• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-02-20 10:03:27 följande:
    Jag tror inte att det är många som får barn på sitt BF datum Skrattande idag är jag då i 5+2 om man räknar med 2 dagars är jag i 5+4 idag.

Hur mår ni alla gravida idag ?
    Jo tack, jag mår fint. Inte så mycket till symtom. Inte mer än ordentlig hunger, ömma bröst och jag har också fått lite dragningar i magen som kommer och går.. Så livmodern växer på. Skum känsla att det känns när den växer till. Glad
  • besony
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-20 11:46:18 följande:
    Kommer hålla mig lite borta här i från, läser bara om saker jag inte borde och mår ännu dåligare. Jag vill så gärna att denna graviditet ska lyckas.. ska ringa min läkare i morgon, inte för att jag tror han kan göra något förns om 2-3 veckor .. symptom jag har är att brösten ömar, mår lite illa då och då. Molande värk i magen som kmr och går, gör även ont i höger ägg stock , inte jätte ont men det känns av i bland. Blir lite öm i låret pga det.. Så länge jag inte har någon blödning så är det väl som det ska, någon som vet om det är så? Kram på er alla
    Det förstår jag. Jag läser fortfarande bara under Svårt få barn-forumet, om hur det går för andra med sina behandlingar... känns som jag fortfarande är kvar där än... Undviker Gravid-trådarna samt missfallshistorier.
    Blir bara så orolig då.

Igår så valde jag komma ut på promenad, det blev en timme av sol och snötäckt landskap. På kvällen var jag till och besökte min mamma några timmar. Genom att göra andra saker, så mår man bättre när man inte nästan läser trådar man inte vill läsa om. Eller så tittar jag på filmer.

Jag brukar också spela lite olika spel på datorn, som kort eller annat. Så tänker man på annat. Bara det är skönt nog! Och så hänger jag förstås här och pratar med er lite. Det räcker fint.

Så du ska göra som du vill och känner för. {#emotions_dlg.flower}
  • besony
    ledstjärna; Vad tråkigt, måste vara jobbigt nog att oroa sig!
    Jag håller tummarna om att allt ser bra ut imorgon! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • besony

Det är växtvärk tills motsatsen är bevisad. Ska vi säga så? Solig

Jag har mått rätt bra idag.. men gud vad jag springer på toa massor av gånger idag! Var på besök hos mamma, hon undrade om jag möjligtvis hade urinvägsinfektion för jag kissade typ 1-2 ggr/timmen. Drog en vit lögn om att jag hade druckit mycket vatten och att det var därför... Tungan ute

Börjar också bli ganska rätt så trött på dagarna även om man sover bra på nätterna. Jag var tvungen gå och sova tupplur idag på eftermiddagen. Det har räddat resten av dagen. Jag får gå till sängs tidigare ikväll. *gäsp*

Hoppas ni mår bra också. Glad

• besony
    Shibby; Underbart! Jag får hålla mig till tåls i 2 veckor till mitt VUL.

Idag har jag kommit in i v.7 (6+0)... Känns konstigt det.. och jag blir mer nervös för jag närmar mig vecka 8, som jag då fick missfall förra gången... Passerar jag hela v.8 kommer jag pusta ut och hoppas på det bästa! Annars väntar MVC imorgon för min del. Spännande!
  • besony

På tal om växtvärk som känns som mensvärk.
    Delar med mig vad jag just läste här...

"Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor."

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

• besony
    Koltrast skrev 2011-02-22 21:22:01 följande:
    vi ligger helt i fas jag har också kommit in i 6+0 idag. Tid för VUL 7 mars.

Shibby77: Underbart!!! Förstår att du lipade - jag blev tårögd bara av att läsa ditt inlägg
    Kul! Jag har VUL 9 mars. Så det är ju inte så långt kvar egentligen....
  • besony
    strössel skrev 2011-02-22 21:39:08 följande:
    Har precis kommit hem från gyn har varit där i 3,5 h akut tid. Åkte in för magvärken blev så orolig och jag fick se en liten med ett tickande hjärta men den var väldigt liten men det såg väldigt bra ut. Och dom tog en massa prover och kollade så jag inte hade bakterier i kisset eller i flytningarna. Men jag var väldigt förstoppad så hon trodde det var därför jag har haft så ont i magen så nu ska jag äta två mediciner till och så ska jag tillbaka på tisdag då ska dom göra ev ekg på mig då jag har hjärtklappning ibland och göra ett vul till Skrattande
    Oj, vilken kväll du haft! Men åh vad skönt med en liten därinne vars hjärta tickar... Hjärta
    Det här kommer ju gå fint som tusan! Det hejar jag på! Glad
  • besony

Nu är jag orolig. Jag trappar ned vaggisarna, är nere på 1 om dagen nu fråm till v.8. Imorse tog jag vaggisen och då såg jag en liiiiten strimma rosarött på mitt finger. Rynkar på näsan Jag är i 6+1 idag. Nu nyss var jag på toa och kissade, då tokade jag mig... det var knappt något färg, men jag tyckte mig se liiiite ljusbrunt på papperet. Förra gången när det började komma brunt var jag då i 6+2. Sedan typ 1 vecka senare missfall med värk och allt. Gråter Känner dock ingen värk nu...

Hur stor skulle oddsen vara att det här precis blir som en repris från förra gången, på samma vecka och allt? Rynkar på näsanÄr inte hoppfull nu och VUL känns avlängsen nu. MVC idag, hoppas barnmorskan kan säga något om det här...

• besony
    emsm skrev 2011-02-23 09:29:50 följande:
    Trappa ner? jag bara tog tre om dagen tills de var slut o sen var de slut...
    Hoppas det går bra! Håller tummarna för dig!!!
    Kroppen ska klara av det här själv nu, men jag hade 28 st vaggisar över och tänkte jag kunde trappa ned dem efter TD, känns tryggare för mig eftersom jag haft ett missfall en gång redan. Men som det ser ut nu, spelar det nog ingen roll om man har vaggisar eller inte - man kan inte påverka ett skit ändå. Rynkar på näsan
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !