Inlägg från: Mamman02 |Visa alla inlägg
  • Mamman02

"anonyma" vagnmissbrukare

Väntar mitt 3:e barn, och har inget kvar sen de två andra...
    Vill helst ha en ny vagn, för att vara säker på att chassit inte är skadat.
    Men vilken??
    Har en budget på max 6000 kr, vill nog helst ha en duovagn.

Förslag? Har funderat lite på Kronans, men velar hela tiden.

• Mamman02
    RoseMj skrev 2011-06-22 13:01:34 följande:
    Behöver du använda en åkbräda till något av syskonen så tycker jag absolut du ska ha en vagn med svängbara framhjul. Så mkt smidigare. Jag röstar nog för en vagn med rejäla svängbara oavsett förressten... :D
    Kommer inte behöva åkbräda.

Men hur klarar svängbara framhjul snö och slask?
  • Mamman02

Tittade lite på nätet, och fastnade för Carena Free? Vet ni nåt om den? Prisvärd?

• Mamman02
    Uliise skrev 2011-06-22 14:24:52 följande:
    Skulle nog tyvärr säga att det är lite av en skräpvagn.

Du får mycket mer kvalité om du väljer en begagnad i prisklassen 3000-3500.

Är du helt emot begagnat? Det svämmar ju över av vagnar som knappt använts på blocket!
    Alla min vagnar är begagnade och de funkar perfekt
    Ok! Bra att få höras andras erfarenheter!

Nej, är inte helt emot begagnat, det är bara själva jagandet som jag vill slippa. Att hela tiden kolla på t ex blocket, och sen när man hittar nåt - inte kunna åka samma dag och då är det för sent...
  • Mamman02
    imsel skrev 2011-06-22 22:58:14 följande:

Ja, den är verkligen superbra. Bästa och lättaste duo/kombivagn jag provat iaf.
    Har inte köpt en själv, men lånade några månader av min kusin när sonen var kring 2-3 månader nånting.

Är fortfarande jättebesviken... För nu är den borta från listan...
  • Mamman02

F*n ... nu har jag hittat en jättefin Emmaljunga City Cross på blocket....
    Är ju bara i v 7... hur skulle ni gjort? Köpt vagnen? Eller försöka glömma den och leta senare i höst?

• Mamman02
    t0va skrev 2011-06-23 09:39:29 följande:
    Är det för risken att det inte kommer gå bra med graviditeten du tänker på? I så fall kanske du kan sälja vidare den sen, eller be någon annan göra det för man orkar kanske inte själv. Vi valde vagn kring den veckan, och letade som tokar efter någon begagnad men hittade ingen så det blev affärsbeställning sen men vi resonerade så att ifall det itne går hela vägen så får vi ta den smällen med vagn och sälja. 
    Ja det är väl det jag är orolig för... Sen vet ju inte barnen nåt än!
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare