• emsm

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Ok jag flyttade hit ;)

strössel: ja vi har "setts" i andra trådar innan Skrattande

• emsm

Blir nästan lite avis när jag ser er andra skriva om VUL :( Jag ringde o skulle boka tid...utifrån remiss från Linköping, till v9 då jag e vi v7. men det fanns inga tider..de skulle lösa det o ringa tillbaka, det var 4 dagar sen. Tänker att om de inte ringt innan lunch imorrn ringer jag o kollar...vad tycker ni, ska jag ringa o "tjata"?

• emsm
    strössel skrev 2011-02-17 16:48:22 följande:
    Ring och tjata den hade jag gjort Skrattande jag är rädd att mitt vul blir för tidigt och att dom inte kan se nåt. Så egentligen borde jag oxå vänta till v 9 men det är väldigt långt tid till v 9 en hel månad !
    Du menar ditt v9?...för till kalendervecka9 är det ju inte så länge, då jag SKA ha mitt VUL.
    Vill bara få ett litet hjärta så kan jag lugna ner mig o börja tro på det hela.
    Den här veckan är jag hemma på "sportlov" så jag har mycket tid att tänka och vända på allt...
  • emsm

Strössel: Jaha nu fattar jag. Ja visst är det svårt att räkna? Men jag tror att jag är i vecka 4+5, plussade för exakt en vecka sen idag =) Men jag ska ta mod till o ringa imorrn...tror jag. De är inte trevligast i stan på telefon men världsgulliga när man väl är där! Märkligt! Så jag drar mig ALLTID från o ringa :(
    Men jag vill veta. Dels för att lugna ner mig och dels för att kunna planera m mitt o mannens jobb.. inte det lättaste att bara va borta ....

• emsm
    strössel skrev 2011-02-17 17:06:17 följande:
    emsm: Jag ska oxå ringa och kolla vilken vecka jag går in i morgon vill oxå veta. Går du på RMC Linköping, Barbara är väldigt avig när man ringer men hon ringde upp mig när jag hade fått plus då var hon hur trevlig som helst. Annelie är helt underbar att prata med så snäll. Då vet vi i morgon med säkerhet vilken vecka vi är i Glad

Känner mig helt dum som inte kan räkna ut och veta till hundra procent vilken vecka jag är i.
    Från o m nu ska jag gå till KK i Eksjö då jag bor här. Lite långt att åka till Linköping ;) Så det är VUL i Eksjö jag försöker få till. Vilket inte visat sig vara lätt
  • emsm

Har ÄNTLIGEN fått min/vår tid för VUL... Fick nästan bli otrevlig för att få tiden som jag ändå har remiss på!!!

Är såå arg! När det är för en possitiv grej man ringer så får man nästan dåligt samvete...det är ju inte MITT fel att de har dåligt med tider och inte kan ha ett trevligt bemötande! Jag mste ju få mer än en dags förvarning för att kunna ta ledigt från jobbet...det hade hon nästan ingen förståelse för :( Men nu fick jag min tid iaf...på måndag =)

• emsm

strössel: Då är ar jag i vecka 7.... men hade ju remiss o kände att då ska jag så. Men jag längtar. Känns så skumt att man ska lita på en liten pinne man själv har testat med :/ Ingen bekräftelse från sjukhus...
    Men på måndag HOPPAS jag att få se ett liiiiiiitet hjärta!

• emsm

Shibby77: Vilken fin bild! Underbart att ha hemma o längta tillsammans med ;)
    Fick du den eller fick du be om den? Kanske till och med tjata? Hoppas på att få ta med en bild hem på måndag när vi ska titta på vår lill*. Fick ju bli otrevlig på telefon för att ens få en vettig tid :/ Men nu ska jag ladda om och bara förutsätta att de kommer vara trevliga på måndag!!!

• emsm
    besony skrev 2011-02-23 09:11:08 följande:
    Nu är jag orolig. Jag trappar ned vaggisarna, är nere på 1 om dagen nu fråm till v.8. Imorse tog jag vaggisen och då såg jag en liiiiten strimma rosarött på mitt finger. Rynkar på näsan Jag är i 6+1 idag. Nu nyss var jag på toa och kissade, då tokade jag mig... det var knappt något färg, men jag tyckte mig se liiiite ljusbrunt på papperet. Förra gången när det började komma brunt var jag då i 6+2. Sedan typ 1 vecka senare missfall med värk och allt. Gråter Känner dock ingen värk nu...

Hur stor skulle oddsen vara att det här precis blir som en repris från förra gången, på samma vecka och allt? Rynkar på näsanÄr inte hoppfull nu och VUL känns avlängsen nu. MVC idag, hoppas barnmorskan kan säga något om det här...
    Trappa ner? jag bara tog tre om dagen tills de var slut o sen var de slut...
    Hoppas det går bra! Håller tummarna för dig!!!
  • emsm

strössel: va du i linköping? Jag ska till doktor i nässjö, vi bor i eksjö men eftersom vi jobbar i nässjö båda två blev detta smidigare

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !