Inlägg från: SmultronCupcake |Visa alla inlägg
  • SmultronCupcake

Vänner sökes

Precis detta jag är rädd för :(
    Jag är gravid i vecka 15 och undrar vart vännerna tar vägen... De har aldrig tid för en och är alltid ute på krogen eller festar på annat sätt.
    Har börjat känna mig riktigt ensam faktiskt. Det sociala livet jag har är när jag är i skolan där jag går en utbildning till undersköterska som jag blir klar med till sommaren.
    Är 20 år och känner mig mer ensam än någonsin... 

• SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 12:32:24 följande:
    Grattis till graviditetenSkrattande
    Det är jätte tråkigt när vänner försvinner. Man själv får en annan syn på livet och lägger uppmärksamheten på sitt barn. Medan de andra fortsätter sina liv med plugg, jobb, fester o.s.v.
    I början tyckte mina vänner det var roligt och spännande, och de tyckte det var kul precis när hon föddes, men sen hörde jag ifrån dom mindre och mindreObestämd

När är du uträknad till?Skrattande
    Framför allt nu i början så har jag varit väldigt trött men de har inte alls förståelse för att man är trött och inte alltid på det bästa humöret.
    Känns som om de kommer att tycka det är kul sen när  bebisen är född och vilja träffa bebisen då och sen lägga locket på mer och mer sen och det känns inte alls lockande.
    Jag är beräknad till den 6 augusti , så hela sommaren kommer gå åt till att vara höggravid :P 
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 18:04:34 följande:
    Åh mysigt att få gå rundor med fin gravidmage i sommarSkrattande Fast kanske en aning jobbigt om det är jätte varm ute. Vet ni vad det blir, eller det är en suprise när bebisen kommer?Glad
    Jag hoppas på en äkta svensk sommar :P
    Det får bli en överraskning :D
    Verkligen superspännande att vara gravid men även läskigt om man tänker på allt som kan gå fel och sådär. 
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 18:53:32 följande:
    Ja det är en annorunda upplevelse. Du var i vecka 15? Då har du kanske inte börjat känna fosterrörelser än?
    Det tyckte jag var jätte häftigt, då förstod man verkligen på riktigt att det var en bebis där inneSkrattande
    Nej inte än men längtar verkligen tills dess :)
    Hur ung var du när du fick ditt första barn? 
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 19:07:42 följande:
    Första barnet kom året jag skulle fylla 20år, men jag är född i slutet av året och min dotter i början. Så det var bara 3mån efter min 19års dag.
    Hur känner du inför förlossningen? kanske tidigt att säga nuSolig
    Okej min lille kommer 2 månader innan jag fyller 21 år.
    Förlossningen gör mig tokig. Blir bara mer och mer rädd ju mer jag tänker på det.
    Rädd för att det ska göra så ont och för att spricka och sådär... 
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 19:22:37 följande:
    Det kan jag förstå. Svårt att förbereda sig för hur det ska bli eftersom alla förlossningar ser olika ut. Dessutom är det svårt att förklara smärtan eftersom de flesta upplever saker olika. Men att få bebisen på magen är helt otroligt. Redan efter 1 vecka när min första var född så visste jag att jag ville ha fler. Så hanterbart är det alltSkrattande
    Fundera lite på om du vill ha och vad du vill ha för smärtlindring. Skriv gärna upp och ha med dig. När jag skulle ha ettan och låg på förlossningen hade jag helt gömt vilka alternativ jag funderat på, men det löste sig i alla fallSolig
    Ja men hoppas att allt går bra och att det går snabbt.
    Jag vet knappt vad det finns för olika smärtlindringar men får väl prata med min bm om det så det blir som jag vill.
    Var du mycket rädd när du väntade din första? I så fall när släppte det? 
Svar på tråden Vänner sökes