrev 2011-03-01 12:04:25 följande:

Varit på vul och det fanns en liten krabat där inne hon mätte till v 6+2 jag tror jag är i v 6+4 men hon sa att det spelar ingen roll den var perfekt för att  vara i v 7 den var 7 mm idag kl 8 på morgonen Skrattande med ett jättefint tickande stort hjärta !
    Underbart, strössel!! Skrattande
  • besony

Min ängsliga vecka är här nu, går in i v. 8 idag (7+0). Dessutom har jag imorse tagit min sista vaggis... Nu kan vi bara hoppas... Är inte riktigt övertygad om att det är på riktigt liksom, att detta händer oss!

Dessutom är jag rätt förbannad nu över något jag läst på bloggarna därute. En som tycker att IVF är onaturligt och att man hellre ska acceptera ödet att man inte kan få barn på naturlig väg. Alternativet är att försöka adoptera. Vilket inte passar alla eller så blir man inte godkänd pga reglerna. Enligt bloggerskan är det onödigt att sträva efter att uppleva graviditet och biologiska barn när man kan utöka familjen via adoption och att alla vinner på det, dvs mindre överbefolkning med mera... samt att adopterade och biologiska barn är samma sak. (Inte för mig, då de har helt olika bakgrund och behov.)

Adoption är inte så enkelt heller (vi skulle ju inte själva bli godkända pga vår stora ålderskillnad, exempelvis, ska vi alltså acceptera ett barnlöst liv med andra ord?). Och IVF är en fantastisk hjälp när man vill bilda familj och är hur naturligt som helst för oss att ta del av, det är bara ju bara liiiite hjälp på traven.... Resten av resan är hur naturlig som helst!!

Jag blir alltså så himla irriterad! Kokar snart över!! Skrikandes Ingen som varit i vår situation kommer aldrig att förstå....

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-03-01 20:55:07 följande:
    Det finns tyvärr många oinsatta människor som verkar anse sig "veta" och ska tycka om allt Som du säger så måste man gått igenom detta för att kunna förstå. Hade bloggerskan själv haft en bästa vän eller syster som gått igenom detta är jag övertygad om att hon hade tyckt annorlunda (hoppas verkligen det iaf)

Får man fråga vart du läst detta?
    Läste detta på den här bloggen... fabriksflugan.blogg.se/
    Jag surfar på in en massa olika typer av bloggar... och hamnade på den här. Skrikandes
  • besony
    strössel skrev 2011-03-02 07:58:27 följande:
    beso y abrazo: Det finns idioter överallt undrar om hon själv hade valt att adoptera om hon inte lyckats få barn. Folk som inte går igenom ivf kan aldrig förstå hur det är, en på mitt jobb när jag nämnde att jag skulle göra ivf  hon sa hundra gånger usch jag skulle inte vilja ha en annans barn i magen och jag sa 1000 gånger det är mitt och min mans barn bara att det blir befruktat utanför kroppen men hon fattade aldrig.
    Men gud, som man tror att klinikerna har en massa drös embryon som de delar ut oavsett vems... Skrikandes Folk borde helt enkelt läsa på vad som gäller. Det är ganska tabu med IVF. Och det lilla som skrivs i tidningarna skapar nog fördomar om IVF... Suck.
  • besony

Sitter nu och börjar bli hungrig. Jag är grymt sugen på en skål vaniljyoghurt som jag käkat varje kväll sedan 2-3 veckor... Kruxet är att yoghurten tagit slut och inte finns hemma. Det är verkligen ett riktigt ha-begär just nu. Men dessvärre är mataffären stängd... Så jag funderar tusan på vad jag kan ta nu istället..? Obestämd Imorgon blir det i alla fall en sväng till mataffären och handla hem den yoghurten! Flört

Har ni börjat bli sugna efter en viss sak eller så?

• besony

Passerat 7+2. Men nu på förmiddagen får jag blodblandade flytningar när jag torkar mig på toaletten.  Det här kan man inte påverka ett skit hur det ska bli... Rynkar på näsan

Dock ingen värk. Än. Hade behandlingen misslyckats skulle jag ha fått mensen 3-4 dagar efter sista progesteronvaggisen. Och det är just 4 dagar sedan jag tog den sista vaggisen. Något samband kanske?

Nu är VUL:et alldeles för långt borta... Det här känns som en repris från förra gången. Jag har mindre symtom känns det som. Brösten ömmar mindre.. just nu i alla fall. Rynkar på näsan
    Hatar denna oro för missfall!!

Visst jag har vetat att jag är gravid, men jag räknar inte med bebis den här gången heller. Som det ser ut nu. Färsk blodstrimmor i flytningarna. Gråter

Är det vanligt med blödningar i vecka 8?

• besony
    DreamBear skrev 2011-03-04 09:26:31 följande:
    Jag har hört många som får blödningar och att det är helt normalt. Tydligen är det mer vanligt när man gjort IVF. Kanske kan du ringa och be om en tid för att kolla?

Varför har du slutat med vaggisarna? Du har väl haft missfall tidigare?
    Jag ska ta dem till vecka 12 och har inte haft missfall tidigare, men läkaren sa att det var att gardera.
    Blödningar vanligt vid IVF??

Egentligen skulle jag ha slutat med vaggisarna vid TD, men jag hade 28 över så jag har trappat ner till v 7+0 på eget bevåg.

Förra gången jag fick missfall gjorde jag hormonstimulerat FET, då åt jag Femanest (östrogen) och hade vaggisar 3 ggr om dagen. Detta skulle fortgå till ca vecka 9 men jag fick missfall redan vecka 8 (7+2). Så trots vaggisar har detta inte hjälpt mig förra gången. Då var det fel på annat. Högt TSH upptäcktes sedan.

Nu går jag på Levaxin och har bra värden... men det här små blodblandade flytningar nu på förmiddagen, det förbryllar mig. Har inte mensvärk heller. Dock när jag går på toa så har det röda försvunnit igen. Är just nu i v 7+3. Förra veckan (6+1) när jag tog en vaggis på morgonen var det samma sak. Sedan har det lilla röda inte synts till.

Ultraljudet blir nästa vecka, 9 mars, då ska jag vara i v 8+1. 6 dagar kvar...
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !