Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

"anonyma" vagnmissbrukare

mimspims skrev 2011-06-14 12:44:27 följande:
    en till vagnstokig anmäler sig ;)
    Sonen är 16 månader och hittills har vi haft:
    En emmaljunga city cross -09 + citykorg och diverse tillbehör som vi köpte innan sonen föddes, den har vi kvar. Vet inte om jag någonsin kommer att kunna sälja sonens första vagn...
    En Carena easy köpt 2010 som jag sålde nån månad senare
    En Emmaljunga okänd modell(classic kanske) och okänd årsmodell(tidigt 2000 skulle jag gissa, har svarta luftfyllda hjul) används som extravagn hos farmor/mormor
    Och mitt senaste kap, en Teutonia Mistral S från 2008 som jag köpt begagnad för någon månad sen.
    Alltså har vi för närvarande 3 vagnar och nu funderar jag på att sälja Teutonian och köpa en resevagn istället.

Alternativen är Gesslein Swift, Britax b-mobile eller en Quinny Zapp. Vilken skulle ni rekomendera?
    Men varför sålde du Easyn? Tänkte om du ville ha en resevagn nu.

Skulle ta Quinny Zapp xtra eftersom den är vändbar, om du inte behöver det skulle jag ta vanliga Quinny Zapp
    Majken 100421
  • Uliise
    pluppfamiljen skrev 2011-06-14 17:25:55 följande:
    hej jag heter Fru Plupp och jag är vagn missbrukare Emmaljunga... 
    Vilka har du/har du haft? ;)
    Majken 100421
  • Uliise

Instämmer med t0va, kolla här Imsel:

Nya Emmaljunga Scooter S!

Majken 100421
  • Uliise
    ss24 skrev 2011-06-18 16:56:51 följande:
    Har nu kikat runt och spanat in en begagnad nitro city eftersom vi vill ha dottern vänd mot oss ett tag till (8 mdr, vi har nu en mkt tråkig crescent classic). Chassit är från 2009 (uttaget 2010), sittdel från 2010. Är det något speciellt man bör ha koll på vdg begagnad nitro och då speciellt med ett -09chassi? Några kända problem på -09 som sedan åtgärdats? Vore supertacksam för snabba svar.
    Vad jag vet har det inte funnits specifika problem på vissa årgångar för Emmaljunga, vet att tex Bugaboo haft problem däremot vissa år.

Ska ni gå och kika på vagnen? Sunt förnuft och titta på däcken, tyget, "känslan" helt enkelt.

Förresten, vad tycker du om Cresent Classic? Har provkört den i butik och den var nog den klumpigaste och tyngsta vagn jag någonsin provat Skrikandes Om ni köper Nitron kommer det att bli en ENORM skillnad!
    Majken 100421
  • Uliise
    Mamman02 skrev 2011-06-22 13:07:56 följande:
    Tittade lite på nätet, och fastnade för Carena Free? Vet ni nåt om den? Prisvärd?
    Skulle nog tyvärr säga att det är lite av en skräpvagn.

Du får mycket mer kvalité om du väljer en begagnad i prisklassen 3000-3500.

Är du helt emot begagnat? Det svämmar ju över av vagnar som knappt använts på blocket!
    Alla min vagnar är begagnade och de funkar perfekt
    Majken 100421
  • Uliise
    Imsel: Menar du att  nya Kronan Duo bara har tvä lägen i sittdelen?
    Majken 100421
  • Uliise
    Uliise skrev 2011-06-22 14:24:52 följande:
    Skulle nog tyvärr säga att det är lite av en skräpvagn.

Du får mycket mer kvalité om du väljer en begagnad i prisklassen 3000-3500.

Är du helt emot begagnat? Det svämmar ju över av vagnar som knappt använts på blocket!
    Alla min vagnar är begagnade och de funkar perfekt
    En begagnad märkesvagn menar jag
    Majken 100421
  • Uliise
    Nika10 skrev 2011-06-22 16:39:35 följande:
    hallo tjejer.
    ni verkar ju ha koll på allt ang barnvagn! Hjälp mig.. första barnet i oktober.. har kollat runt på BRIO happy, vill ha en lätt vagn (den kanske inte är lätt ?!) min kompis har en urban jungel och säger att hon är såååå nöjd med den. Undrar om man kan ha "sviffel hjul", som jag kallar dom :) till BRIO ? vill kunna svänga lätt utan att göra knycket ni vet.. Emmaljunga kan också tänkas, men som sagt en lätt vagn.. hjälp.... snö? små hjul tre hjul? åhh! tar tacksamt emot tips.. :D från en velig snurrig blivande mamma :)
    Tips, kolla först på deras hemsidor eller ta med kataloger från barnvagnsbutikerna, så kan du i lugn och ro go igenom alla alternativ.

Brio Happy har faktiskt från och med senaste årsmodellen ett chassi med svängbara hjul, man har lite olika design på sittdelen att välja på. Annars finns Brio Go och Sing med svängbara också.

Men som sagt, iväg till en butik, prova och ta med massa kataloger och LÄS PÅ!

www.brio.se/sv-SE/To_Go_Stroller.aspx

www.emmaljunga.com/se/
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2011-06-22 17:10:38 följande:
    då är en emmaljunga nitro city i färgen forest beställd
    Inte alls avundsjuk.

Inte alls.

Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare