Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
När vi väntade sonen fick vi intyget av vår BM och vi fick inget vid RUL denna gången heller utan jag antar att BM ger mig ett vid nästa besök.
Tänk vad tiden går! Idag går jag in i v.23 och från och med nu kan bebisen klara sig utanför magen, helt otroligt, även om överlevnadsprecenten är låg. Känns som ytterligare en liten tröskel på vägen som passerats. Antar att vi tillhör förlossningen och inte akuten om något skulle hända nu då?
Hela 600 g ska loppan väga nu
Nu har vi beställt vagn och babyskydd med. Blev en Teutonia Spirit S3, och ett Acta Graco babyskydd med bas. Allt i svart Ska köpa till en adapter med så man kan fästa babyskyddet i teutonians chassi. Verkar smidigt!
Jag vet att några kanske tycker man är tidigt ute men det tar ju trots allt ett tag tills vagnen kommer och jag kunde inte hålla mig, och så var det med det
Har haft en del sammandragningar det sista men jag tror det beror på stress. Min farfar dog igår och jag märker att när jag blir stressad och gråter så sparkar alltid loppan en stund efteråt. Läste att dom kan bli påverkade av stress, det kanske påverkar sammandragningarna?
Ska till BM nästa gång den 21 juni, då har vi inte varit där sen den 28 februari. Ska bli kul att få lyssna på bebisen och se hur det står till med alla värden. Ska även göra ett glukosbelastningstest då och det ser jag inte fram emot. Har ju en doppler hemma men den har jag inte använt sen jag började känna bebis i magen. Hos BM mäter dom ju hjärtljuden med och det ska bli spännande att se och jämföra med Isacs hjärtslag hur lika dom ligger. Tänkte att enligt skrocket så ska det ju vara skillnad på hjärtslagen mellan pojkar och flickor och nu när man vet att det är en liten tjej så kan man ju se om det stämmer.
Ha en bra helg alla goa magar !
Jag köpte lite barbapappasaker och det var lite billigare om man jämför med butik. Köpte även bäddset till vagnen och spjälsängen samt flera jättegosiga filtar.
Vi ska dit i sommar. Tänkte kolla efter babygym, amningspump, amningskudde, nappar, skötbädd, tillbehör till skötsel (våtservetter, vanliga servetter mm) och badbalja (gärna med en sån ställning till).
Babysitter har vi köpt en babybjörn balance air med leksak till. Hittade en ny på blocket till jättebra pris så den slog vi till på. Babyvakt köper vi inte där, utan jag har sett en annan modell jag vill ha.
Ska se om dom har några roliga barnvagnsleksaker till vagnen oxå, och om det finns någon bra sån där leksak som man hänger över spjälsängen. (Tappade ordet just nu ;-D)
Vår vagn är ju köpt med men har inte kommit ännu. Igår gick jag in i vecka 25! Den sista tiden har gått fort, kan inte fatta att det redan är sommar oxå. Ska jobba tre veckor till sen är det semester, men det blir inga fulla veckor då det är midsommar nästa helg och begravning fredagen efter. Har hAndlat en liten rosa babyklänning med vita strumpbyxor till, första flickplagget Tänker dock inte köpa mer rosa för rätt var det är så kommer det ut en kille, man vet aldrig