• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Ledstjärna: Får göra det Skrattande här vill vi inte får fler överraskningar.

Ikväll blir det att halvligga i soffan och titta på Lets dance är så otroligt trött idag. När jag har suttit eller legat ner så somnar mina ben jättesnabbt, känner ni av nåt av det ? och sen känner jag mig så svullen överallt idag känner mig som en uppblåsbar korv. Myskläder är det som sitter skönast, magen är så svullen så jag vill inte dra på mig taijta jeans utan det blir mer leggins och klänning när jag ska ut. Börjar bli rädd att jag kommer gå upp massor om den här graviditeten håller till v 39 vilket vi såklart vill att den ska.

• strössel

Beso y abrazo: Den äter jag oxå.

• strössel
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-18 18:15:43 följande:

I dag handlade jag mina första barn kläder Tungan ute kunde inte hålla mig. Det blev ett sett i 6 deler  som passar både kille/tjej. jätte sött och jätte smått, var för nyfödda st 46 men de stog att de var för 0-1 månad. man är ju inte direkt hemma på storlekar på bäbis avdelningen Solig

Vad roligt låter jättegulligt , det vågar inte jag göra än feg som man är. Måste göra vul ett antal gånger så jag ser att allt står rätt till Solig Vi har pratat lite om när vi ska inhandla saker och jag kommer nog börja i början av juli. Men ändå spana på grejor så man vet vad man vill ha till inredning och sånt. Sen blir det en tur till Ullared och köpa en hel del grejor.
  • strössel

När har ni andra tid för vul  ? Tror många har skrivit det men mitt minne är kort Skrattande 
    Jag har iallafall den 4 mars v 8 (7+0)

• strössel

Åhh vad kul det blir med en massa vul , ska bli kul att prata om dom sen Skrattande då är jag den som gör tidigast i graviditeten bara i v 7+0 så jag lär se minst. Men hoppas jag ser ett hjärta och att den är i rätt storlek för veckan då är jag nöjd.

• strössel
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-19 08:14:29 följande:
    Så vaknar man kl 8 i gen av att man mår illa.. jag som vela sova länge idag...
    Jag vakade oxå tidigt men inte pga illamående, min kropp verkar vara inställd på att vakna tidigt varje morgon Tyst
  • strössel
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-19 10:33:54 följande:
    vet inte vad jag ska tro längre, har massa grav symtom men mitt test blir inte mörkare. fortförande svaga streck.. blir så lessen på mig själv att jag ska testa hela tiden, enligt de digitala står de ju gravid 1-2. kan jag inte bara lita på de, näe måste testa hundra ggr till med vanliga test.. blir galen på mig själv. men är så rädd att något är fel. hur ska jag kunna vänta i 2-3 veckor innan jag får göra ett vul, jag kommer bli tokig...
    Min man och jag har precis pratat om det här när vi åt frukost. Vi ska inte testa mer utan vänta till vul, bara onödigt att gå runt och oroa sig. Mina tester har ökat hela tiden och det sista i förrgår var jättemörkt och jag undrar hur starkt är det meningen att det ska bli ? Kan det bli mörkare ? Och om jag tar fler och dom är lika dana i en vecka då blir man skitorolig så nu sätter vi stopp för fler tester och ska se fram emot vul.

Det du kan göra om du vill , är att ta ett clearblue digital till för att se om veckorna har ökat. Jag fick 2-3 veckor när jag testade på dag 14 då jag hade TD. Så om jag skulle ta nu ska mitt stå på 3+.

Mitt råd testa med ett digital eller sluta testa och ta det bara lugnt och stressa inte upp dig på testerna.
  • strössel
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-19 11:00:22 följande:
    Man blir ju bara knäpp av att testa men man gör ju de ändå.. jag får lugna mig lite tills jag pratat med min läkare på måndag, känns dock som de är långt kvar tills måndag ..
    Sen ska man inte jämföra sina tester med andra alla är olika, och vissa kan ha mer hcg just vid den tidpunkten så det går inte att titta på andras tester och jämföra. Va inte orolig jag är säker på att det ser jättebra ut där inne i din mage kram. Och om du hade TD igår så är det helt normalt att det inte är så starkt kroppen har inte hunnit producera så mycket hcg än. Tex om ägget fäster snabbt på en människa och på en annan på tex tredje dagen då är det inte konstigt att det som ägget fäste snabbt på har mer hcg än den som fäste efter 3 dagar.

Oroa dig inte kram !
  • strössel
    besony skrev 2011-02-19 11:20:45 följande:
    Ledstjärna; Ja, positiva tankar behöver vi! Det mest positiva jag ser är att vi alla IVF:are får tidig VUL. Solig Många andra som blivit gravid på naturlig väg får oftast först vänta till RUL, typ i v 18 någonting. Skulle inte orka vänta så länge!!
    Inte jag heller är jätteglad för att vi får vul tidigt. Och jag vill göra ett vul i v 10 igen och sen ett i v 13 Skrattande min läkare är jättesnäll får alltid min vilja igenom där. Kan tänka mig att det är svårare om man går på landstinget jag går ju hos en speciallist. Jag ska inte ringa mvc förrens efter mitt vul den 4 mars. Känns som om jag vill veta först hur det står till där inne.
  • strössel

beso y abrazo: Ja det förstår jag, man gör allt för sin lilla bebis där inne Skrattande 

Är så glad att jag fick såna goa människor som er i min tråd, var osäker på om nån ville skriva tillsammans med mig, ni är guld värda Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !