• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-05-25 11:42:32 följande:
    Ok vet att vissa har fått vid RUL men det är nog olika, måste man visa moderskapsintyg på jobbet ? Jag ska dit nästa vecka och skriva lite papper ang gravidpenning tillsammans med min chef. Det blev så tidigt pga att hon ska gå på lång semester.
    Nej, man behöver inte visa det på jobbet. Det är bara för försäkringskassan
    När vi väntade sonen fick vi intyget av vår BM och vi fick inget vid RUL denna gången heller utan jag antar att BM ger mig ett vid nästa besök.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-25 14:27:10 följande:
    Min chef sa att jag skulle ta med det för att skicka till lönekontoret då jag kommer få 10 % lön av dom medans jag är föräldraledig.
    Ok, dom villkoren hade jag inte på mitt förra jobb så det var aldrig aktuellt för mig, men vad bra att du vet att du ska visa det då
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Tänk vad tiden går! Idag går jag in i v.23 och från och med nu kan bebisen klara sig utanför magen, helt otroligt, även om överlevnadsprecenten är låg. Känns som ytterligare en liten tröskel på vägen som passerats. Antar att vi tillhör förlossningen och inte akuten om något skulle hända nu då?

Hela 600 g ska loppan väga nu Hjärta

Nu har vi beställt vagn och babyskydd med. Blev en Teutonia Spirit S3, och ett Acta Graco babyskydd med bas. Allt i svart Ska köpa till en adapter med så man kan fästa babyskyddet i teutonians chassi. Verkar smidigt!
    Jag vet att några kanske tycker man är tidigt ute men det tar ju trots allt ett tag tills vagnen kommer och jag kunde inte hålla mig, och så var det med det

Har haft en del sammandragningar det sista men jag tror det beror på stress. Min farfar dog igår och jag märker att när jag blir stressad och gråter så sparkar alltid loppan en stund efteråt. Läste att dom kan bli påverkade av stress, det kanske påverkar sammandragningarna?

Ska till BM nästa gång den 21 juni, då har vi inte varit där sen den 28 februari. Ska bli kul att få lyssna på bebisen och se hur det står till med alla värden. Ska även göra ett glukosbelastningstest då och det ser jag inte fram emot. Har ju en doppler hemma men den har jag inte använt sen jag började känna bebis i magen. Hos BM mäter dom ju hjärtljuden med och det ska bli spännande att se och jämföra med Isacs hjärtslag hur lika dom ligger. Tänkte att enligt skrocket så ska det ju vara skillnad på hjärtslagen mellan pojkar och flickor och nu när man vet att det är en liten tjej så kan man ju se om det stämmer.

Ha en bra helg alla goa magar !

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-06-03 08:40:01 följande:
    Går in i v 21 idag härligt när det går framåt !

Önskar alla en trevlig helg !
    Härligt! Halvtid då Trevlig helg till dig med!
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-06-04 09:09:35 följande:
    Shibby:

Beklagar dödsfallet! När mamman är stressad går en del av stresshormonen över till bebisen och då blir de mer aktiva....hoppas SD lugnar sig!
    Tack Loppan, det känns redan bättre med sammandragningarna. Det som känns mest stressande nu är att behöva gå på ännu en begravning. Tycker det är så jobbigt känslomässigt då det blir så verkligt att han är borta då.

Hoppas allt är bra med dig och magen
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-06-06 12:01:25 följande:
    Hur går det tjejer ?

Datorn lockar inte så mycket när det är fint väder ute Skrattande och snart semester för de flesta. Tiden går så mycket snabbare när man har fullt upp och gör annat , det gillar jag !
    Här går det bara bra Vädret, utelivet och varma kvällar på altanen lockar mer än FL just nu ja Har några veckor kvar till semester sen men den som väntar på något gott

hur går det för dig?
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-06-08 23:23:20 följande:
    Sitter och äter mackor med skivade och stekta champinjoner på. Mitt senaste cravings!
    Tidigare var jag besatt av köttbullar och körsbärstomater. Nu är det champinjoner - helst stekt!

