• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

besony skrev 2011-02-17 17:40:33 följande:
    Växer det så himla mycket av brösten? Förvånad
    Jag har F-kupa redan...  Kan ju tänka mig vilka gigantiska bomber man får sen!! Tyst
    Jag har DD kupa vill inte ha större Skrattande v 9 är nog helt perfekt vid ett ultraljud. Jag kommer dock vara jättenervös inför vul ifall man inte ser ett hjärta eller att den har stannat i växten. Har redan råkat ut för det och vill inte gå igenom det en gång till.
  • strössel
    besony skrev 2011-02-17 18:20:33 följande:
    Ja, verkligen. Förra gången skulle jag ha VUL v. 8. Men fick missfall bara 2 dagar innan. Så det blev VUL hos gynakuten istället. Allt jag fick ut av VUL:et var att jag faktiskt blev gravid och att jag såg att livmodern hade vuxit. Inget mer.

Denna gången vill jag så gärna se ett foster med tickade hjärta i den växande livmodern. Jag hoppas på att det här ska gå vägen, men övertygad blir jag inte förrän jag vet att det blir bebis på riktigt. Så jag tar dag för dag nu.
    Ja man vill ju verkligen se något och jag tar oxå en dag i taget. Dom 12 första veckorna känns som år men snart är vi där. Det kommer nog gå snabbare än vad vi tror.
  • strössel

Dramaprincess: Jag läste det här på familjeliv.

Tips för att motverka förstoppning trög mage.

Drick mycket vatten
    Ät fullkornsbröd och fiberrika grönsaker, som morötter.
    Det hjälper också att motionera och till exempel ta en promenad varje dag.

• strössel

Är det nån mer som har svårt att sova ? Jag vaknar runt 04.30 varje morgon och måste gå på toa och sen har jag jättesvårt att somna om. Det är jättejobbigt sen är man trött hela dagen.

Som dramaprincess tror jag det är viktigt att fylla vardagen med roliga saker så att man inte går runt och oroar sig hela tiden. Träffa kompisar, fika, titta på film, shoppa gå på bio ja nåt kul. Vet att det kanske är svårt men försök.

Jag är inte så nervös längre när jag får molvärk, har haft det så mycket att jag tänker det har gått bra de andra gångerna det gör det den här gången oxå. Bra tips med katrinplommon det ska jag komma i ihåg ifall det skulle behövas, och det gör det säkert.

• strössel

Kenai: Fick ju såna där seaband på apoteket kanske funkar ? Jag vill oxå ha en massa symtom Skrattande pratat med Rmc idag och jag går in i v 6 idag 5+0. Så nu slipper jag fundera mer på det Flört

• strössel
    DreamBear skrev 2011-02-18 10:10:49 följande:
    Vet du hur de räknar på Rmc? Utgår de från att äggplocket är ägglossningen eller?
    Tycket det verkar vara så olika.
    Jag hade TD den 11 för en vecka sen och dom sa att jag hade gått hela 5 veckor och gått in i v 6 idag . Så dom verkar inte bry sig när man haft äl eller så dom utgick för mig efter TD. Så jag ska på vul i v 7+0 (v 8)
    besony skrev 2011-02-18 10:10:02 följande:
    Har du inte heller några symtom?
    Jag har bara svullen mage , lite trött och ömma bröstvårtor.
  • strössel
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-18 10:24:24 följande:
    Vitamin kvinna eller folsyra, vilket är bäst att äta, nån som vet? kvinna ska ju inhehålla folsyra de med och andra bra vitaminer. Ni som käkar, vad äter ni? :)
    Jag äter mitt val kvinna som innehåller extra folsyra och järn, som är till gravida / försöker bli gravid.
  • strössel

Kenai: Jag har ingen aning varför det är så olika.

Shibby: Jag har inget sug efter nåt just nu men under ruvningstiden hade jag ett sug efter ostbågar Skrattande

• strössel

Usch vad trött jag har varit idag , var på toa innan och så vad det blod på pappret och fick panik men insåg sen att jag hade skärt mig med rakhyvlen på benet så det kom från det. Nu blir det ingen mer rakning där uppe vill inte få panik igen Skäms

• strössel

Ledstjärna: Dom tror jag är jättebra liknande dom jag äter. Tror det är bättre att få i sig mer än bara folsyra det kan ju inte skada på nåt sätt måste bara vara bra.

Kenai: nej det var inte kul Skrattande nu kan jag andas ut igen.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !