-
-
Ingen bebis här heller... BF+8 och jag går in i vecka 42 idag... Har mestadels sovit och vilat en hel del idag. Tröttheten, den har kommit och slagit ner mig totalt. Nu har jag lite energi att sitta här ett tag framför datorn...
-
Spännande Loppanlängtan!
Här händer det knappt något, BF+9 idag. Igår kväll kände jag dock lite tryck neråt, mot nerverna och det var oxå kanske lite molvärk med ... Men annars nada! Känns som den här veckan blir extra lång...! -
Shibby; Jag tror med att Loppan fått nu.
Kenai; Kul att läsa ditt förlossningsberättelse! Låter som allt har gått bra även om amningen inte kom igång ordentligt... Grattis till lilla tjejen!
Strössel; Vad skönt att du fått en tid för igångsättning! Det ser ut bli så för mig med, men det blir en koll först innan. Segt!
BF+11 idag och inga tecken ännu... Fast om 3 dagar har vi ju tid för överburenhetskontroll, den 31:a okt. Och det lär bli igångsättning då! Läste på lite om igångsättningar igår, det stod att det kunde ta upp till 2 dygn. Så kanske det blir en novemberbebis? Vem vet... Spelar ingen roll nu, bara bebben kommer ut! -
Nej, BM ville inte göra hinnsvepning på mig. Jag har inte heller blivit undersökt därnere någon gång under hela graviditeten. Inte ens när jag var inne på förlossningen pga minskade fosterrörelser. Men det blir nog undersökning först på måndag om inte bebben kommit ut än. Så jag vet inte hur det ligger till med tappen och så, tyvärr...strössel skrev 2011-10-28 19:07:15 följande:Beso: Risken är stor att jag får en november bebis med men som du säger det spelar ingen roll bara den kommer ut snart Har dom gjort hinnsvepning på dig ? Det gjorde jag i söndags och idag men det verkar inte hjälpa mig på nåt sett.
-
Strössel; Ja, när jag var i v 33 så gjorde vi 3D/4D- UL och då beräknade BM bebisens vikt, ca 2000 gram låg den då på. I snitt ökar bebis 200 gram per vecka så det borde vara ca 3800 gram i vecka 42 nu... Börjar tro att det blir en stor bebis man får. Fast det behöver inte vara så heller.. Det får vi väl se!
Känns som man nästan måste vara beredd på snitt om bebben inte skulle kunna komma ut pga storleken eller annat... Som ett plan B liksom.. -
Strössel; Åh.. Härligt att det händer något!
Hoppas allt går bra nu! -
Här händer det förstås inget än... Så vi ställer in oss på igångsättning så småningom! Koll imorgon kl 8.00 på Spec-MVC. Hoppas vi får stanna och få förlossningen överstökad inom ett par dagar! Är less på att vänta.
-
Hej alla!
Grattis Loppan och Strössel!
Här blev det en novemberbebis!
Vi fick igångsättning den 31:a okt pga för lite fostervatten. Den förlossningen tog ca 17 timmar. Det blev en toppen förlossning med en hel del smärta! Testade i princip det mesta av smärtlindringsmetoderna. Favoriterna blev EDA kombinerat med lustgas! Sprack nästan inget, behövde bara sys med så där 3 stygn.
Så den 1 nov kl 4.11 kom vår underbara son Tony på BF+15 (42+0) och han vägde 3875 gram och var 51 cm.
Vi har idag kommit hem från BB och nu njuter vi hemma med den lille. Amningen går fint än så länge!
Fortfarande lite overkligt ännu, men vi känner bara lycka över vår älskade son! -
Hur har alla det? Tony är en vecka gammal idag, jag fattar inte att dagarna bara går i rasande fart. För 7 dagar sedan föddes han! Det var tårar här igår, kärleken till sitt barn går inte att beskriva! Det jag känner för min son är så stort... Att efter flera år så äntligen är han här!
För övrigt har vi haft barnvagnspremiär idag tidigt på förmiddagen och åkt på ärenden. Till och med förbi köpcentrum och pizzerian för lunch. Det var så lite folk ute då, så det kändes bra. Fick även amma första gången offentligt på pizzerian, känns konstigt. Även om jag inte har en riktig amnings-BH och går istället i linne och vanlig BH, så fungerar det ändå. Känns bra! Min sömn är det bättre också, har lyckats lära mig sova samtidigt när sonen gör det. Det är inte alltid så lätt det heller!