Någon annan som också fått cravings? Tungan ute
    Såna här pop-up glassar med colasmak, och smoothies. Vatten släcker inte törsten längre Lakrits oxå!! Supergott!! Vågar dock inte äta så mycket, har hört något om att man inte ska överkonsumera det. Minns dock inte anledningen.

Börjar känna ett annat craving med, och det är craving efter att shoppa babysaker

Fick ett paket idag som vi beställt från Allt för föräldrar Shop. Ett svart babyskydd från Acta Graco med bas. Ska köpa till en adapter för då passar det även vagnen vi beställt. Det kom en liten kanin med som är så mjuk och gosig, och ett får som låter livmoderljud bl a.

Var som julafton

Här är länkar om någon vill kolla, orkar inte fixa med bilder just nu

kanin: shop.alltforforaldrar.se/fluffig-liten-kanin-molly.html

Fåret Ewan: shop.alltforforaldrar.se/mjuk-nattlampa-ewan-the-sheep-fran-easidream.html

Babyskydd: shop.alltforforaldrar.se/akta-graco-babyskydd-logico-s-med-bas-farg-mode-noire.html
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-06-13 11:07:36 följande:
    mariaa02: Jag känner inte heller så mycket från bebisen, läkaren trodde jag skulle börja känna det framåt v 24-25 har moderkakan i framkant. Jag har kännt innan och fick till svar att bebisen kan flytta på sig lite som gör att man känner mindre. Så jag var jätteorolig men nu när jag har pratat med läkaren så är jag inte orolig, men häromdaqen så kände jag ett jättetryck på högra sidan och kände så var det som en stor bula på högra sidan och sen försvann bulan kan varit bebisen Skrattande

Shibby: Var det du som hade varit i Ullared ? Jag var i går och jag blev besviken att dom hade så lite baby saker, knappt inga kläder i storlek 50-62 och inte så mycket på baby avdelningen heller.
    Jag var där för ett tag sen ja. De hade dåligt med babykläder då med, bara den här "korgställningen" man kan gå runt och inte så mycket fint. Fyndade Lundmyr babykläder den gången och så köpte jag babystrumpor men annars köpte jag bara på den andra babyavdelningen där bäddset, leksaker, snuttar, filtar, skallror mm finns

Det var säkerligen bebis du kände! Är så häftigt när dom vänder runt så i magen så man ser utanpå
  • Shibby 78

Jag köpte lite barbapappasaker och det var lite billigare om man jämför med butik. Köpte även bäddset till vagnen och spjälsängen samt flera jättegosiga filtar.
    Vi ska dit i sommar. Tänkte kolla efter babygym, amningspump, amningskudde, nappar, skötbädd, tillbehör till skötsel (våtservetter, vanliga servetter mm) och badbalja (gärna med en sån ställning till).
    Babysitter har vi köpt en babybjörn balance air med leksak till. Hittade en ny på blocket till jättebra pris så den slog vi till på. Babyvakt köper vi inte där, utan jag har sett en annan modell jag vill ha.
    Ska se om dom har några roliga barnvagnsleksaker till vagnen oxå, och om det finns någon bra sån där leksak som man hänger över spjälsängen. (Tappade ordet just nu ;-D)

• Shibby 78

Vår vagn är ju köpt med men har inte kommit ännu. Igår gick jag in i vecka 25! Den sista tiden har gått fort, kan inte fatta att det redan är sommar oxå. Ska jobba tre veckor till sen är det semester, men det blir inga fulla veckor då det är midsommar nästa helg och begravning fredagen efter. Har hAndlat en liten rosa babyklänning med vita strumpbyxor till, första flickplagget Tänker dock inte köpa mer rosa för rätt var det är så kommer det ut en kille, man vet aldrig

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !