• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Strössel:
    Uscha vad jobbigt med illamående och ffa kräkningar vecka 9 och 10 lär vara värst, enligt böckerna iaf......
    Hoppas du snart mår bättre och tur att du just nu inte är tvingad iväg till jobbet!!!

beso:
    Skönt med varje milstolpe som passeras!!

Shibby:
    VÄRT varenda krona att göra extra VUL eller UL för att minska oron!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Hade en HEMSK dag igår, fortfarande helt tagen. Skriver detta inlägg i mer än en tråd, om någon redan läst!

Drömde hemska saker under natten, minns inga detaljer men vaknade och kände mig "ogravid", brösten var oömma och så... Skulle lugna mig med ett gravtest och....TVÅ gravtest var tyligt svagare än innan, teststrecken tom liiiite svagare än referensstrecket!!! FULL panik!!

Ringde maken och grät, bestämde att han skulle ta tåget tillbaka hem, han jobbar en timmes väg bort. Sen skulle jag gå till jobbet och ringa gynjouren och be om hjälp. Fick tag i henne vid halv nio, en jag känner TACK gode Gud. Överdrev min värk i vänster sida av magen men berättade annars precis som det var. Underbara människan tog emot oss efter 15 minuter, tog låååång tid på sig med VUL men Sesam mår toppen!!! Hade växt exakt till 17mm och jag var som beräknat i v 8+1, allt var bra och jag ska INTE ta fler gravtest nu!!! Kan fortfarande se dem framför mig men allt var ju bra!!!

Helt slut nu, efter undersökningen åkte mannen hem och jag torkade glädjetårarna och kastade mig in på akuten och jobbade vidare. Hann inte landa förrän jag kom hem, grät ut all oro och lättnad under kvällen igår.

Idag känner jag mig "löjligt" gravid igen, mått mest illa av alla dagar, ont i brösten och tröttheten ska vi inte ens tala om.
    Kan "tipsa" om att bli livrädd, det tog bort illamåendet hela dagen igår

• Toppenloppan

Hej flickor! Imorgon åker jag till Trysil och åker skidor en vecka. Kommer inte logga in på FL under semestern men hoppas mötas av fortsatt goda nyheter när jag kommer hem! Kram

• Toppenloppan

Hej vänner!! På väg hem från en härlig vecka i Norge, massa sol och snö och LUGN skidåkning. Har bara åkt på förmiddagarna och vilat resten. Har mått allt mer illa denna veckan så utan åksjukepillerna vet jag inte hur det skulle gått!! Blev helt säckade av dem först men nu verkar kroppen vant sig. Mår ändå illa mest hela tiden, knaprar öppen, banan och torkad papaya.... Jag är ju bara några dagar eftrr dig Strössel så jag hoppas mitt illamående oxå ska vända snart. Står "överallt" att v 10 är värst, HOPPAS det stämmer!!! Nytt VUL på måndag, hoppas allt fortfarande är bra!

• Toppenloppan

@Strössel:

Jo, vecka 10 nu, går in i vecka 11 imorgon. Tycker faktiskt jag mått mindre illa idag än tidigare i veckan men så har jag vare sig suttit i en gungande sittlift eller åkt bil Samtidigt har jag inte mått tjyvens på hela eftrmiddagen, och då har jag vilat även i Trysil......Åhhhh....vad skönt om man snart kan få må bättre

@Shibby:

Vi har inte fysiskt tittat men pratat Jag vill gärna ha en Urban Jungle, både min bästa kompis och makens bror+ fru har haft det och jag är såld! Så lättkörd! Maken är dock väldigt lång så vi får kolla på modeller där han inte slår i benen!

Vad det gäller ditt blodvärde är du ju lite extra "utspädd" just nu, samlat på dig en del vätska. Men.....snart kommer du behöva mer "ritigt" blod så det skadar ju inte med Blutsaft redan nu! Jag började knapra "Mitt Val Kvinna" efter plusset, både folsyra och en del järn i det!

• Toppenloppan

Usch vad jobbigt med dessa kräkningar, just det har jag ju sluppit hittilss även om det känts ruskigt nära några gånger!

Tycker annars jag mått mindre illa idag, ska testa bara en halv Postafen imorgon....chansa lite

Var på VUL idag och ska till BM imorgon, äntligen händer det något!
    H&M har ganska mycket mammakläder här, känns ändå liiiite tidigt att köpa fortfarande, kan iaf ha två av mina jeans fortfarande, ett av dem med hårsnodd i knapphålet dock

Är inte risken att man växer ur mammabyxorna sen om man köper redan nu eller tänker jag fel??

• Toppenloppan

Gick faktiskt via H&M på vägen hem och "pillade" lite på mammakläderna.....spanade noggrant så ingen jag känner såg mig

Vågar inte tro att det bara kommer vara magen som växer, så snäll är nog inte min kropp
    Klarar mig nog någon vecka till, jobbkläderna är ju GULD!

• Toppenloppan
    Kenai:
    Välkommen åter! är det inte bara vanlig växtvärk som du känner????

Vi har varit väldigt öppna med att vi gör IVF. Tycker det är så mycket tabu fortfarande nu på 2010- talet och jag vill gärna bidra till att folk vågar berätta mer! Många kollegor vet, våra familjer, vänner och även en del bekanta.
    Det har nästan bara varit en fördel att så många vetat, ibland har jag mått dåligt på olika sätt och då förstår alla varför. Sen hör det ju till saken att både jag och maken står väldigt nära våra familjer och ville berätta för dem.

Vi kommer berätta för barnet i framtiden att det var otroligt efterlängtat och krävde en lång kamp, inget att skämmas för ju....att vara ett IVF-barn menar jag

Majsanna:
    "vanliga" gravida är ju väldigt lättblödande och med både Fragmin och Trombyl blir du ju extremt lättblödande! BRA att "Dutt" mår bra men tråkigt att h*n skräms lite hela tiden Måste ändå varit roligt att se henom så ofta....
  • Toppenloppan
    Kenai:

Ja uscha vad jag fiser på kvällar och nätter Magen är som en spärrballong ibland och då är jag ändå inte förstoppad!!!!
  • Toppenloppan

det är nästan så man inte vågar skriva det men; Mitt illamående är MYCKET bättre! hade värsta dagen någonsin i lördags och sen har det varit bättre. Ingen Postafen alls igår och idag och det går bra!!! Mår såklart ändå lite illa på morgonen och när jag ska börja äta, den "nya"luktsinnet utlöser illamående från och till oxå men ändå! LJUVLIGT att slippa ta piller!! Är ändå lika trött så det berodde inte på dem!

CUB för oss blir 18/4 så det är några långa veckor kvar. Tydligen görs det här av läkare, bra om siffrorona är dåliga med tanke på den påverkan på blodprovssvaren man tydligen kan få av IVF...

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !