• Sommar Fjäril

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

I dag handlade jag mina första barn kläder Tungan ute kunde inte hålla mig. Det blev ett sett i 6 deler  som passar både kille/tjej. jätte sött och jätte smått, var för nyfödda st 46 men de stog att de var för 0-1 månad. man är ju inte direkt hemma på storlekar på bäbis avdelningen Solig

• Sommar Fjäril

Jag vet att de är alldeles för tidigt, men jag kunde inte låta bli :) men de blir de sista jag handlat nu innan jag vart på vul och ul å allt sånt.  Är åxo sugen på att åka till ullared och handla, dock lite före sommaren isf :) Var där i höstas och då vare okej med folk. =) På måndag ska jag ringa och boka tid för vul, längtar tills den dagen man få se den lille =)

• Sommar Fjäril

vet inte vad jag ska tro längre, har massa grav symtom men mitt test blir inte mörkare. fortförande svaga streck.. blir så lessen på mig själv att jag ska testa hela tiden, enligt de digitala står de ju gravid 1-2. kan jag inte bara lita på de, näe måste testa hundra ggr till med vanliga test.. blir galen på mig själv. men är så rädd att något är fel. hur ska jag kunna vänta i 2-3 veckor innan jag får göra ett vul, jag kommer bli tokig...

• Sommar Fjäril
    besony skrev 2011-02-19 10:49:49 följande:
    Men det strecket säger ju dig att du är gravid oavsett hur svagt det är... Hur många dagar har du testat sedan första plusset? Vilken vecka ska du vara i när du gör VUL?

Hittat hCG tabell på den här länken... Så det är nog i sin ordning!

Jag testade pluss på måndag kväll, tog ett på tisdag morgon och de var ganska svagt, testade i torsdags kväll då var de lite starkare ( inte mycket ) i går hade jag TD och fick ett svagt streck i från testet från min IVF klinik och på det digitala stog de gravid 1-2, tog ett på kvällen med och de var lite starkare men inte mycket. tog ett nytt i morse och de var svagt men de syns juh. men jag blir så nojjig, vissa som knäppt kort på sina bilder har ju jätte starka sträck och deras digitala visar 2-3 på deras Testdag.

I går när jag prata med min klinik sa dom att jag skulle göra VUL i vecka 7 så om 2-3 veckor. ska ringa min Läkare på måndag och boka tid.. Så nervös att inget kommer synas. En person sa till mig att ägget kan ha släppt därför de inte blir mörkare, kändes ju inte så bra å höra det!

ska kika på länken, Tack!

• Sommar Fjäril
    strössel skrev 2011-02-19 10:50:35 följande:
    Min man och jag har precis pratat om det här när vi åt frukost. Vi ska inte testa mer utan vänta till vul, bara onödigt att gå runt och oroa sig. Mina tester har ökat hela tiden och det sista i förrgår var jättemörkt och jag undrar hur starkt är det meningen att det ska bli ? Kan det bli mörkare ? Och om jag tar fler och dom är lika dana i en vecka då blir man skitorolig så nu sätter vi stopp för fler tester och ska se fram emot vul.

Det du kan göra om du vill , är att ta ett clearblue digital till för att se om veckorna har ökat. Jag fick 2-3 veckor när jag testade på dag 14 då jag hade TD. Så om jag skulle ta nu ska mitt stå på 3+.

Mitt råd testa med ett digital eller sluta testa och ta det bara lugnt och stressa inte upp dig på testerna.
    Man blir ju bara knäpp av att testa men man gör ju de ändå.. jag får lugna mig lite tills jag pratat med min läkare på måndag, känns dock som de är långt kvar tills måndag ..
  • Sommar Fjäril
    strössel skrev 2011-02-19 11:11:00 följande:
    Sen ska man inte jämföra sina tester med andra alla är olika, och vissa kan ha mer hcg just vid den tidpunkten så det går inte att titta på andras tester och jämföra. Va inte orolig jag är säker på att det ser jättebra ut där inne i din mage kram. Och om du hade TD igår så är det helt normalt att det inte är så starkt kroppen har inte hunnit producera så mycket hcg än. Tex om ägget fäster snabbt på en människa och på en annan på tex tredje dagen då är det inte konstigt att det som ägget fäste snabbt på har mer hcg än den som fäste efter 3 dagar.

Oroa dig inte kram !
    Hjärta jag har inte tänkt på de sättet att de kan fästa tidigare på vissa än andra. Tack Hjärta

men jag är på nojig över att de inte blivit så mkt ljusare sen i måndags. men ska försöka tänka possitivt nu.

Kram
  • Sommar Fjäril
    besony skrev 2011-02-19 11:20:45 följande:
    Ledstjärna; Ja, positiva tankar behöver vi! Det mest positiva jag ser är att vi alla IVF:are får tidig VUL. Solig Många andra som blivit gravid på naturlig väg får oftast först vänta till RUL, typ i v 18 någonting. Skulle inte orka vänta så länge!!
    näe de är skönt att man får göra vul så tidigt, så slipper man vänta så länge. för jag skulle inte heller orka vänta :)
    en fördel med IVF iaf :)
  • Sommar Fjäril

Kommer hålla mig lite borta här i från, läser bara om saker jag inte borde och mår ännu dåligare. Jag vill så gärna att denna graviditet ska lyckas.. ska ringa min läkare i morgon, inte för att jag tror han kan göra något förns om 2-3 veckor .. symptom jag har är att brösten ömar, mår lite illa då och då. Molande värk i magen som kmr och går, gör även ont i höger ägg stock , inte jätte ont men det känns av i bland. Blir lite öm i låret pga det.. Så länge jag inte har någon blödning så är det väl som det ska, någon som vet om det är så? Kram på er alla

• Sommar Fjäril

VUL i morgon, vakna i morse och hade en röd brun mens som fortfarande är kvar. Mens värk har jag med. Känner mig så lessen och tårarna värkar aldrig ta slut.

• Sommar Fjäril

Strössel: det är inte växt värk du känner av? Själv så har jag tappat hoppet, kraftig värk i magen, värre än mens värk, värk i höger ägg stock och upp i ryggen. Massa klumpar som kommer ut :'(

• Sommar Fjäril

Mens värken borta. Nu gör det ont på höger sida precis som jag haft förr plus att brösten börja värka i gen. Allt känns nu som det gjorde från början, mår till och med illa.. bli ju knäpp av det här..

• Sommar Fjäril
    Koltrast skrev 2011-02-21 21:35:31 följande:
    Hej tjejer, jag undrar om jag får vara med här? Fick ett plus efter första IVF försöket och har BF 17 oktober.

Ledstärna - jag hoppas att det ser bra ut på VUL imorgon.
    Grattis till Plus och välkomen hit Glad

Tack Hjärta Det hoppas jag med
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !