• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Vet ni av vem man får moderskap intyg ? Läste lite på nätet en del fick av Bm och en del fick det vid RUL , ska ni ansöka om det och när i vilken vecka ska ni isåfall skicka in det ? Jag tänker långt fram nu vill ha koll på saker och ting Skrattande

• strössel
    DreamBear skrev 2011-04-11 11:39:46 följande:
    Jag har inte tänkt så långt, men jag har fattat det som att jag ska få det av barnmorskan efter att vi varit på RUL. Men jag är inte hundra. När BM rabbla all info tog jag bara in det närmaste, allt annat kändes för långt bort.
    Ok min sa bara att skicka in det så fort som möjligt för att det tar tid på försäkringskassan. Om jag får det i v 25 så har försäkringskassan 8 veckor på sig att besluta om man får det beviljat och fk är inte snabba. Ska fråga läkaren på torsdag när jag gör KUB och fråga dom om det och se vad dom säger.
  • strössel

Shibby: Vad härligt det låter med UL i morgon, redan v 16 det går undan här nu tycker jag Skrattande  önskar detsamma ha en underbar vecka kram !

• strössel
    besony skrev 2011-04-11 16:12:35 följande:
    Hej tjejer! Varit på KUB-ultraljud idag. Fantastiskt att se bebben som vuxit sedan sist man var på VUL!  Och förstås att se ett tickande hjärta igen.... Vi fick jättelåg risk. Känns bara så himla bra. Solig De ändrar inte heller BF för det är IVF. Skönt att slippa strula fram och tillbaka med BF-datumet. Imorgon går jag in i vecka 14. Så nästa gång blir det RUL... Om drygt en månad! Drömmer
    Vad skönt att allt såg bra ut , jag gör mitt på torsdag. Fick du en bild med dig hem ? skulle vara kul att se hur stor den är nu. Jag gör mitt på samma dag som du 12+6.
  • strössel

majsanna: Vad det skiljer mellan olika på hur stora dom kan vara, en annan gjorde i v 12+6 och hennes var 11 cm. Undrar hur stor min kommer vara, men jag tror runt 7 cm kanske om den växer i samma takt den har gjort hittills.

• strössel

Shibby: Vilken söting Skrattande skönt att allt såg bra ut.

Kenai: Jag äter tre mål om dagen och kanske två mellanmål när jag kommer ihåg det., till frukost blir det oftast ägg macka kaffe och juice ev nån frukt.

• strössel
    Toppenloppan skrev 2011-04-13 10:56:28 följande:
    Strössel: 11 cm i vecka 13 låter GALET stort!! Mätte de verkligen huvud till rumpa då???
    Tycker oxå det låter stort men den såg ut som en färdigutveckad bebis och det stod 11 cm på bilden.
  • strössel

I morgon har jag KUB test kl 13.45 så nervös hoppas den lever och att det inte visar nåt fel, nu vill jag att tiden ska gå jättesnabbt tycker jag väntat länge nu Flört

• strössel

Beso: Tack för att du håller tummarna, jag äter oxå som förut har inte ändrat på nåt heller förutom att jag tänker på att inte äta allt för onyttigt och tänker på att äta mer frukt och grönsaker.

• strössel

Hade missuppfattat hennes var 7 cm och inte 11 cm vid kub men den ser så stor ut på bilden. Så 11 var nåt helt annat .

Så shibby: Din är säkert 14 cm som hon sa och ditt 11 står oxå för nåt annat.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !