Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Roligt att det börjar hända saker, tjejer! Idag har jag gått in i vecka 26.. Otroligt så fort tiden går och jag känner mer och mer rörelser eller tryck mot revbenen på höger sida. Bara bebben är snäll mot mig och mina revben!
Jag var till MVC förra veckan och allt såg bra ut. Det enda jag skulle börja med var järntabletter Niferex som jag tar var tredje dag nu. Niferex verkar ok, men jag får allt se om jag får några biverkningar av det så småningom eller inte.. . Föräldragrupp blir det nog i höst, augusti/september.. Min MVC har inga grupper under sommaren..
Men som förberedelse så har vi också kollat upp med att besöka sjukhuset för deras föreläsning en kväll om att föda just där. Har en hel del att tänka på nu för barnmorskan har skickat med mig hem ett papper om forskning på moderkaka, navelsträngsblod och fosterhinnor i samband med förlossning och kejsarsnitt som jag ska läsa på och fundera på om man ska deltaga i den studien eller inte. Känner på mig att det kommer att gälla om sen eller tidig avnavling... Puh, det är tydligen bara att börja att läsa på inför sådant!
Moderskapsintyget är också skickat till Försäkringskassan, så nu börjas det för oss att komma in i den djungeln. Tänkte också fixa det där med faderskapet innan förlossningen hos soc för vi är ju inte gifta. Knäpp regel. Men ja, så är det bara.
Men å andra sidan är man nästan knappt shoppningssugen nu... Vi har mest lite kläder, skötbord och bäddtextilier och lite smått och gott kvar att fixa. Det känns mycket ändå. Funderar mest just nu på en overall till bebben att ha på sig utomhus i vagnen, inte köpt än, kollar fortfarande runt... Inte hittat någon sådan på HM eller liknande affärer, dock bara på PoP som kostar drygt 600 kr för en overall!
Ja, annars rullar det på... Under nästa vecka bär det av till Stockholm en dag och kika på 3D/4D på vår bebbe! Ser fram emot det!