Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Hur mår ni alla gravida idag ?
Det är växtvärk tills motsatsen är bevisad. Ska vi säga så?
Jag har mått rätt bra idag.. men gud vad jag springer på toa massor av gånger idag! Var på besök hos mamma, hon undrade om jag möjligtvis hade urinvägsinfektion för jag kissade typ 1-2 ggr/timmen. Drog en vit lögn om att jag hade druckit mycket vatten och att det var därför...
Börjar också bli ganska rätt så trött på dagarna även om man sover bra på nätterna. Jag var tvungen gå och sova tupplur idag på eftermiddagen. Det har räddat resten av dagen. Jag får gå till sängs tidigare ikväll. *gäsp*
Hoppas ni mår bra också.
På tal om växtvärk som känns som mensvärk.
Delar med mig vad jag just läste här...
"Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor."
www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
Nu är jag orolig. Jag trappar ned vaggisarna, är nere på 1 om dagen nu fråm till v.8. Imorse tog jag vaggisen och då såg jag en liiiiten strimma rosarött på mitt finger. Jag är i 6+1 idag. Nu nyss var jag på toa och kissade, då tokade jag mig... det var knappt något färg, men jag tyckte mig se liiiite ljusbrunt på papperet. Förra gången när det började komma brunt var jag då i 6+2. Sedan typ 1 vecka senare missfall med värk och allt. Känner dock ingen värk nu...
Hur stor skulle oddsen vara att det här precis blir som en repris från förra gången, på samma vecka och allt? Är inte hoppfull nu och VUL känns avlängsen nu. MVC idag, hoppas barnmorskan kan säga något om det här...