"anonyma" vagnmissbrukare
City Cross: Plastiga däck det fastnar sten i.
Lätt val!
Madebyday:
Hade jag varit du hade jag nog köpt en billig joggingvagn (en såndär ful) för att bara ha när du är ute och springer, och sen en annan vagn att ha alltid annars.
Jag hade inte vågat springa med en vanlig vagn.
Bina lie: Jag skulle kollat närmare på en Kronan sulky om jag var du
Min tvååring sitter jättebra där.
Han är inte av den större sorten, men inte smal heller. Mittemellan
Men han satt förra vintern (1,-2 år) med overall och åkpåse (typ voksi) i den och det funkade alldeles utmärkt.
Den går ju tyvärr inte att se live på så många ställen dock..
Men jag älskar våran.
Den har gummi/luftdäck, blir jätteliten ihopfälld, lätt att fälla ihop, fullt liggläge.
Jag förstår inte citycross-hetsen (om jag får kalla den så )
Jättemånga vill ha eller har en citycross, men vad är så bra med den egentligen?
Fast det är kanske den som är bäst om man vill ha punkteringsfria hjul samt att den ska vara lätt, och ja, ha 4 fasta hjul.
Jag skulle hellre valt en classic än den. Mest pga gummidäcken. Plast går så dåligt på snö.
Fast den vagn jag skulle rekommendera mest är ändå Kronan sulkyn, om man inte har en liten som behöver vara vänd mot en.
Och innan barnet kan sitta framåt, en Kronan duo.
Om man nu vill ha 4 fasta hjul och inte dom där plasthjulen förstås
Nu ska jag också slänga in en fråga förresten!
Min kusin ska få barn i dec-jan och vet inte vad hon ska köpa för vagn.
Hon bor ju också här i kiruna, och tror att hon vill ha en med 4 fasta däck.
Jag har föreslagit Kronan, men hon verkar inte vilja ha en sån, inte heller Emmaljunga..men vad mer kan man rekommendera till henne?
Sen vill hon helst köpa i butik (finns inte många vagnar att välja mellan då ska jag säga..), för här finns typ bara Emmaljunga och Brio.
Hon vill att den ska vara ganska smidig också.
Jag tror dock att hon kommer få avstå från nåt av kriterierna... Men jag frågar väl ändå er här vad ni skulle föreslå?
Alltså vaad ska man ha för pump till kronan (sulkyn)!?
Tänker inte beställa med den fraktkostnaden det är på hemsidan
Min mamma har 2 större pumpar som passar, men då ska man klämma åt med en grej på ventilen och det går inte att göra pga att det är så lite med utrymme på däcken..
vanlig cykelpump passar ju inte..
Har kollat Coop men dom hade ju inte ens vanlig cykelpump!
Men det finns kanske på mackar? Typ Statoil, OKQ8 va?
Rensade bland mina trådar och hittade bildtråden för Kronanvagnar, det var nån som ville se bilder på sulkyn för ett tag sen..
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50489910.html
Nä, men jag tror inte vi har sånt nån vagn än :-P
La ju ut tetutonian, och så ringde det en tjej och sa att hon skulle ringa/komma dagen efter vid 17.30.
Men inte rngde hon.. Vi var på stan då också, men jag tänkte att ringer hon så åker vi bara hem direkt.
Och hon ringde med dolt nummer så jag kunde nte ringa tillbaka heller..detta var på torsdag och hon har inte hört av sig..
Jag som gääna vill få vagnen sålt och hade kunnat gå ner i pris.
Oj, vad ni har skrivit mycket sen jag läste här sist!
Skummade mest igenom nu men är det fortfarande nån som ville veta nåt om kronan sulkyn?