• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Toppenloppan skrev 2012-10-17 09:00:28 följande:
    Ja.... kanske ska släppa min lilla "bomb" Testade plus efter försenad mens för ca 10 dagar sedan!!!! Har ännu inte gjort VUL men mår som när jag var gravid med Nova...molvärk, uttrött, ständigt förkyld, frusen massor och illamåendet börjar oxå komma! Det tog 4 IVF med 6 återföringar för att bli gravid med Nova, med "Hoppsan" i magen hann jag ha mens en enda gång, ammade fortfarande, har bara en äggledare och vi lyckades uppenbarligen pricka ÄL den enda gång vi orkade ha sex den månaden.... Herregud detta är så himla skumt kan ni tro! VUL 1/11 och fram till dess tror vi inte riktigt på det! Det blir 19 månader mellan barnen om detta går bra, känns lite tätt men tänk om man kan få slippa hormoner, sprutor, äggulors och allt annat pestigt med IVF?!?
    Nä men oj vilken härlig och underbar nyhet!! Stort grattis till plusset och jag håller mina tummar stenhårt för att detta bara kommer att gå fint hela vägen. Din lilla "bomb" ger hopp då vi försöker på egen hand men ännu inte lyckats.

Grattis!!!  
  • DreamBear

I onsdags skulle min mens kommit o när den fortfarande inte kommit på fredagen testa jag. Ett plus dök upp direkt.

Jag är gravid!!!

Snacka om oväntat. Här satt vi och grubblade på hur vi skulle ha råd med syskonförsök o kände hopplöshet. Så händer detta. Snacka om oväntat med så underbart!

Bf i augusti om allt går vägen. Är minst sagt livrädd. Har inga stödmediciner o nu ska det gå vägen ändå?

• DreamBear

Går in i vecka 6 idag (5+0) och vill bara att tiden flyger fram nu. Ska försöka få en tidig vul iaf, för att stilla oron. För lugn är jag inte. Livrädd att något ska gå fel :(

De har inte hittat något fel på varken mig eller mannen under utredningen.
    Ca en vecka innan jag plussa fick jag besked från gyn att mitt FSH låg på 10 och gynläkaren meddelade mig att skulle vi ha syskon skulle vi börja NU och ivf var vägen de rekommendera. Så detta känns som ett mirakel!0

• DreamBear

Planen är att hålla ut ett tag till då de inte alltid ser något såhär tidigt på vul.
    Vilken vecka är du i nu?

• DreamBear

Majsanna: Följer din blogg o håller tummarna för er! Hoppas du får må hyfsat den sista biten. Snart har du en bebis i din famn

• DreamBear

Toppenloppan: Härligt!

Här är det inte bra. Fick rejäl ryggvärk och en starkare mensvärk. Känns inte alls bra. Känner mig sjuk :(

• DreamBear

Inget blod än. Men en stark värk som kommer och går. Gör ont i nedre delen av ryggen och magen :(

• DreamBear

Toppenloppan: Ovissheten är det tyngsta. Men jag kan inte göra mer än jag gör. Så det är upp till andra makter. Försöker vila och ta hand om mig. En dag i taget. En timme i taget.

• DreamBear

Toppenloppan: Inget blod men fortfarande värk, sitter mer på vänster sida numera. Pratat med gyn och ska dit nästa vecka, fick jag ondare eller började blöda skulle jag återkomma o få en tidigare tid. Men de ville boka så sent som möjligt för att se mera därinne. Nervös väntan :(

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !