• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

DreamBear skrev 2012-02-07 12:51:28 följande:
    Jag har en skitfråga bokstavligt talat. Men hur ser era små bebisars bajs ut? Elin bajsar numera väldigt lös, alltså mer rinnande. Börjar fundera kring laktosallergi. Har det på min sida tyvärr. Hon går upp i vikt som hon ska och hon mår bra på alla sätt och vis. Förut var hon fastare i det som kom ut, men som sagt nu är det mera löst. Konstig fråga kanske, men vart ställer man inte konstiga frågor om inte just på FL
    Hehe, inga frågor är konstiga här. Elin äter ersättning eller hur var det?

Tror det kan se lite olika ut, men huvudsaken hon inte är hård i magen iaf. Bajsar hon varje dag? Med tanke på känslighet mot laktos, brukar dom inte få hemskt ont i magen då oxå, samt knottrig hud?
    Det sa min Bvc-tant när Alice skrek så mycket, så det var därför hon inte trodde det var det för vår del.

Jag är iof inte så insatt. Alice bajsar typ grönt bajs nu för tiden med gula inslag. Tycker det ser jättekonstigt ut men hon verkar må bra så jag tänkte ta upp det på bvc nästa gång. 

Vet att det finns en bajssida med bilder på barnbajs och text bredvid. Jag vet att det låter väldigt äckligt men är man inte äckelmagad kan du ju kolla där. Ska se om jag hittar länken. 
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Shibby 78
    besony skrev 2012-02-07 14:53:03 följande:
    Bajs... Ja när man blivit förälder så... Flört

Tony bajsar i snitt 2 ggr om dagen! Ibland bara en gång om dagen. Men i alla fall varje dag.
    Det är oftast gult. Ibland lite åt det gulgröna hållet. Han äter bara ersättning, fick veta förut att om man ammar så ska bajset vara gult, men jag ammar ju inte. Vet inte om det har någon betydelse alls.

Shibby, du pratade om knottrig hud... Tony har torr hud, mest på ansiktet, armarna och på benen. I ena armvecket har han nu torra röda fläckar liksom och i ansiktet en sådan fläck. Jag smörjer med en fet kräm som gör det något bättre men det sitter kvar än... Det försvinner mycket långsamt! Du skrev om känslighet mot laktos... Men han har inte ont i magen ens. Äter BabySemp 1 som förstås är baserad på mjölk.

Eller vad finns det för symtom om man inte tål laktos egentligen?
    Här kan du läsa lite: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Allergi-hos-barn/

Jag kan tänka mig att Tony inte har någon intolerans utan kanske bara lite känslig hy. Alice har haft lite torra fläckar nu med, men jag tror det beror på det kalla vädret och den torra luften.
  • Shibby 78

Har för mig att man kan ta bort kudden om dom vänder sig i sängen, men jag har oxå hört att när dom väl gör det så är det ingen fara om dom kan vända tillbaka

Han kanske vände sig efter han vaknat men innan du tog upp honom? Eller såg du att han sov på mage?

• Shibby 78
    maria liam skrev 2012-02-14 12:38:17 följande:
    Nej det har vi inte, finns det i affären eller på apoteket ?
    På affären, Alice dricker Nan
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2012-02-15 18:42:43 följande:
    Hur mycket, ofta och länge sover era små dagtid nu? Vår dotter är Max vaken i 2 timmar i taget, sover sen 45 minuter, ammar och är sen redo för mer lek!!! Har försökt få henne att sova mer sällan men längre i taget men det blev en slitig kamp som jag gav upp efter ca 1 vecka eftersom hon ändå verkade vilja sova ofta dagtid. La istället fokus på nätterna och utan mycket strul ammar hon nu ett pass mindre per natt iaf!!! Dagarna får nog bero så länge men det känns ofta!!!
    Alice orkar inte heller vara vaken så mycket längre än 2 h, max 2,5 kanske men då är hon supergrinig och trött. Våra dagar ser ungefär så här:

Vaknar vid 06:30
    Sover 9-11
    Vaken 11-13
    Sover 13-16
    Vaken 16-18:30
    Sover 18:30-06:30 

Hon är vaken ca 7-8 h per dygn och sover 16-17 h.

Tycker hon sover massor, men jag antar att hon behöver det. Går ju inte att hålla henne uppe då hon bara grinar av trötthet. Ska på bvc på fredag, får väl stämma av där vad dom tycker, men det är väl bara så att hon är en liten tröttis  
  • Shibby 78

Vägde Alice den 19 feb sist, då var hon 4 månader och 1 dag. Då var hon 60,5 cm och vägde 5155 g.
    Ligger -2 på vikten men det gjorde hennes storebror med så jag antar att vi helt enkelt får små barn. Varken jag eller min man är speciellt långa heller, jag är 163 och min man är 174

Får hoppas hon lägger på sig lite när hon börjar äta. Har börjat med smakisar lite smått och hon älskart

• Shibby 78

Halloj alla!

Har inte varit inne här och läst på evigheter så nu ska jag sätta mig och läsa ikapp hur det går för alla!
    Här är allt fint, med vår rastlösa lilla madam som blir hela 7 månader den 18 maj!

Alice är en lillfis på 63 cm och 6 kg. Sen första tanden ploppade upp för en månad sen så har hon varit väldigt liten i maten, så det är mest flytande just nu. Innan tanden kom älskade hon smakisar och gröt, men jag antar att smärtan och kliet ställde till det lite.
    Hon sitter själv men tiltar lätt omkull när hon sträcker sig efter något. Gåstolen är favvoleksaken nu och hon springer runt som en galning och försöker öppna lådor och jaga storebror. Är inte still en sekund, så blöjbyten och påklädning är ett evighetsprojekt nu för tiden  
    Hon är i den åldern nu att hon absolut inte vill vara själv, utan man får ta med henne exakt överallt och hela tiden. Försvinner man så bara in i köket för att hämta något så blir hon ledsen.
    Andra saker som är roligt nu är att dra folk i håret och att lyssna på sånger och göra roliga rörelselekar.

Annars flyter allt på här och vi njuter av all tid vi har tillsammans! Det är verkligen underbart att vara fl! Oftast iaf  

Nu ska jag sätta mig och läsa ikapp hur det går för er andra! Kram på er! 
  • Shibby 78

Vad fin han är! Vad stora våra bebisar börjar bli, tänk att det var inte längesen vi hängde här varje dag och räknade ner till BF  
    Nu går tiden så otroligt fort! 

• Shibby 78
    Grattis Loppan!! Gud vad roligt att höra!

Kikar in och kollar läget lite men här verkar lugnt. Fast det blir väl så då våra bebisar börjar bli stora nu och tar all vår tid Skrattande

Alice fyllde precis 1 år, för 2 dagar sen. Allt går fint, hon är en glad liten dam med nära till skratt och bus. Hon har som tur en storebror som härjar för fullt med henne, så en annan får sitta i soffan iaf några minuter per dag. Vi har en låda i köket som är hennes full med plastskålar, muggar och tallrikar. Den älskar hon att sitta och plocka i och ur saker, kan sitta ibland närmare 1 timme och bara greja.
    Hon kryper för fullt och kan stå utan att hålla i sig men har inte börjat gå ännu. De ord hon säger som man förstår är Mamma, Pappa, titta, hej och där. Annars är det mest en oförståelig men mysig harang av babbel som kommer ur munnen.
    Maten går sådär med, mycket trugande och det är lite segt, men det lossnar väl förr eller senare.
    Hon har nu 6 tänder vad jag sett och till veckan ska vi på första tandläkarbesöket.

Hur går det för er andra?

• Shibby 78

Här är allt bra med! Alice härjar på för fullt och har mycket spring i benen. Har tagit bort soffbordet i vardagarummet tillfälligt så hon inte ska slå sig nr hon far fram och klättrar. Inte många lugna stunder Hon kan säga ca 10 ord men annars är det mest babyspråk. Mamma, pappa, vovve, titta, där, blöja, Isac, välling, kisse, mjau Hon börjar förskolan nu den 5 mars. Tiden flög förbi fort!

• Shibby 78

Hej på er!

Kul att se att det har tillkommit fler underverk i tråden. Här blir det inte fler då vi bestämt oss för att nöja oss med våra två hjärtan. Alice, vår lilla Carlanderskatjej är nu snart 3 år. Tiden går fort när man har roligt. Jag har inte varit aktiv på länge men ville ändå kika in och se. Hoppas allt är bra med er goa tjejer och tack för stödet jag fick av er när det behövdes.

Ville bara lämna ett avtryck som hejdå och som sagt, TACK för allt!

Lycka till!!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !