Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Nova kör fortfarande samma schema som jag skrev ovan, ammar ganska ofta alltså och äter massa pure en gång om dagen och massa gröt på kvällen. Idag har hon fått sin första tand
Nova kör fortfarande samma schema som jag skrev ovan, ammar ganska ofta alltså och äter massa pure en gång om dagen och massa gröt på kvällen. Idag har hon fått sin första tand
Hej! Nova fyller 7 månader om 2 dagar. Har två tänder och biter mig i brösten ibland och LER efteråt . Jag ammar till frukost och mellanmål, på lunchen ammar hon först ett bröst, äter sedan pure med tex kyckling, potatis och morot och sen fruktpure efter det! Hittills gillar hon alla mat vi testat, både köpt och hemmagjord UTOM min egen pure på kokta gröna ärtor! Till em mellanmål ammar jag, på kvällen äter hon gröt och ammar sen innan läggdags. Amning igen klockan 22 och sen 03. Hon kan sitta sedan några dagar tillbaka, vända från mage till rygg sedan några månader men inte tillbaka, eller så vill hon bara inte.... Tidig separationsångest gör att hon storgråter när jag försvinner ur synhåll....och just nu räcker minsann inte pappa som tröst på kvällarna! Tufft tycker jag som inte får någon paus från henne då heller. Det låter ju hemskt att skriva så men lite andrum kan vara skönt på kvällarna efter en hel dag där hon helst vill se mig varje sekund.... Skrattar och busar gör hon massor och är nästan alltid glad och leende. Jag älskar att vara hennes mamma, shoppar babykläder och njuter just nu av sommarvärmen
Jag ska vara hemma läääänge....Första månaderna var jag kompledig från jobbet, började ta FL först i januari-12. Är hemma till feb-13, sista månaden med sparad semester och komp och då går maken parallellt hemma med FL. Sen är han hemma i 7 månader ca. Nova hinner bli 20 månader innan dagisstart som det ser ut nu. Vi har haft råd att snåla väldigt på dagarna, tar nu bara 2,5 dagar i veckan. Första 2 månaderna tog vi ju inga alls. Så vi njuter så länge vi kan, hon kan ju bli vårt enda barn. Förstår att det känns svårt att lämna över, jag hoppas vara lagom uttråkad när det väl är dags!
DreamBear; Jo jag vet, vi har tur! Dels har vi bra jobb med bra löner så vi har ju betalat för 2 FET och ett 3- pack privat efter att våra 3 Landstingsförsök var gjorda. Lyckades på första i 3-packet så resten "brann inne" men det var det såklart värt Tur i oturen att vi haft råd tycker vi. Sen tog vi oxå hänsyn till fortsatta IVF-försök eller föräldraledighet när vi köpte vårt hus. Huse t var därför "billigt" med tanke på vad vi fått lov att låna om vi velat...
Håller med; sällan jag blivit så glad åt någons graviditet sim din MAJSANNA!!!
Ja....Nova fyller 1 år om 2 veckor, en försiktig tjej som går längs möblerna, stadigt och snabbt om hon håller oss i händerna men det lör dröja innan hon vågar på egen hand. Vår dotter gör aldrig något hon inte redan behärskar, så har det varit med allt annat hittills oxå! Plötsligt bara satt hon stadigt tex.... Jag är fortfarande hemma men tar enstaka jobbpass på helgen, ammar 3 gånger/dygn. Det går bra fastän hon fick tand nr 8 i somras LIlla älskade unge vilken glädje (och frustration) hon ger oss varenda dag!!!!
Nova "babblar" mest Hon säger "dadda" när hon hör maken komma hem från jobbet, "mamma" är mer något hon upprepar när hon vill något, att det är jag som är mamma tror jag inte hon fattar! " Ahj" betyder hej och "Ajah ajah" betyder hejda och då vinkar hon. Sen säger hon "däää" när hon tex hittar något vi gömt på lek! Inte så tydligt språk med andra ord men mysigt är det. Sen är hon just nu i en extremt mammig och klänning fas och vill helst sitta PÅ mig och leka....pust!!!
Ja.... kanske ska släppa min lilla "bomb" Testade plus efter försenad mens för ca 10 dagar sedan!!!! Har ännu inte gjort VUL men mår som när jag var gravid med Nova...molvärk, uttrött, ständigt förkyld, frusen massor och illamåendet börjar oxå komma! Det tog 4 IVF med 6 återföringar för att bli gravid med Nova, med "Hoppsan" i magen hann jag ha mens en enda gång, ammade fortfarande, har bara en äggledare och vi lyckades uppenbarligen pricka ÄL den enda gång vi orkade ha sex den månaden.... Herregud detta är så himla skumt kan ni tro! VUL 1/11 och fram till dess tror vi inte riktigt på det! Det blir 19 månader mellan barnen om detta går bra, känns lite tätt men tänk om man kan få slippa hormoner, sprutor, äggulors och allt annat pestigt med IVF?!?
Tack allihop!! Ja vi var verkligen inställda på typ 3 IVF till för syskon men sen hände det
Ja många små godingar som snart blir 1 år ju! Min lilla Busa fyller på lördag, just nu är hon febrig och sjuk....vet inte om det är någon förky löning eller en kindtand men det lär väl visa sig!