• Koltrast

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hej tjejer, jag undrar om jag får vara med här? Fick ett plus efter första IVF försöket och har BF 17 oktober.

Ledstärna - jag hoppas att det ser bra ut på VUL imorgon.

• Koltrast
    besony skrev 2011-02-22 17:38:55 följande:
    Shibby; Underbart! Jag får hålla mig till tåls i 2 veckor till mitt VUL.

Idag har jag kommit in i v.7 (6+0)... Känns konstigt det.. och jag blir mer nervös för jag närmar mig vecka 8, som jag då fick missfall förra gången... Passerar jag hela v.8 kommer jag pusta ut och hoppas på det bästa! Annars väntar MVC imorgon för min del. Spännande!
    vi ligger helt i fas jag har också kommit in i 6+0 idag. Tid för VUL 7 mars.

Shibby77: Underbart!!! Förstår att du lipade - jag blev tårögd bara av att läsa ditt inlägg
  • Koltrast
    besony skrev 2011-02-27 10:23:51 följande:
    Jag verkar vara en av få som har minimalt med symtom... Jag känner mig som vanligt, förutom lite ömma bröst.
    Varit lite tröttare, men inte så mycket heller. Det drar eller molar nästan ingenting därnere, det kanske känns någon enstaka gång på kvällen. Hungern är ganska ok, behöver inte äta lika ofta som för några dagar sedan, kanske för jag fått in en matrutin redan....

Lite nojjig är jag allt... Tänk om det inte utvecklas alls och att allt har stannat av utan jag vet om det. Obestämd

Någon mer som har det likadant?
    Jag har det likadant. Mår toppen helt enkelt. inget illamående eller molvärk. Brösten är lite ömma men inte lika mycket som för ett par veckor sedan - vilket naturlitvis gör mig vansinningt orolig. Man borde vara tacksam över att må bra men lite illamående hade känts som en bekräftelse på att jag fortfarande är gravid.
    Har VUL den 7 mars - känns som en evighet dit.

Håller tummarna för oss alla - klart det går bra!
  • Koltrast
    emsm skrev 2011-02-28 12:56:06 följande:
    Tack tack! Det gick bra Skrattande Ett litet hjärtade hittades som slog som det skulle. Ska bara ringa till mvc nu
    Vad skönt, grattis!!!
  • Koltrast
    DreamBear skrev 2011-03-02 10:26:00 följande:
    Hej tjejer!
    Igår var jag iväg på mitt VUL och det gick kanon. Fick se den lill*e och ett litet tickande hjärta som slog. Var exakt på dagen som jag räknat ut själv här på FL (7+6) och den lill* var 15,4 mm lång.

Har dock tagit ett beslut att lämna denna tråden. Jag känner att jag bara jämför mitt mående med andras och detta ökar bara min oro. Kanske kommer jag tillbaka hit längre fram.

Önskar er alla all lycka!!

KRAM
    Grattis och lycka till!!!
  • Koltrast

så klantig

jag har tänkt skriva ut listan med vilka fiskar som är OK och inte och ha i plånboken..men har inte gjort det. Hade ingen koll på att gös var en insjöfisk och har nu ätit gös två gånger på en vecka. Nu hjälper det ju inte att oroa sig men det känns inte alls bra att jag eventuellt har fått i mig gifter nu i de här kritiska veckorna. Det står att 2-3 ggr per år är OK - två ggr på en vecka känns som överdos. Är så arg och lessen på mig själv.

Japp, trist med personer som har IVF fördomar. Vet inte hur jag skulle reagera om någon i min bekantskap skulle vara "emot" IVF. Appropå det...hur öppna är ni /kommer ni att vara med att barnet kommit till genom IVF?

Kram

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !