• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Spännande!

Jag springer och jobbar fortfarande timmar. Min plan är som sagt att jobba tills det är dags. Exakt 4 veckor idag till BF. Det verkar också som magen drar samman ibland, magen blir hård, men ont har jag inte. Så det börjar bli spännande! Vi håller på att göra i ordning här hemma med saker och ting.

Idag monterade vi babyskyddet i sambons bil, en Audi A4. Babyskyddet ska sitta bak då vi har krockkudde fram. Det babyskyddet köpte vi från min kusin, använda av endast 2 barn tidigare och aldrig krockad. Det jag tyckte var lite lurigt var att fästa basen. Den var ganska fast om man drar den framåt, men på sidorna såg den kunna tippa...? Det är en Akta Graco autobaby. Och det såg ut bli lite trångt där bak och om jag sitter på framsätet så får jag instrumentbrädan i knäna. Funderar på att kanske flytta babyskyddet till baksätets mitt istället...

Någon som funderar på samma sak som jag?

Det skall se ut så här. Någon bruksanvisning hittar jag inte på nätet heller... Obestämd

• besony
    DreamBear skrev 2011-09-20 08:08:27 följande:
    Vi har köpt Britax med bältesbas. Satte in den i bilen igår.
    I våra instruktioner står det att man kan ha den utan bas i baksätet på mittenplatsen, men inte med bas. Eftersom stödbenet inte blir stabilt då. Men utan bas kändes allt vingligt. Men vi kommer att ha den i framsätet när bebis kommer och har kopplat ur krockkudden.  
    Intressant! Okej. Just med vårat babyskydd kan man ha med och utan bas... men det är väl klokt det där med stödbenet för mittplatsen har oftast en upphöjning på golvet... Vi hade i alla fall monterat rätt igår, så jag är lugn just nu. Glad Bebis kommer att åka säkert. Hjärta
  • besony
    Kenai; Tråkigt att sömnen blir störd. Fast det är ändå spännande när det närmar sig! Drömmer

Själv går jag upp två gånger om natten för toabesök och det stör min sömn en hel del och det är en nackdel om jag skall upp och jobba. Är alltid i beredskap liksom. Förhoppningsvis blir jag utan jobb idag så jag kan få lite vila och greja lite här hemma. Jag får se hur det blir...

Hur mår ni andra?
  • besony
    DreamBear skrev 2011-09-21 10:00:05 följande:
    Har era små mirakel mycket hicka?
    Jag känner att bebis hickar ett par gånger om dagen nästan, plus att den bökar runt rejält. Hela magen gungar. 
    Ja, bebisen hickar varje dag, mest på kvällarna och rör sig också... Ligger den med sin rygg mot min rygg så känner jag mera, annars känner jag inte mycket, då moderkakan är i framvägg. Det är så roligt att känna rörelserna. Det är det jag troligen kommer att sakna efter graviditeten. Måste kännas konstigt att magen är tom igen. Flört
  • besony

Spänningen stiger här... Skrattande

Själv känner jag inget ännu.. 18 dagar kvar till BF. Det har ilat ibland därnere mellan benen och det är nog huvudet som trängt ner, tänkte jag. Och idag fick jag det bekräftat då BM sade att huvudet nu är fixerat... Tjoho! Flört
    Så nu är det bara att börja vänta på riktigt! Jag ser så fram emot att få träffa bebben och börja ett nytt liv som mamma! Drömmer

Jobbar än på som vanligt med mina timanställningar... Fick även förra veckan besked av FK (som varit otroligt seg med handläggningen) att min SGI räknas från min gamla heltidsjobb! Puh! Det lönade sig verkligen att inskriva sig hos Arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen! Känns väldigt skönt att veta att man inte har lägsta nivå på SGI:n.

• besony
    DreamBear skrev 2011-10-01 11:59:57 följande:
    Vår lilla buse är fixerad, men jag kan inte påstå att det minimerat rörelserna. Hela magen gungar emellanåt, men mest rörelse ser man ovanför naveln. Men jag känner även rörelser neråt, enligt barnmorskan är detta när bebisen boxar med händerna. 

Ja, nu LÄNGTAR man efter att få hålla miraklet i famnen. Snart är vi alla där. Vad fort tiden gått? Tycker inte alls det var så länge sedan man stod där med stickan i handen och insåg att man var gravid och nu är snart dags för att föda   
    Ja jag känner rörelserna på samma sätt som du, mest däruppe vid naveln och på sidorna, men även neråt.
    Även om bebbens huvud är fixerat. Min tanke är att det är armarna/händerna som rör sig. Drömmer
    Tycker oxå att graviditeten har gått jättefort! Nu har jag bara 16 dagar kvar till BF...! Förvånad

Vi håller på att börja storstäda huset också och organisera saker och ting... Men ikväll blir det att käka sushi för min del i sällskap med vännerna! Jag ska njuta ordentligt innan det är dags för mammalivet med allt som hör till! Cool
  • besony

Vaknade upp halv åtta i morse av en rejäl mensvärk. Gjorde ONT! Men det gick över och jag var då klarvaken och bestämde mig för att gå upp och göra mina ärenden klara tidigt på morgonen. Har hunnit vara till vårdcentralen och lämnat blodprov. Sen lämnat in lite papper på en av mina jobb och fulltankat bilen. Nu hemma och vilar.

Bebisen är vaken och rör sig. Jag känner av ryggen lite grann också. Jag tror det lär komma en och annan förvärk kanske idag eller under veckan som kommer. Går ju in i v 39 imorgon... 14 dagar till BF nu. Så nu närmar det sig verkligen!! Cool

• besony

Haft en bra dag, trots jag varit effektiv och hunnit med mycket.. Jobbat lite, handlat mat och fixat här hemma. Och som en liten trevlig avslut på kvällen än så länge är serien Barn till varje pris? på SVT.

Där i TV-rutan såg jag och sambon den läkare som vi hade diskussion med efter våra misslyckade landstingsfinansierade IVF-försök och tack vare henne som sedan kollade av med avdelningschefen så beviljade de ytterligare ett landstingsbehandling till oss med tanke på de misstag de gjorde på mig vid det första IVF-omgången (inkl FET)...

Det är den bebis som nu ligger i min mage som de beviljade extra försök för! Mycket tack vare henne. Hjärta
    Så det var lite igenkänning av miljön och sjukhusbilderna som paret, där tjejen fick tillbaka sitt embryo. Solig

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-10-03 22:01:56 följande:
    Beso: Var det bra program? Jag råkade somna innan det började men jag tänkte se det på svt-play senare Visst var det andra delen? Tror det börjar en annan serie om ofrivillig barnlöshet på torsdag oxå.
    Jo, det var intressant. Men jag upplever också att det är lite blandat med olika par som gör olika saker fast målet är densamma. Men jag tycker inte alla verkar "kämpa" så hårt som de flesta ofrivilligt barnlösa gör. Det är bara det intrycket jag får av det programmet... Men de belyser också ju olika sätt att få barn på. Men de tar knappt upp orättvisorna i vården här i Sverige på ett ordentligt sätt... Kanske det kommer mer i de senare delarna...

Ja jag har tänkt se den andra programmet som kommer på TV3 sen också. Glad

Vad tycker du själv?
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-10-03 23:03:32 följande:
    Jag tycker det första avsnittet var bra och intressant, men kanske att man skulle belysa just ivf-delen som är det vanligaste, lite mer. Man kanske skulle haft något till par som höll på att genomgå behandling. Orättvisorna i vården borde precis som du säger belysas mycket mer, men det kanske kommer som sagt..

Första programmet störde jag mig en del på hon som var där och inte vill ha barn. Lite svårt att lyssna på sånt men det kanske är för att man har så skiljda åsikter, alla har ju rätt till sin egen,även hon. Kände dock att det kanske inte var rätt forum för henne, jag vet inte?

Var hon med ikväll oxå? 
    Ja, jag håller med dig om den tjejen... Programmet skulle ju fokusera på ofrivilligt barnlösa, men hon är ju frivilligt barnlös och så sitter hon och kommenterar... Liksom hallå, du missar ju poängen med programmet!

Nej, det var nya gäster idag. Programmet ikväll hade temat biologi (förra gången temat längtan) och det snackades mycket om donation och delvis om adoption. Det var mest allmänt, men inget djupgående om skillnaderna mellan här och utlandet liksom... Du får titta själv och bilda dig en uppfattning. Glad
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !