FSH och AMH- fertilitet?
Hej på er alla,
Jag blir så glad när jag läser den här bloggen. Jag är 32 år och har inga barn, Min läkaren ville ta lite prover för att hon trodde jag hade hurmonrubningar. Hur som helst, Så här blev resultatet.
AMH: 0,43
TSH: 2,1
FSH: 4,8
Det min läkare sa var så här:
Din FSH värde är normal,
TSH är lite ifrån att vara normal men det kan beror på att du har slutat på p-piller för endast 1,5 månader sen så vi bör ta om det här provet.
Men din AMh är för lågt så det är inte säkert att du kan få barn, det e inte omöjligt men väldigt litet chans.'
Ni kan förstå hur jag mådde, åkte tillbaka till jobbet och satt i toan och grät.
sen läste jag era blogg.
det jag har fattat så om jag har en sån bra FSH värde och normal TSH så kan man inte förlita sig på AMH bara, Därför blir jag så ledsen att läkaren sa att jag kan inte få barn och om samma test visar samma resultat så är det inget vi kan göra för att vi ska kunna få barn,. Men jag läste här nån hade 0,1 AMH värde och fick barn, så jag med mina 0,43 amh värde borde ha bra chanser. borde jag inte ha det?
Hur ska mina tester tolkas, Jag har alltid regelbundet mens och jag känner av när jag har ÄL och då fattar jag inte om jag har dålig med ägg så borde jag inte få regelbundet ÄL eller tänker jag fel?
Vi hade tänkt att försöka få barn om 5 månader men nu efter det här så tänkte vi börja försöka få barn snart, Problemet är att vi ska på en lång resa i Juli och allt är betalt, Om jag förstår rätt så kan man inte flyga och man e i första månaderna, Kan då läkaren skriva remis till försäkringsbolagen? Jag går och tänker i de banorna när jag inte ens är gravid, Men ni förstår hur förvirrad jag låter ellerhur? Jag är i chock tillstånd och har inte kunnat sova, Kommer jag inte kunna få barn ? Hur ska mina värde tolkas?
Jag uppskattar alla info som ni kan ge mig, eller all hopp som ni kan ge mig, '