Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Beso: Var det bra program? Jag råkade somna innan det började men jag tänkte se det på svt-play senare![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag tycker det första avsnittet var bra och intressant, men kanske att man skulle belysa just ivf-delen som är det vanligaste, lite mer. Man kanske skulle haft något till par som höll på att genomgå behandling. Orättvisorna i vården borde precis som du säger belysas mycket mer, men det kanske kommer som sagt..
Första programmet störde jag mig en del på hon som var där och inte vill ha barn. Lite svårt att lyssna på sånt men det kanske är för att man har så skiljda åsikter, alla har ju rätt till sin egen,även hon. Kände dock att det kanske inte var rätt forum för henne, jag vet inte?
Var hon med ikväll oxå?
Jag känner mig orolig med! Häromnatten kom jag på att bebisen ju faktiskt ska ut och började gråta av panik.
Jag har ju gjort det förr, och jag vet ju att det kommer att gå bra, men på ett sätt var första förlossningen bättre. Var lugnare då, "ignorance is a bliss"
Med andra ord känner jag mig inte lugn, men mer redo än vad jag är nu kommer jag nog inte att bli.
Jag vet ju att efteråt kommer man tycka det var fantastiskt
Kenai: Jag förstår verkligen din oro, men förmodligen kommer du tycka att det är något av det mest fantastiska du gjort, efteråt iallafall. Det är ju värt varenda värk när man ligger där med sitt lilla knyte i famnen
Kan ju betyda att kroppen förbereder sig inför förlossningen, men man blir ju även lätt konstig i magen nu på slutet. Tarmarna har inte mycket plats därinne att jobba på Du får vänta och se om det kommer några värkar eller andra ytterligare tecken. Kroppen är lurig så här i slutet.
Jag går en gång i veckan nu. Oftast tar vi bara blodtrycket och lyssnar på bebis samt mäter magen. Vad gör ni ikväll? Vi kollar på hemmafruarna och äter nybakta kanelbullar. Östra i morgon kl 8:00 och 2 dagar till BF. Kom nu bebis!!!! Med tanke på lä mimar och förvärkar, inga här heller. Bara samma gamla mensvärk. Idag har jag dock känt något nytt, ett surrande i underlivet som jag inte kännt förut. Googlade och det är tydligen bebis huvud mot blygdbenet som kan kännas så.