Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Förstår att det måste vara jättejobbigt med både illamående och trötthet...
Jag känner mig rätt så osocial just nu, det är lite tråkigt. Men snart mår vi nog mycket bättre och då kan vi njuta fullt ut
majsanna: Tror det går snabbare än vad man tror tills man har gått 12 fulla veckor. Om man tänker på när man satte in ägget och fram tills nu så har det verkligen gått jättesnabbt. Jag går in i v 9 på fredag så jag har ett tag till
Har du börjat få nån mage än ? Jag är svullen fast det har jag varit sen dom satte in ägget men den har en annan form nu och hårdare.
Loppanlängtan: Jag vet vad ett kub test innebär och vi gör det för våran skull, och inte bara för att få bra siffror och självklart kommer vi gå vidare om det blir ett dåligt resultat. Det är upp till var och en om man vill göra ett kub test.
Loppanlängtan: Det är klart man ska göra vad som känns bäst för en själv. Känns det inte bra att göra det så ska man självklart inte göra ett kubtest.
Loppanlängtan: Jag har inte funderat så mycket över det utan jag visste bara att jag ville göra det. Är inte orolig över själva kubtestet eller vad svaret visar. Jag känner att det är onödigt att gå runt och fundera på det redan nu utan det tar jag den dagen jag är där och göra testet. Det som oroar mig nu är om barnet fortfarande är vid liv i v 12-13 gjorde mitt vul i v 8 (7+0) och det känns långt till v 12-13. Vet inte om jag ska ringa min läkare om ett vul i v 10-11 eller om jag ska vänta till v 12 då ska mvc göra ett ul.
Är det nåt ni tänker på ? Om det fortfarande ser bra ut där inne som gjort tidigt vul ?
Beso: Jag har funderat på det och jag skulle egentligen vilja veta men min man vill inte veta förrens vid förlossningen så vi ska inte ta reda på det. Men jag har kikat runt och det verkar ju bara finnas kill eller tjej kläder nu för tiden. Och jag blir lika glad för en kille som en tjej det spelar absolut ingen roll kommer älska den mest i hela världens oavsett vad det blir
Hur mår ni idag tjejer ? Jag har gått in i v 9 idag mår illa kräktes upp hela frukosten, det var några dagar sen jag kräktes har mått illa men lyckats behålla maten. Är helt orkeslös idag trött och drömmer helskumma drömmar fattar inte vad jag får allt i från.
Ringde min läkare för jag ville göra ett vul till men fick inget dom sa att om jag inte har blödningar eller ont i magen så är det ingen ide. Att jag ska tänka positivt jag gör ju det men man är ju orolig och man vill ju så gärna se sin lille där inne. Så nu får jag vänta på ul i v 12 som dom ska göra på mvc. Tror inte jag får det på inskrivningen i mitten på v 10 för jag ska dit en tisdag och jag vet att läkaren bara är där på måndagar. Kanske v 11 om jag har tur.