• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-02-23 11:55:04 följande:
    Du ska se att det går bra , men förstår om du är orolig. Jag ska ta progesteron till v 12, man kan ju få lite blödning av själva progesteronet oxå. Vet jag läst att några fått brun/rosa när dom torkat sig precis när dom slutade med progesteron men sen gick det jättebra.

Emsm: Hoppas du får läkaren jag hade igår hon var jätteduktig och supergullig.
    Jo, det får vi allt hoppas.

Samtalet på MVC idag gick bra, Jag fick träffa en barnmorskestudent, för ordinarie BM var sjuk... Det var mer som en hälsosamtal men fick i alla fall en bok "Vänta barn" och lite annan info med hem att läsa. Glad

Läste lite i den boken jag nämnde. Fanns dock inget om fertilitetsbehandlingar förutom om flerbörd som kunde bli pga dessa behandlingar. Jag tycker det är synd att det inte informeras så mycket om sådant.
    I den boken stod bland annat det att det är bara att försöka igen efter ett missfall till exempel.. För oss IVF:are är det ju inte så enkelt.... Det irriterar jag mig på. Den boken får ju alla som är gravida och så är det liksom tyst om behandlingar som IVF...

Och så bokade hon mig in på olika besök jag ska göra...
    På agendan har jag nu läkarbesök 8 mars via MVC pga min hypotyreos, VUL 9 mars hos Ferten, samtal om fosterdiagnostik den 10 mars på MVC och så inskrivning den 16 mars. En massa olika på bara 2 veckor....

Och hon sade också att oron för missfall är svårt att bli av med, men samtidigt kan man inte påverka något heller. Så jag får ta en dag i taget nu. Nu när jag är på toa så ser jag att jag får gulaktiga flytningar, även när jag torkar mig... Normalt? Det hoppas jag i alla fall. Obestämd
  • besony
    strössel skrev 2011-02-23 22:05:35 följande:
    Jag har varit väldigt trött idag och mått illa och kräkts legat mest i soffan och tittat på tv. Tagit mina mediciner och magen är mycket bättre. Här får man gnälla och skriva vad man vill kram Skrattande det är därför den här tråden finns för att vi ska stötta varandra.
    På tal om gnäll... Fick ett utbrott ikväll... Bad sambon om att köpa hem kinesmat - för jag var sugen på just den maträtten och inget annat. Givetvis fick jag ingen förståelse för det, bara för han tyckte det var onödigt att åka in till stan när det fanns gott i närheten där vi bor att köpa med hem istället. Dvs skräpmat som hamburgare, pizza och subwaymacka, som jag INTE var sugen på. Så hur tror ni det slutade? Jag fick åka och hämta maten själv, och nu efteråt är jag supernöjd för jag lyssnat på mitt sug.... Drömmer

En gravid kvinna ska man väl inte bråka med, eller hur? Flört
  • besony

Fixat lite ordning på BF-listan... Nu ser det mer tydligt ut.. Glad

strössel skrev 2011-02-24 09:48:49 följande:
    Nej dom bör verkligen inte bråka med en gravid kvinna Flört jag har inte ¨fått nåt utbrott än är rätt cool lugn än så länge men det kommer kanske med tiden !  Började dagen med illamående men nu har det lugnat sig lite, hur mår ni andra idag ? 
    Mm.. Man vet ju aldrig när man får humördipp och ev. utbrott... Igår var det första för mig i alla fall.
    Jo tack, jag mår betydligt bättre idag än igår morse. Så det rullar på fint för tillfället.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-24 20:28:23 följande:
    Hur har ni haft det idag tjejer ? Jag har varit iväg hela dagen skönt att komma ifrån datorn och hemmet lite och tänka på annat. Tredje dagen jag har kräkts idag funderar på att åka till apoteket och se om det finns nåt att köpa mot illamående kanske seaband nån som testat det ?
    Varit hemma idag... kändes som jag bara åt hela tiden. Frukost, lunch, mellanmål och middag... Allt vart 3:e timme ungefär. Blir jag för hungrig så mår jag inte riktigt bra i magen. Så det här ätandet gjorde min dag!

Jag har hört om seaband... men inte testat det. Har inte haft illamående alls, så det behovet har jag inte än i alla fall. Läst om att det hjälpt andra, men förstås måste man först testa det också.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-24 20:44:35 följande:
    Jag fick såna när jag gjorde äggplock och då tyckte jag dom funkade men det var ju inte så länge. Jag äter ju redan så mycket mediciner så jag vill inte äta fler tabletter. Jag måste oxå äta ofta annars mår jag inte heller bra i magen. Idag tycker jag att min mage har svällt en aning, borde ha minskat eftersom jag kräkts Skrattande
    Seabanden på apoteket kostar 145 kr, såg jag nu, så frågan är förstås om det är värt det eller inte. Men hellre ha sådant än mediciner kanske....

Jag vill helst inte kräkas.. Jag äter Levaxin varje morgon och det är otroligt viktigt för mig att dessa tabletter är kvar i mig och inte utspytt. Kommer ju förstås vara orolig för att det kanske påverkar mina sköldkörtelvärden om dessa tabletter bara försvinner pga kräkningarna... Förhoppningvis behöver jag inte vara illamående... Drömmer *ta i trä*
  • besony
    strössel skrev 2011-02-24 20:57:08 följande:
    Håller tummarna att du inte kräks så du får behålla tabletterna Skrattande
    Jovisst det får jag göra, hålla tummarna... Skrattande

Du kan ju googla på seaband och se om det kanske är något för dig?
  • besony

Jag verkar vara en av få som har minimalt med symtom... Jag känner mig som vanligt, förutom lite ömma bröst.
    Varit lite tröttare, men inte så mycket heller. Det drar eller molar nästan ingenting därnere, det kanske känns någon enstaka gång på kvällen. Hungern är ganska ok, behöver inte äta lika ofta som för några dagar sedan, kanske för jag fått in en matrutin redan....

Lite nojjig är jag allt... Tänk om det inte utvecklas alls och att allt har stannat av utan jag vet om det. Obestämd

Någon mer som har det likadant?

• besony
    strössel skrev 2011-02-27 11:05:54 följande:
    Beso y abrazo: Ja nojjar varje dag jag har ju sett på vul med ett tickande hjärta men inte blir jag lugnare för det är orolig varje dag. Jag tror att symtomen kan komma och gå och en del mår jättebra under hela graviditeten och en del mår skit helt graviditeten. Du är nog en av dom som har tur som mår bra. Hade en jobbarkompis som åt p-piller och vi sa till henne att det ser ut som att  hon är gravid pga magen. Men hon hade mens varje månad men efter vårat tjat så gick hon till gyn och då var hon i v 20 hon höll på att svimma. Och hon hade inga symtom.

Jag mår illa och kräks känner mig inte så trött länge som för nån vecka sen, måste äta oftare annars mår jag illa. Magen känner jag inte av så mycket nån molvärk då och då men inte mycket sen nu när jag äter medicin mot förstoppning. Och magen är svullen som den har varit sen FET dagen något större nu men det är väl pga tarmarna och min förstoppning.

Jag är jätterädd att hjärtat har slutat slå nu inför mitt vul på tisdag, tror alla känner sig oroliga.
    Intressant.. jag kanske klarar av olika hormoner ganska bra. Jag har mått bra hela tiden när jag var yngre och åt p-piller och även under alla mina IVF-behandlingar. Vid förra graviditeten hade jag knappt illamående heller, men å andra sidan åt jag konstant. Och symtomen försvann dessvärre under v.7 och i v.8 blev det missfall av den gravidideten

Nu är det lite annorlunda. Att jag mår så bra och blir lite hungrig då och då och måste känna på brösten om de ömmar eller inte... för att det känns ingenting när jag inte klämmer på dem. Är i vecka 7 nu, så det kanske inte så konstigt att jag är så nojjig nu med tanke på förra gången... Kommer att nojja tills jag vet att det går bra med graviditeten...
    Koltrast skrev 2011-02-27 11:17:28 följande:
    Jag har det likadant. Mår toppen helt enkelt. inget illamående eller molvärk. Brösten är lite ömma men inte lika mycket som för ett par veckor sedan - vilket naturlitvis gör mig vansinningt orolig. Man borde vara tacksam över att må bra men lite illamående hade känts som en bekräftelse på att jag fortfarande är gravid.
    Har VUL den 7 mars - känns som en evighet dit.

Håller tummarna för oss alla - klart det går bra!
    Jovisst, lite mer symtom skulle jag vara tacksam för liksom! Men skönt att läsa om andra som också har minimalt med symtom... Jag har VUL 9 mars, och det känns fortfarande långt kvar dit... Tiden går verkligen långsamt!!
  • besony

Ingen stark kryddig mat för mig mer!! Kräks

Åt kyckling igår med påhittad sås, till couscous, som sambon hade hällt i med diverse kryddor, soya och en liten stark sås med vitlök i.. Åt den igår kväll och tyckte det var okej, en aning starkt dock... Blev matlådor till idag...

Så jag åt en matlåda till lunch och när maten var nästan slut så mådde jag nästan grymt illa och magen bubblade och jag fick göra nr 2 direkt.... Så här mår jag inte om jag äter annan mat utan starka kryddor.

Vi som tidigare brukade äta starka maträtter och det är så gott! Men nu, nej tack...
    Lite snäll mat får det bli framöver för min del... Drömmer

• besony
    strössel skrev 2011-02-27 13:24:04 följande:
    Beso y abrazo: Här äts det oxå snäll mat mot magen ingen mer rotmos och ärtsoppa som jag fick kramp i magen av  Skrikandes vaknade i natt av att jag var så sugen på korvstroganoff Skrattande åt smågodis i går och det känner jag att jag har svårt för godis kakor och läsk. Påsen låg i flera dagar i skafferiet så jag tog fram det igår men hade verkligen inget sug utan åt iallafall kändes det som. Och jag som älskar smågodis i vanliga fall.
    Som jag då! Skrattande

Jag gillar snacks och chilinötter/wasabinötter, sådana där starka kryddiga nötter... Mentos, Strong med lakritssmak eller utan.. och läsk som Fanta osv... Men nu äter jag inget av detta och dricker enbart vatten.. Suget är som avblåst!

Istället käkar jag päroner, vaniljyoghurt och mackor med leverpastej eller kaviar om jag är sugen på något gott. Och trots avsaknad av godis och snacks har jag ändå gått upp ca 4 kg redan på bara drygt lite mindre än 5 veckor! Förvånad Haha, hur gick det till liksom?!! Skrattande
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !