• little cookie

Vänner sökes

Efter jag blev mamma för första gången försvann nästan alla vännerna. De förstod inte att man hade ett ansvar. Och vi var inte längre på samma väg i livet. Nu när jag föräldraledig med barn nummer 2 så känns det rätt ensamt. Saknar någon att umgås med, snacka lite skit med och utbyta erfarenheter o.s.v.
    Hade varit kul att prata med folk mellan 15-26. Själv är jag 23år.
    Kul om ni bor i skåne, men inget måste. Man kan ju prata via nätetGlad

• Svar på tråden Vänner sökes
  • SmultronCupcake

Precis detta jag är rädd för :(
    Jag är gravid i vecka 15 och undrar vart vännerna tar vägen... De har aldrig tid för en och är alltid ute på krogen eller festar på annat sätt.
    Har börjat känna mig riktigt ensam faktiskt. Det sociala livet jag har är när jag är i skolan där jag går en utbildning till undersköterska som jag blir klar med till sommaren.
    Är 20 år och känner mig mer ensam än någonsin... 

• kikkan

ofta är det tyvärr så att vännerna tycker att man är "tråkig" som inte kan hänga med och göra saker som förr och då försvinner dem, vet hur det är, väntar mitt 4:e barn och bor nu mera i mellerud och här har jag inga vänner alls så det blir lite ensamt.

• little cookie
    SmultronCupcake skrev 2011-02-10 12:25:37 följande:
    Precis detta jag är rädd för :(
    Jag är gravid i vecka 15 och undrar vart vännerna tar vägen... De har aldrig tid för en och är alltid ute på krogen eller festar på annat sätt.
    Har börjat känna mig riktigt ensam faktiskt. Det sociala livet jag har är när jag är i skolan där jag går en utbildning till undersköterska som jag blir klar med till sommaren.
    Är 20 år och känner mig mer ensam än någonsin... 
    Grattis till graviditetenSkrattande
    Det är jätte tråkigt när vänner försvinner. Man själv får en annan syn på livet och lägger uppmärksamheten på sitt barn. Medan de andra fortsätter sina liv med plugg, jobb, fester o.s.v.
    I början tyckte mina vänner det var roligt och spännande, och de tyckte det var kul precis när hon föddes, men sen hörde jag ifrån dom mindre och mindreObestämd

När är du uträknad till?Skrattande
  • little cookie
    kikkan skrev 2011-02-10 12:29:04 följande:
    ofta är det tyvärr så att vännerna tycker att man är "tråkig" som inte kan hänga med och göra saker som förr och då försvinner dem, vet hur det är, väntar mitt 4:e barn och bor nu mera i mellerud och här har jag inga vänner alls så det blir lite ensamt.
    En av mina vänner föreslog att jag skulle lämna bort mitt barn till min mamma och flytta till en annan ort och plugga och festaFörvånad Hon förstod inte alls det hela med att ha barn..
  • 89Mamma10o12

Jag fick barn förra året (då var jag 20). Efter att jag fick barn hade jag ingenting gemensamt med mina vänner längre, de pratade om fester o åker utomlands osv. Själv pratar jag om mitt barn, det är ju det enda jag liksom gör =P umgås med min lilla pojk, är helt fashinerad över allt som händer, hans utveckling osv. De är inte direkt vad mina vänner är så jätte intresserade över =P.
    Det har liksom gjort att man glidit ifrån varandra o en del av mina vänner slutade höra av sig direkt när jag blev gravid. Det var som att det enda man duger till är just att festa, kan man inte festa då är man tråkig i princip. O sen en del man har träffat så har det blivit hel konstigt, man har inte längre nå gemensamt alls, dom har gjort massor o pratar om det. Ja du förstår nog =P.

• little cookie
    89Mamma10o12 skrev 2011-02-10 12:39:08 följande:
    Jag fick barn förra året (då var jag 20). Efter att jag fick barn hade jag ingenting gemensamt med mina vänner längre, de pratade om fester o åker utomlands osv. Själv pratar jag om mitt barn, det är ju det enda jag liksom gör =P umgås med min lilla pojk, är helt fashinerad över allt som händer, hans utveckling osv. De är inte direkt vad mina vänner är så jätte intresserade över =P.
    Det har liksom gjort att man glidit ifrån varandra o en del av mina vänner slutade höra av sig direkt när jag blev gravid. Det var som att det enda man duger till är just att festa, kan man inte festa då är man tråkig i princip. O sen en del man har träffat så har det blivit hel konstigt, man har inte längre nå gemensamt alls, dom har gjort massor o pratar om det. Ja du förstår nog =P.
    hehe ja precis.
    Sen om man ska ta ett varv i affärerna så är det kul att kolla på barnkläder och så, medans kompisarna utan barn tycker det är jätte tråkigt. Själv blir man helt till sig när barnet t.ex. lär sig krypa, säger mamma o.s.v. Och för dom är det bara jaha?
  • 89Mamma10o12
    little cookie skrev 2011-02-10 12:44:34 följande:
    hehe ja precis.
    Sen om man ska ta ett varv i affärerna så är det kul att kolla på barnkläder och så, medans kompisarna utan barn tycker det är jätte tråkigt. Själv blir man helt till sig när barnet t.ex. lär sig krypa, säger mamma o.s.v. Och för dom är det bara jaha?
    Ja exakt, det är ju något stort när dem lär sig något nytt, jag blir helt till mig när min son helt plötsligt gör något nytt jag blir såå himla stoolt. O sen det där med fester osv som dom pratar om har ialfl jag tappat lusten till helt, jag förstår inte varför man vill dricka sig full o må dåligt dagen efter. O man har ju så mycket mer ansvar, man kan ju inte bara sticka iväg helt plötsligt, man har ju någon annan o tänka på nu, någon som går före alla andra.
  • mclo

Känner samma här, innan jag fick barn hade jag en massa vänner.
    Och ja efter sonen föddes så har jag 3 .
    Jag har fått förfrågningar om jag vill hänga med ut på krogen och sånt, visst kan jag hänga med någon gång men oftast frågar dom 1 timme innan.
    Bor i Örebro

• little cookie
    89Mamma10o12 skrev 2011-02-10 12:55:03 följande:
    Ja exakt, det är ju något stort när dem lär sig något nytt, jag blir helt till mig när min son helt plötsligt gör något nytt jag blir såå himla stoolt. O sen det där med fester osv som dom pratar om har ialfl jag tappat lusten till helt, jag förstår inte varför man vill dricka sig full o må dåligt dagen efter. O man har ju så mycket mer ansvar, man kan ju inte bara sticka iväg helt plötsligt, man har ju någon annan o tänka på nu, någon som går före alla andra.
    Ja så är det:)
    Vissa vill prata om vad som hände i helgen, vem som gick hem med vem o.s.v. när dom har varit ute och festat och då lyssnar man. Men sen när man vill berätta något om sitt liv och barnen o.s.v. då vill inte dom lyssnaObestämd
    Sen att hitta nya vänner tycker jag känns svårt. Jag är lite blyg av mig när jag träffar nya människor, men när jag väl har umgåtts ett tag så går det bra. Jag bor inte på ett stort ställe heller, och att träffa andra i min ålder eller så är svårt.

Vart bor ni?Glad
  • little cookie
    mclo skrev 2011-02-10 12:58:15 följande:
    Känner samma här, innan jag fick barn hade jag en massa vänner.
    Och ja efter sonen föddes så har jag 3 .
    Jag har fått förfrågningar om jag vill hänga med ut på krogen och sånt, visst kan jag hänga med någon gång men oftast frågar dom 1 timme innan.
    Bor i Örebro
    Ja det förstår inte att det kräver planering. Man måste ha barnvakt o.s.v.
Svar på tråden Vänner sökes