Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Får ni lite orolig mage av att ni inte har ätit på ett tag ?
Min mage hinner inte bli orolig, för äter konstant känns det som Jag måste småäta för att hålla illamåendet under kontroll.
Shibby: Åh vad underbart det måste kännas! Bilden var superfin och jag avundas dig! Vill också se den lill* och ett litet hjärta som slår! Känns långt till nästa tisdag!
Idag är ingen bra dag för mig. Går in i vecka 8 idag och vaknade upp och mår skit. Jag är enormt matt i hela kroppen, det är en kraftansträngning att sitta upp bara känns det som. Jag är inte trött som tidigare utan matt i kroppen. Pulsen är hög, ligger kring 80-85 och jag känner varje dunk i kroppen.
Sedan har jag inget illamående kvar alls. Inga ömma bröst. Men en ny värk i magen som jag inte känt tidigare. Det känns fel därnere. Blöder inget. Men jag vaknade upp och känner mig helt ogravid.
Livrädd att det är ett missfall på gång nu
Sitter hemma utan bil, så jag kan inte ta mig till någon läkare.
Hej tjejer!
Igår var jag iväg på mitt VUL och det gick kanon. Fick se den lill*e och ett litet tickande hjärta som slog. Var exakt på dagen som jag räknat ut själv här på FL (7+6) och den lill* var 15,4 mm lång.
Har dock tagit ett beslut att lämna denna tråden. Jag känner att jag bara jämför mitt mående med andras och detta ökar bara min oro. Kanske kommer jag tillbaka hit längre fram.
Önskar er alla all lycka!!
KRAM
Hej tjejer!
Klev ur denna tråd pga oro, men har tjuvläst lite då och då.
Jag går in i vecka 13 imorgon, slutade med kortisontabletterna för 11 dagar sedan. Har nu sedan igår haft som en kraftig mensvärk, inget jag känt tidigare. Det känns "annorlunda" och fel. Har fått en tid för undersökning och vul på torsdag. Nervös! Rädd att min kropp stött bort den lill*
Men nu till min fråga som jag har,
har ni alla varit öppna med att ni gjort IVF till familj och vänner?
Vi har hållt detta med IVF hemligt.
Och nu är vi fundersamma om vi ska berätta till helgen om att vi är gravida eller om vi ska vänta. Vi är ju båda nojjiga att något ska gå fel, men så kommer vi ju troligen att känna det genom hela graviditeten.
Hur har ni gjort, har ni berättat?
Jag resonerar som så att om allt ser bra ut på torsdag så berättar vi i helgen (både min och mannens familjer kommer att vara samlade på samma ställe). Ser det inte bra ut får vi ta det därifrån. För då vet jag inte hur jag reagerar.
Kenai: Vad kul att gå in i v 13 , varför har du ätit kortisontabletter ? Jag tar progesteron tre gånger om dagen fram till v 12 är skitnervös när jag ska sluta med dom så jag föstår om du är orolig. Men det är säkert inget fel håller tummarna.
Vi har berättat för mina föräldrar och svärföräldrarna att vi gjort ivf, mina närmaste kompisar vet om det med. Till den övriga släkten tänker vi inte berätta att vi gjort ivf. Och för mina ytliga vänner tänker jag inte heller berätta det för, för dom räcker det med att jag är gravid