• ss24

"anonyma" vagnmissbrukare

Oj, jag som just ratat Emmaljunga scooter bl.a. pga att den har fyra fasta hjul. Kommer det att vara samma vagn för övrigt? Inte vändbar sits gissar jag...? Och hur är det egentligen med scootern, är den så liten i bygel som det påstås?

• ss24

Har nu kikat runt och spanat in en begagnad nitro city eftersom vi vill ha dottern vänd mot oss ett tag till (8 mdr, vi har nu en mkt tråkig crescent classic). Chassit är från 2009 (uttaget 2010), sittdel från 2010. Är det något speciellt man bör ha koll på vdg begagnad nitro och då speciellt med ett -09chassi? Några kända problem på -09 som sedan åtgärdats? Vore supertacksam för snabba svar.

• ss24

Uliise: vi ska kika på vagnen imorgon och håller tummarna för att den är i så bra skick som det verkar! Vi har verkligen inte varit nöjda med vår crescent classic. Den var iofs bra att ta sig fram i snön med i vintras och vår dotter låg bra i den till en början, men växte snabbt ur liggdelen. Vi har jaft problem med suflett som inte stannar uppe, rostiga skruvar, en skruv som krupit ur chassit, fotstöd som "ramlar ner" om dottern tar spjärn mot det med fötterna när hon sitter i vagnen. Sufletten är låg i förhållande till sittdelen så hon skulle inte kunna ha den länge utan att slå i huvudet i solskärmen i fullt sittläge... Vagnen är ngt ranglig i handtaget i sidled... mm mm. Ingen vagn att rekommendera alltså. Vi hade hört gott om den innan vi köpte den, men det var en nitlott, därav jakten på ny  "förstavagn" redan. Håller dock inte med om att den är svår att fälla ihop. Gillar även varukorgen samt att den just kan ta sig fram överallt (även om vi kanske inte behöver det längre då vi inte har kvar hunden längre). En utläggning... Men så tycker vi  =). Överväger dock att behålla classicen ändå som "slit och släng vagn" och som sovvagn på dagis.

• ss24

Nu kommer jag med en fråga till, men hoppas att någon kan svara =). Har nu inhandlat en begagnad EL Nitro City i jättefint skick och är supernöjd. Men skulle vilja ha någon fin sittdyna till den och har kikat på bojakikas dynor. http://www.123minsida.se/bojakika/52395941 Det står i annonserna på tradera att den ska passa till Emmaljunga, men får inte helt ihop det med måtten på själav sittdelen (där barnet har rumpan, ej ryggmåtten). Någon som har en sådan dyna till en nitro? Tycker de är jättefina och vore kul med en färgglad dyna till vår silvercheckvagn. Eller har ni andra tips på fina liknande dynor?

• ss24
    t0va skrev 2011-06-21 21:17:47 följande:
    jo hålen för axelremmarna är lägre än på emmaljungas orginaldyna, så den är perfekt för små barn men har man större så behöver man kanske ett hål till högre upp fast om du ska beställa så kanske hon kan sy ett hål till. Vi använder inte axelremmarna så för oss är det inget problem. har några bilder i mitt galleri men kan lägga upp på skillnaden i längd på sittdelen. www.familjeliv.se/Hem/t0va/galleri.php?cur_al...
    Ser ju jättefint ut! Du får jättegärna lägga upp bild på skillnaden! Såg att du hade axelremmarna i översta hålet. Hur långt är barnet på bilden?
    RoseMj skrev 2011-06-21 21:25:24 följande:
    Vi har en Nitro-09 som vi är nöjda med. Det är vagn nr.8 vagnstallet :D Lite krångligt att komma åt varukorgen är det och jag hade önskat att den hade "svängbart" styre så det gick att svänga över det så man har de stora hjulen fram när det är mkt snö som Teutonia har på en av sina vagnar med svängbara framhjul.
    Håller med om varukorgen. För övrigt är jag helnöjd med vagnen och det är ju milsvid skillnad mot Crescent classicen vi använt hittills....!
    imsel skrev 2011-06-21 21:48:54 följande:

Annars finns det ju många som syr bla sittdynor på beställning, så får man precis dom mått man vill

Har sett en sida för ett tag sen..men minns inte vars jag hittade den och har inte den i mina favoriter..
    Det fanns en läng i..ja den här eller nån annan vagnstråd

Googlade och hittade bla den här sidan: Edenvi

Googlade på sittdyna+beställning

Tack! Ska kolla den länken också.
  • ss24

Har också en nitro och en Emmaljunga nitro och en stor ett-åring (bytte vagn från crescent classic) och är supernöjd med storleken på sittdelen. Gillar dessutom att det är lite högre "kanter" på sidan än en del andra vagnar.

• ss24

En liten fråga: någon som har testat att tvätta emmaljunga-klädsel i maskin? Står ju handtvätt, men tycker det är svårt att få ordentligt rent då... Vågar man testa tro?

• ss24
    stor grön drake skrev 2011-10-05 19:44:13 följande:
    40 grader, skontvätt eller fintvätt, om du har kan du för säkerhets skull använda flytande tvättmedel så är du säker på att inga "korn" fastnar i klädseln. Inget sköljmedel.

Har tvättat 5 olika emmaljunga klädslar (vissa fler gånger) utan minsta bekymmer
    t0va skrev 2011-10-05 19:44:19 följande:
    Jag körde det i maskin på skonsam-program, gick jättebra. Endel rekomenderar att man har flytande tvättmedel men jag körde på pulver. Sonen är allergisk så jag orkade inte prova något flytande som han tål förutom till suffletten men det var grumme tror jag som luktar illa. 
    Perfekt - då ska jag testa det :)
  • ss24

Letar begagnad vagn igen (den förra vi köpte visade sig vara möglig när vi tog isär den för tvätt av tyget *grrr*)... vill ha ngt som även fungerar i snö/snöslask. Har en nitro. Den kommande vagnen ska fungera som sovvagn på dagis och som just snö och skogsvagn och får gärna vara någorlunda smidig att köra i sta'n också. Har kollat blocket och är lite sugen på scooter, men kikade också på Babytravel Amsterdam (2011). Hur är de egentligen att köra i snö eller skogen? Har ingen erfarenhet alls, varken av trehjuliga eller Babytravel... Någon som vet sittdelens mått och ligglängd för Babytraveln?

• ss24
    Oliviahh skrev 2011-11-07 13:39:24 följande:
    Jag tycker en Emmaljunga city cross :) Den verkar jättebra! och jag ska använda den som sovvagn på dagis & vintervagn hade jag tänkt ;) Men den verkar smidig i stan också!
    Funderade lite på den också, men tilltalas av att scootern har längre ligglängd (har en lång dotter). Dessutom hittar jag fler begagnade sådana till ett pris som passar vår budget ;). Men sittdelen på city crossen är bra annars (vi har en nitro och det är ju samma sittdel och vi är supernöjda med den!). Vad har ni för vagn annars?
  • ss24

Lindadjo - finns du härinne? Har skickat ett meddelande till dig! Ang din dubbelkimi.

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare