• yodi

"anonyma" vagnmissbrukare

t0va skrev 2011-06-19 09:48:55 följande:
    Smart sng försäljning ihop med nitton har jag inte tänkt på, något mer barn blir det troligen inte jag vill ha hund, kan den åka vagn? ;)

beroende på hund så kan den säkert tänka sig det.

jag och min yngsta dotter (då späddis) samt min mamma hade åkt upp och hälsat på mormor och morfar, vi har en vagn som står där uppe och jag hade tagit med mig hennes vanliga fårskins fäll och täcken för att bädda vagnen med.

jag hade ställt liggdelen på golvet när jag skulle bädda den, mammas ena boxer tik tyckte det såg mysigt ut och försökte förgäves pressa sig ner men hon fick tyvärr inte plats

• yodi
    stor grön drake skrev 2011-06-18 22:39:19 följande:
    det är inte omöjligt att få tag på en jet-klädsel i bra skick begagnat, eftersom tydligen många har haft svårt med det där att ha den i liggläge vid fällning. Jag köpte ju en sån sittdel, och klädseln är i princip oanvänd vad man kan se (inte nu då, den har ståt i garaget över vintern och behöver tvättas rejält...

tråkigt nog är det sjäva sittdelen och inte tyget som börjar bli slitet, den har börjat släppa när man har den upprät, så rätt som det är släpper den och hon hamnar i liggläge.

men man kanske kan hitta en hel beg sittdel någon stans.

• yodi

då är en emmaljunga nitro city i färgen forest beställd

• yodi
    t0va skrev 2011-06-22 17:53:10 följande:
    :)
    Och jag håller på att sälja av för fullt, kommer en och ska titta på sulkyn och förhoppningsvis köper den. Imorgon ska jag åka och lämna paraplysulkyn, scootern gick i förrgår. :D
    ett av sambons krav för en ny vagn var att jag skulle göra mig av med någon av de gammla, så jag ska börja fota och lägga ut på blocket.
  • yodi

nyfiken fråga

hur mycket tycker ni är rimligt för ett city cross chassi årsmodel 06?

• yodi
    CeciliaMaria82 skrev 2011-06-25 18:22:42 följande:
    jag och min sambo bor på landet, vi kommer att få barn nu i september. Vi kan bara inte komma överrens om vilken vagn/märke vi ska köpa, han vill ha en emmaljunga eller Kronan medans jag vill ha en Bugaboo Cameleon, vad skulle ni ha sattsat på? Vi bor i hus utan trappor och med en saab 9-3. Ska köra den på grus, i skogen, assfalt, snö, is, tja allt som hör höst/vinterunderlag till!
    då hade jag personligen inte valt en bugaboo.
  • yodi

suck vagnen kommer inte förren i v 34 och jag som hoppades på v 28 nåja.

• yodi

finns det några andra sidor än blocket där det finns barnvagns annonser?

• yodi

det kommer någon för att titta på city jeten idag, hoppas dom köper den så det blir plats över till den nya nitron som kommer snart.

• yodi
    Mille11 skrev 2011-10-02 14:53:53 följande:
    Hej alla vagngalningar! :)

Jag behöver tips!
    Har en Babytravel Rio som extravagn/shoppingvagn som jag är supernöjd med! MEN den kommer med största sannolikhet inte funka så bra i vinter. Vi bor ganska lantligt och senaste åren har det vart mycket snö, samt att vi gärna promenerar i skogen. Jag har även en crescent comfort som vi ska sälja då vi är trötta på den.
    Jag letar alltså efter en SITTVAGN som är ganska rejäl och klarar de flesta terränger. Framåt/bakåtvänd spelar mindre roll.
    Har tittat på Emmaljunga Scooter, men den känns trång? Med åkpåse och allt får nog inte min lilla klump så bra utrymme. I butiken rekommenderade hon Babytravel Amsterdam. Vad tror ni om det? Lufthjul är ju ett plus och den är ju rymlig samtidigt som den blir liten ihopfälld. Är den bra i terräng eller hur är det?
    Budgeten ligger väl runt 4000:- men gärna under. Vill däremot inte köpa nåt "skräp".

Så för att sammanfatta: Bra terrängvagn med bra gung, gärna liten ihopfälld. Ganska rymlig för barnet så man får plats med åkpåse, overall osv... Han är 8 mån nu och jag vill helst kunna ha vagnen ett bra tag.

Så... Kom igen och tipsa! :)
    titta på blocket efter en äldre scooter, dom är betydligt mer rymliga än dom nya
  • yodi
    Egget13 skrev 2012-08-21 23:18:45 följande:
    Jag är INGEN vagnmissbrukar o kommer inte att bli nån heller :) Väntar mitt första barn är inne på att köpa en vagn som både fungerar som sitt o ligg-vagn. 

Ni  som verkar kunna en del o har erfarenheter vilket vagn hade ni föredragit?

De kraven jag har

# Den ska vara praktiskt
    # Enkel
    # Elegant
    # Stabil och säker

Bor i villa o har kombi bil men den ska ändå vara behändlig. 
    kör du mest på tex grusvägar eller blir det ine i stan mest eller är det en blandning? vill du ha en med både sitt och liggdel eller bara sittdel?

dom märkena som dycker upp spontant är emmaljunga,brio och kronans barnvagnar 
  • yodi

någon här som har eller har haft en brio spin och vill dela med sig av lite erfarenheter?

• yodi

det kom jag också att tänka på, att det verkligen känns som att dom har fått inspiration från buggabo den där nya korgen är ju tämligen lik iden med sido korgen till donkey

men samtidigt så gillar jag att det kommer finnas lite mer möjligheter att förnya vagnarna.

får erkänna att jag blev sugen på super viking tror ni man kan ha en vanlig supreme liggkorg på dom eller måste man ha viking korgarna?   

• yodi

var tvungen att googla orbit då jag inte sett någon

du har rätt den påminner om orbit med, men jag kan inte hjälpa det, jag får fortfarande en buggaboo känsla när jag ser den  

• yodi
    DeeDee09 skrev 2013-06-15 21:01:20 följande:
    Hej på er!
    Valet stod mellan en Bugga cam3 eller en Brio Go till kommande lillasyster.
    Idag kom vi hem med en ny Brio Go Metallic 2012 och jag börjar smida planer för inköp av tillbehör (åkpåse och skötväska) men funderar på vad för färger som kan tänkas passa till vagnen. Brios shiny åkpåse i guld blir för mycket tycker jag och passar den bruna till en brun vagn? Kan rosa vara fint till? Eller är det snyggast att köra svart till och kanske någon rosa filt eller liknande? Vad tror ni? :) 
    jag hade nog kört på rosa
  • yodi
    Neasmamma skrev 2013-06-16 20:39:12 följande:
    Man kommer att kunna använda city supreme korgarna på viking som jag förstått det! Dessvärre råkade jag klicka bort sidan.där.det stod vilka som passade med vad så nu får jag inte upp den igen :( Men det va genom den här sidan och där kan man även kika på färg osv :) retailer.emmaljunga.com/2014/se/index.php
    tack
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare