-
Fast teutonias Spirit är en trehjuling med vändbar sits! Det bästa du kan göra är egentligen att åka ut till en affär och prova prova prova, det är nog det absolut bästa sättet att ta reda på vad man vill haAlexis mamma skrev 2011-05-14 19:22:15 följande:det vet jag inte riktigt, har aldrig haft en trehjuling :) Tycker att de verkar smidigare men gillar inte att de bara är framåtvända. Har tittat på quinnys vändbara men tycker den är lite för bred o klumpig o har för liten suflett...herregud vilka ilandsproblem man har!
-
Det där är en Emmaljunga Loveline kan jag säga med 99% säkerhet Och ja, den räknas som retrovagnneele skrev 2011-05-16 10:03:33 följande:
Retrovagnsvetare!
Det här är kanske inte nån retrovagn, men är det någon som känner igen vagnen som min syster låg i? Den är från slutet av 80-talet/början av 90-talet och jag har inte lyckats komma på vad det är för märke... Vet inte ens om det är Emmaljunga eller Brio.
Skulle vara jättekul om någon härinne vet vilket märke det är
Fråga i den här tråden också så lär du få en massa mer info: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html -
Måste tillägga att den är helt underbar den där vagnen, neele!
-
Åh vilka vfina retrovagnar du hade i gallerietimsel skrev 2011-05-16 15:43:46 följande:Tackar
Just nu blir det kanske inte så många vagnar köpta..Sonen är 2 år och har just nu en Kronan sulky.
Har även en brun teutonia spirit som står i farstun. (används inte men har inte velat sätta den på kallvinden på vintern)
På vinden har jag en brun liggvagn från 70-talet.
Hos mamma finns en 80-talsliggvagn från emmaljunga och en till 70-talsvagn i blått med broderier.
Tror jag har bilder på alla i mitt galleri om nån vill kolla
Hade jag haft råd så hade det säkert funnits fler vagnar
Skulle gärna ha/prova en bugaboo cameleon.. -
Det stämmer, det är en Concord från tidigt 90-talneele skrev 2011-05-17 00:00:41 följande:Angående retrovagnar, anses den här vagnen som retro?
Enligt säljaren är det sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Men om man kollar på "Emmaljunga" märket på chassit så måste den vara från tidigt 90-tal.
www.blocket.se/stockholm/Liggvagn_33457543.ht... -
Haha, du låter som mig, och din sambo som min sambomyran82 skrev 2011-05-17 09:27:19 följande:
Jag är också vagnstokig, kollar mest & köper mindre. Men hade ekonomin tillåtit hade jag haft en egen vagnspark hehe
Just nu finns en emmaljunga edge -02 som används som balkongvagn, en citycross och en teutonia timmy som vi varierar mellan beroende på vad vi hittar på. I stan används timmyn & på promenader citycrossen.
Om det blir någon mer barn vill jag gärna ha en gammal retrovagn samt alla de andra vagnarna vi har + ev syskonvagn. Tror INTE sambon går med på det.
-
KLART man kan! Om man kan gilla tex. bilar (gillar jag lite också) så varför inte barnvagnar?neele skrev 2011-05-17 21:03:49 följande:
Min sambo sa för ett tag sen att man inte kan ha barnvagnar som intresse!
Nu är han tyst för jag har bevisat motsatsen de senaste åren
-
Vad kul! Och roligt för oss som förhoppningsvis får se resultatet, alltid kul med folk som gör självt0va skrev 2011-05-18 01:31:11 följande:åh, nu ser det ut som om jag kanske hittat en sufflett till min sufflettlösa scooter. Hittade en på blocket som kan tänka sig att sälja enbart suffletten. Skulle vara kanon så blir min komplett och jag kan påbörja mitt projekt att göra om den i sommar. Än står vagnen hos min bror så jag har inte fått se den men han sa att den såg fin ut.
-
Men oj oj oj klä för guds skull inte om den gamla dockisen!! Du har inte en bild på den? Jag älskar rettrovagnar och tycker det är så tråkigt när de "förstörs".t0va skrev 2011-05-21 21:20:12 följande:hmm... jag som lovat sambon att inte köpa mer barnvagnar. Hittade en dockvagn nu, en Emmaljunga från 60-talet tydligen. Nu när jag ändå ska klä om sulkyn så kan jag ju göra en ny klädsel till den också. Visserligen 100kr, ska titta imorgon och fundera inatt.
sonen ska få en vagn och docka om 3månader när han fyller 1år och det är väl lite coolt att ha en gammal dockvagn.Känner såå igen mig i det där med fasta vs. svängbara hjul! Vi ska nog sälja en vagn nu i sommar och det lutar mot city crossen eftersom nitron är så smidig att köra och mindre, men gunget i city crossen då? Stabiliteten på promenaderna? Suck, man kan inte få allt i en vagn helt enkelt.JwJw skrev 2011-05-22 21:32:37 följande:haha lite så kan ja väl va...när jag har 4 fasta hjul är de jobbigt men med snurrhjul så saknar jag gunget som vanliga vagnar har......har haft
City cross: hatade den kändes bred och klumpig uusch
Edge: älskade faktiskt men. blev så himla tung som sittvagn men saknar den nog lite
3-hjuling okäntmärke: Kändes för instabil usch och så va den framåtvänd
Teutonia fun: usch bara stör mig på den sufletten är liten och inte rymlig, sonen sitter som en säck potatis och bara glider ner hela tiden....
Sing: toppen vagn egentligen förutom bredheten som är lite störande ibland samt att den är lite skranglig jämfört med emmaljunga och teutonia.Ja det ser faktiskt ut som att större barn sitter "på" vagnen när det kommer till Teutonia, trist att de ska ha så liten sittdel. Och jag förstår att Mistral S kändes likadan som Fun eftersom de har samma sittdel, bara chassit som är större.neele skrev 2011-05-22 22:09:42 följande:Jag har också upplevt det där med Fun. Redan när min dotter var 11 månader såg det ut som hon mer satt "på" vagnen än i... Okej, den gången bytte jag för att jag var lite missnöjd (i och för sig till en Mistral S, som jag trodde var större men inte var det ändå... *vissel*)
Annars har jag oftast varit nöjd med mina vagnar.
Nästa vagnbyte blir nog pga. att hon kan klättra i och ur själv numera. Jag är hela tiden livrädd att trehjulingen ska välta bakåt när hon ställer sig upp, och hon blir ju inte lättare heller.Vad har du för budget?Mamilla skrev 2011-05-23 09:26:52 följande:åh, en tråd för mig! hahaha.
Har en son på 7 månader och har "redan" haft 4 olika vagnar, är inne på den femte nu.
Jag blir så trött på mig själv när jag kommer på mig själv att sitta på blocket eller typ tradera och kolla efter andra vagnar. Jag har vagnar så det räcker men ändå kollar jag efter nya. "bra och ha" tänker jag..
Nu sitter jag och letar efter en vagn som vi kan ta med oss utomlands i slutet av december... Sonen är då ca 14 månader, tips? :D -
En Quinny Zapp Xtra kanske?Mamilla skrev 2011-05-23 13:54:10 följande:Uliise: Ja, någon budget har jag ju inte haft för mina tidigare vagnar så kom med förslag! Behöver ju antagligen en som han kan sova lite i och som skyddar honom mot solen. Enkel och smidig är ju ett plus! :)