• yodi

"anonyma" vagnmissbrukare

här känner jag mig hemma
    min drog är emmaljunga, vi har nu för tillfället fyra vagnar (har sålt två) och jag vill ha en ny, sambon håller på att smälla av )

• yodi

har en city jet som börjar bli sliten och funderar på att skaffa en annan vagn med swirwel hjul.

jag luta lite åt  nitro city eller ozone city (emmaljunga) men är även nyfiken på några av teutonas modeller.

är det någon här som har provat  båda märkena och har lust att dela med sig av lite åsikter och erfarenheter?

• yodi
    stor grön drake skrev 2011-02-13 20:51:25 följande:
    Om du inte tänker kränga iväg city jetten kan du köpa en Nitro och behålla het sittdelen, den passar, så får du både ozone och nitro

Kliade i vagnfingrarna igår när jag såg en EL softy (tror jag) för 200kr. MEN hjulen var bedrövliga, så jag ska fundera. Slitet tyg gör inget, jag kan sy nytt, men jsut hjulen... de är attans dyra nya
    det är just sitdelen som behövs en ny, chassit är ok men sittdelen börjar krångla
  • yodi

det lutar mot en ozone, nu ska man bara bestäma sig för färg också

• yodi
    Alexis mamma skrev 2011-06-02 23:37:07 följande:
    Nu har jag hittat VAGNEN! En city cross blev det, i den underbara ljusblåa färgen vad den nu hette (ocean?) Behöver jag säga att storasyster hade en scooter i soft pink? Denna fyndade jag på Blocket o fräschade upp med en ny varukorg som råkade ligga här hemma o drälla och som en bonus passade även vårt ljusblå solskydd på den.

Naturligtvis hittade jag EXAKT en sån vagn som min man och hans syskon legat i på Blocket dagen efter, men tröstar mig med att det är fullt liggläge i denna....o så var den bra mkt billigare och närmare oss! Så min inglesinadröm får vänta, älskar den här vagnen än så länge iaf!

vart har ni köpt solskyddet?
  • yodi
    ss24 skrev 2011-06-17 21:34:51 följande:
    Oj, jag som just ratat Emmaljunga scooter bl.a. pga att den har fyra fasta hjul. Kommer det att vara samma vagn för övrigt? Inte vändbar sits gissar jag...? Och hur är det egentligen med scootern, är den så liten i bygel som det påstås?
    dotter provsatt i en i går och det var precis hon kunde få i benen, hon är 95 cm och väger 13 kg, den var betydligt trångare än våran ( äldre) scooter vi har hemma
  • yodi
    yodi skrev 2011-06-18 13:16:41 följande:
    dotter provsatt i en i går och det var precis hon kunde få i benen, hon är 95 cm och väger 13 kg, den var betydligt trångare än våran ( äldre) scooter vi har hemma
    inte en av dom nya med rörliga hjul utan en 2011
  • yodi

okej tjeer, jag är i stort behov av lite brain storming hjälp.

minstingens vagn börjar bli rejält sliten och det är dags för en ny, hon har nu en emmaljunga city jet.

dom jag står och velar mellan är emmaljunga nitro city och ozone.

dom har samma chassi så för den delen gör det ingen skillnad.

fördelen med själva sitdelen på ozone är att det samma som hon har nu och jag vet att hon sitter bra i den, men nitron sittdel verkar vara rymligare om man tänker till vinter med åkpåsar och overaller och dylikt.

sen verkar suffleten på nitron vara bättre, går att dra fram längre samt att den har "ventelations öppning" för det är en sak som jag stört mig lite på när det gäller city jeten så är det att suffleten skulle gå att dra fram någon centimeter till.

sen en naktdel med nitron är att den är lite tyngre (ca 2 kg)

hon är nu 16 månader men liten till växten ca 80 cm och 8 kg, så hon kommer kunna ha den ett bra tag till och vi använder vagn mycket då vi inte har bil.

så snälla kom med lite synpunkter på dom båda vagnarna, sambon är inte till så mycket hjälp direkt

• yodi
    stor grön drake skrev 2011-06-18 17:14:53 följande:
    Men du...
    Om vagnen är sliten, gissar jag att dte är chassit du menar. Behåll då sittdelen, skrota skrot-chassit och köp en nitro. Jet sittdelen passar på, och vips så har du både nitro och "ozone"
    desvärre är det både chassit och sitdelen som börjar bli slitna men jag har funderat på att göra så .-)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare