Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

"anonyma" vagnmissbrukare

Ellabay skrev 2011-05-23 13:19:55 följande:
    Sådärja! Nu har jagköpt en bugaboo cameleon till dottern. Har en bugaboo gecko sen tidigare men de va inte min typ av vagn så nu måste jag få den såld. Vi har även en citycross från 07 som jag inte kan göra mig av med. Måste ju även ha en vagn för dessa vintrar uppe i norrland. ;) min mamma kommer bli gaaaalen. ;)
    Varför gillade du inte Geckon?
    Majken 100421
  • Uliise
    Ellabay skrev 2011-05-23 21:42:10 följande:
    gråbas med orange topset.
    det som skiljer dom är 5 cm i ramen smt att ramen inte är fodrad som cam/frog och geckon saknar bågen.
    sen är det nog inte så mkt mer som skiljer dem emellan. 
    Här kan du se vad som skiljer Frog, Gecko och Cameleon åt om du vill
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700p1165517.html
    Mamilla skrev 2011-05-23 22:30:52 följande:
    Jag tycker nog inte heller riktigt om utseendet på den vagnen även om den verkar vara jätte bra!  Känns som den kanske blir lite större när man fäller ihop den?
    neele skrev 2011-05-23 22:03:30 följande:
    Ja, om vagnen går sönder när du flyger (du måste kunna bevisa det så ta foton för säkerhetsskull), då är det flygbolaget som står för det. En kompis flög med Lufthansa och deras vagn fick gick sönder på suffletten, handtaget och mest lite småsaker, de fick till och med en ersättningsvagn under tiden som de lagade den andra.

Med Quinny Zapp kan man ju i vissa fall få ha med som handbagage in på flyget eftersom den blir så liten när man fäller ihop den (beror på flygbolag). Vet inte om det är samma sak med Zapp Xtra.
    Okej, bra så om det händer något med vagnen så ska jag ta kort!
    Ja, jag förstod det som att man kunde ta den som handbage med vissa flygbolag och det vore ju jätte bra, smidigt. Men vad är den stora skillnaden på Zapp och Zapp xtra?
    Här står det väldigt utförligt om skillnaderna
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/07/quinny-zapp-xtra.html

Här är de bredvid varandra:

Majken 100421
  • Uliise
    Equal skrev 2011-05-24 09:36:57 följande:
    Är vagngalning jag med!

Har just nu en orange Ozone, en Design Urban Jungle och en rosatyp paraplysulky med liggläge. Men jag drömmer om en Brio Spin, men min tråkiga man tycker inte det behövs en vagn till. Hur övertalar man honom? :P
    Med de vagnarna ser jag ingen mening med att köpa en Brio Spin, den väger ju nästan ett kilo mer än Ozonen också.
    Om det nu inte är så att du vill har en "vanlig" sits?
    Majken 100421
  • Uliise
    Equal skrev 2011-05-24 13:39:32 följande:
    Ellabay- haha är det sååå  man gör Tyst

Ullise, för att det är roligt att förnya sig och en spin tar mindre plats i bilen :P
    Förnya sig, ja det har du rätt i
    Majken 100421
  • Uliise
    Jessika82 skrev 2011-05-27 19:37:50 följande:
    nu äger jag en  paraplysulky en brio race en brio sing (håller på att sälja den..) och phil & ted kiwi explorer

sen ser min vagn historia ut:
    Första vagnen var en brio sing helt ny...
    sen blev det en paraplysylky begagnad har jag fortfarande kvar ...
    sen en större paraplysulky carena en orange
    teutonia nästan trehjulig
    en trehjulig
    ytterligare en brio sing
    brio race
    phil & ted

och det är säkert inte den sista...
    Kiwi explorern är en äldre variant av phil and ted va? Kikade på google och den såg cool ut, mer som en Monutain buggy
    Majken 100421
  • Uliise
    neele skrev 2011-05-28 22:44:28 följande:
    Menar du någon av Fun, Spirit, Cosmo eller Lambda? De har små svängbara hjul framme. Annars kan jag inte komma på nån Teutonia som har hjul som sitter jättetätt fram?
    Det finns en tidig version av Spirit som har två hjul tätt längst fram
    Majken 100421
  • Uliise
    neele skrev 2011-05-29 00:54:54 följande:
    Ja just det! Den första har jag inte sett, men den andra däremot. Den skulle jag nog säga är en trehjuling ändå Tungan ute

På tal om gamla teutoniamodeller, jag hittade en annons med en "Teutonia Pixxel" häromdan.
    www.dhd24.com/azl/index.php?anz_id=74543875 någon som vet  mellan vilka år den tillverkades? Det måste väl vara föregångaren till Fun, eller? Hade aldrig sett den modellen förut.
    Jo det ser ut som en Fun-föregångare.
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-05-29 20:08:32 följande:
    hahah ja de va ett impulsköp åkte dit för o köpa en annan egentligen o kom hem med en fun....bajs :P ja köpte den ny =)
    Kolla på blocket vad de tar för liknande vagnar+ tillbehör
    Majken 100421
  • Uliise
    Jessika82 skrev 2011-05-31 09:29:26 följande:
    Min extra utrustade brio sing

Det där var ju smart! För tyvärr är ju singens suflett liten.
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare