• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Roligt att det börjar hända saker, tjejer! Idag har jag gått in i vecka 26.. Otroligt så fort tiden går och jag känner mer och mer rörelser eller tryck mot revbenen på höger sida. Bara bebben är snäll mot mig och mina revben! Flört

Jag var till MVC förra veckan och allt såg bra ut. Det enda jag skulle börja med var järntabletter Niferex som jag tar var tredje dag nu. Niferex verkar ok, men jag får allt se om jag får några biverkningar av det så småningom eller inte.. . Föräldragrupp blir det nog i höst, augusti/september.. Min MVC har inga grupper under sommaren.. Obestämd

Men som förberedelse så har vi också kollat upp med att besöka sjukhuset för deras föreläsning en kväll om att föda just där. Har en hel del att tänka på nu för barnmorskan har skickat med mig hem ett papper om forskning på moderkaka, navelsträngsblod och fosterhinnor i samband med förlossning och kejsarsnitt som jag ska läsa på och fundera på om man ska deltaga i den studien eller inte. Känner på mig att det kommer att gälla om sen eller tidig avnavling... Puh, det är tydligen bara att börja att läsa på inför sådant!

Moderskapsintyget är också skickat till Försäkringskassan, så nu börjas det för oss att komma in i den djungeln. Tänkte också fixa det där med faderskapet innan förlossningen hos soc för vi är ju inte gifta. Knäpp regel. Men ja, så är det bara.

Men å andra sidan är man nästan knappt shoppningssugen nu... Vi har mest lite kläder, skötbord och bäddtextilier och lite smått och gott kvar att fixa. Det känns mycket ändå. Funderar mest just nu på en overall till bebben att ha på sig utomhus i vagnen, inte köpt än, kollar fortfarande runt... Inte hittat någon sådan på HM eller liknande affärer, dock bara på PoP som kostar drygt 600 kr för en overall! Förvånad

Ja, annars rullar det på... Under nästa vecka bär det av till Stockholm en dag och kika på 3D/4D på vår bebbe! Hjärta Ser fram emot det! Skrattande

• besony
    strössel skrev 2011-07-05 22:09:06 följande:
    Beso: Härligt med v 26,  jag tycker tiden går lite upp och ner ibland jättesnabbt och ibland segt Flört men det är härligt att det går framåt. Håller med det är verkligen en djungel med föräldradagar osv, jag har skickat in ansökan om graviditetspenning för en vecka sen har inte fått svar än tror det kan ta en månad. Har sökt från och med den 22 augusti.

Vad roligt att ni ska till Stockholm och titta på bebisen, vi står i valet och kvalet om vi ska göra ett könsul blir i Göteborg isåfall när vi åker upp på semestern. Jag både vill och inte vill veta Skrattande
    Hehe... Vi tyckte att det var trist att man inte kunde kika in hos bebben mer efter RUL, så vi bestämde oss för 3D/4D ultraljud hos Tittut.. Det är ju inte varje dag man gör det här! Vi har valt att inte veta könet, man kan be dem att inte visa det området. Om nu bebben inte blottar sig plötsligt! I så fall gör det inget, hihi! Cool
  • besony

Ännu en som är dålig på det också! Knipövningar är så lätt att glömmas bort. Ibland kommer jag på det och då försöker jag knipa så gott jag kan en stund. Drömmer Blir nog hårdträning efter förlossningen förmodligen!

• besony

99 dagar kvar till BF nu! Förvånad Det här går fort, känns det som.

Lite inköp har vi också kvar. Skötbordet och lite kläder som ytterplagg och strumpor som saknas. Och så förstås bäddningen i barnvagnen som vi ännu inte fixat tillbehör till! Babyboxar ska vi också hämta ut.. Den från Apoteksgruppen har vi redan hämtat ut! Små trevliga saker där i, tycker jag. Glad

• besony
    strössel skrev 2011-07-10 12:17:51 följande:
    Beso: Hur får man en från apoteket ?
    Jag såg denna länken www.minbebis.com/gravidpaket.html

Baby to be boxen från Apoteksgruppen hämtade jag i veckan... De två andra boxar ska vi hämta ut senare när tid finns. Glad
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-07-12 16:28:59 följande:
    Vet någon vad de där boxarna eg innehåller??? Är det mest reklamprylar eller något mer matnyttigt???
    Apoteketsgruppens Baby to be boxen innehöll för mig en liten serie hudvårdsprodukter från Sebamed för bebisen med en liten badleksak, 2-pack sugnappar från Avent och en babysked från Bambino. De var det mest praktiska vi fått i den boxen.. Fick också tuggummi, en tidning från Föräldrar&barn och liten reklam från någon bokklubb för att barnet ska lära sig ord senare.

Gratis är gott, och sen om man väljer tro på ev. reklam är det upp till en själv.
  • besony
    majsanna skrev 2011-07-12 16:35:43 följande:
    Kikar in och säger hej och hoppas att ni alla har det bra i solen!!

Idag är det exakt två månader sedan rutinultraljudet som jag trodde skulle bli den bästa gravidupplevelsen, men det blev en av de värsta.

Jag är fortfarande sjukskriven och kommer vara det den här och nästa vecka också. Sedan kommer jag vara sjukskriven på halvtid två veckor och då försöka komma tillbaka till jobbet lite sakta. Det kan vara skönt att bara komma till arbetet då jag inte varit där sedan i påskas. 

Kram till alla 
    Hej på dig med!

Trevligt att du tittar in och säger hej till oss.

Måste vara skönt att komma tillbaks till jobbet igen och göra annat... Jag läser din blogg ibland, och det är otroligt vilka starka föräldrar Dutt har här på jorden! En massa kramar till er! {#emotions_dlg.flower}
  • besony
    strössel skrev 2011-07-15 18:53:37 följande:
    Beso: Hämtade gratis boxen från apoteket idag Skrattande och en från pampers inkl blöjhink.
    Skoj! Den från Pampers har vi tänkt hämta ut också, men inte hunnit med det ännu... Liberos får man tydligen vid förlossningen om jag förstår det rätt... (?)

Idag har vi förresten varit i Sthlm på Tittut för ett 3D/4D ultraljud.. Allt var bra och som det ska med bebisen. Bebben var superlugn igen, som alla UL vi tidigare gjort. Dock ville bebben inte samarbeta alls. Låg och hade huvudet nere i ljumsken (Samma ställe igen som vid RUL! Hur stor skulle oddsen vara för det öht?) och gömde ansiktet på moderkakan och hade händerna framför också. Vi kämpade i minst en halvtimma för att bebben skulle vilja visa sig och ändra ställning. Men nä, en envis unge det där! Blev en del växlande mellan vanliga 2D och 3D/4D...

Vi lyckades iaf se lite grann av läpparna och hakan. H*n har min haka, det syntes tydligt. Annars kollade vi lite andra saker som magsäcken, hjärtat (hjärtslag på 144), huvudet etc.. Vikten uppskattades till 909 gram, så det var en liten envis bebis jag har därinne! Vi blev erbjudna en ny tid om 6 veckor hos dem igen, eftersom vi inte fick se som vi önskade idag. Nästa gång vi är där kostar det inget för oss att försöka titta igen.. Då hoppas vi att bebben är mer samarbetsvillig! Tungan ute

Trevlig personal och bra service, så vi är nöjda!
  • besony
    strössel skrev 2011-07-18 12:02:06 följande:
    Beso: Vad roligt att ni ska kika en gång till hoppas den är sammanbetsvillig den dagen Skrattande dom har en egen vilja dom små liven i magen Flört

Jag tycker dagarna sniglar sig fram säkert bara för att jag har riktat in mig på v 30 , är i v 27 nu. Jag är nästan färdig med alla inköp bara små saker kvar som blöjor, anmings bh.

Har ni satt ihop några möbler än ? Vi har bara satt ihop byrån och skötbordet spjälsängen ligger fortfarande i kartongen.
    Oj, vad mycket du är färdig med. Vi har mest handlat begagnat eller fått saker. Så alla möblerna var redan färdigmonterade. Det som saknas är skötbordet och vi har inte börjat snickra ihop ett.

Men det är skönt när det mesta är klart. Små inköp har vi kvar också. Så man kan sedan bara ta det lugnt och vänta på bebisen. Drömmer
  • besony

Är rätt så glad nu. Glad Fick hem papper om föräldrapenning från FK någon vecka efter jag skickat in moderskapsintyget. I papperen var det en blankett till arbetsgivaren att fylla i... Lite svårt för mig som är arbetslös och bara arbetar timmar för 3 olika arbetsgivare. Och som tur hade jag också varit inskriven på AF sedan första arbetslösa dagen förra året.

Jag mailade och frågade... Och fick till svar att jag skulle få nya blanketter för mig som arbetslös och så skulle jag också skicka in arbetsgivarintyg för mitt gamla heltidsjobb + de 3 timjobb jag har.

Som tur hade jag kopior på arbetsgivarintyget från gamla jobbet (!) och hade redan fixat 3 nya intyg som jag skall skicka till min A-kassa tänkte jag, som inte blivit av ännu. Så det är bara att skicka kopiorna till FK, om nu man inte ska ha original. (?) Det känns bara otroligt skönt att slippa säga till alla arbetsgivare att fixa intyg på nytt. Känns som jag har flyt just nu! Då jag hatar pappersarbete hemmavid! Tungan ute

Har även ringt till socialkontoret för att skriva på faderskapspapper och ska återkomma dit imorgon för tidsbokning. Hoppas det blir av så småningom! Gillar såna där flyt-dagar! Solig

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !