Inlägg från: Madebyday |Visa alla inlägg
  • Madebyday

"anonyma" vagnmissbrukare

Jag  är en som också har lagt span på den här tråden, inte för att jag (som vissa här) har eller haft flera olika vagnar, utan för att hålla lite koll på och få info om och lite för- och nackdelar om olika vagnar.

Min barnvagns historia är väldigt kort:
    * Emmaljunga CityCross 2011 (uttagen November -10)
    Sitt-, liggdel och Q-lift i Pro Boderaux.

Den allra första vagnen som jag fingrade på var en Teutonia med Swivelhjul.
    Nästa var också en Teutonia, men en Spirit S3.
    I det slutliga valet stod det mellan EL NitroCity och CityCross, vilket det blev har jag ju redogjort :)

Men jag har fortfarande väldigt svårt att släppa tanken på en vagn med rörligt fram, och då allra helst en 3-hjuling! Sitter nästan dagligen och kikar efter 3-hjulingar men vet inte vilken som jag ska fatta bäst tycke för. Nu är det ju inte aktuellt att byta vagn ännu, då sonen bara är 2 månader.

Någon av er som har en bra åsikt om när det är "passande" att sätta ett barn framåtvänd i en 3hjuling?
    Vad finns det för 3hjulingar?  Jag har kikat på Baby Travel Amsterdam, Easy Walker Sky, Emmaljunga Cangaroo, Teutonia Spirit S3 men hur ska man kunna veta vilken man ska välja den dagen jag vill ha en till alt. byta vagn??
    Tar gärna emot synpunkter och andra åsikter gällande 3 hjulingar :)
    För-/nackdelar?

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday

Någon som vet vad det är för vagnsmärke som haft små-randigt innertyg (i suffletten bl.a)? Såg en vagn här om dagen, den såg inte ny ut och jag kunde inte urskilja vad det var för märke..

• Madebyday
    Uliise skrev 2011-08-20 23:26:00 följande:
    Det beror på hur mycket du behöver 4 fasta hjul? jag tänker då inte genomleva vintern med bara min Nitro så jag ska köpa en ny Race är det tänkt

Här blir det kombo i vinter, lite beroende på hur mycket snö eller hur bra plogat det kommer vara.
    Kombon heter Ozone/CC, jag kan alltså få till en Nitro eller en OzoneCross. Men jag tippar på att det mest kommer bli CC/Nitro, eftersom jag under sommaren sett till att få tag på Fotsack och Allroundpåse till CC/Nitro sittdelen, i en utgående färg Samt att sonen bli 1 år under vintern och då är CC/Nitron smidigare att använda i utrymmes synpunkt  
  • Madebyday

Till Angie75; Håller med om City Elite!!
    Sen är jag också hemligt kär i Baby Travel Amsterdam, den senast utkomna modellen, med förbättrad sufflet och justerbart fotstöd...men kanske mest kär i den för att den finns i en sjukt snygg lila färg :D Inte heller så dyr vid nyköp!!

• Madebyday

Ny; www.google.se/m/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=safari&q=babytravel%20amsterdam&sa=N#i=52 Gammal; www.google.se/m/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=safari&q=babytravel%20amsterdam&sa=N#i=51 Den nya har en extra del vid fotstödet som går att vinkla upp (så att det står rakt ut) och ner precis som ett knäleds handtag/styre. Och suffletten har en dragkedja där det är en ljus rand (på nya bilden) så att suffletten går att dra fram mera över barnet.

• Madebyday
    imsel skrev 2011-08-23 00:32:07 följande:
    Jag får bara upp samma bilde... men jag vet vilken del du menar Glad
    Ska man fälla upp den delen när barnet blir större, eller är det när barnet är mindre?...Oskyldig 
    Jag trodde jag skulle lyckas när jag gick in via Safari, men inte det heller :/ Tur att du förstod ändå :)

Det är en smaksak om när man "ska" vinkla upp fotstödet, men jag skulle nog vinkla upp/ut det när mitt barn var så pass lång att fötterna/vaderna sticker utanför sittdelskanten, alltså innan barnet är så stort att det har knävecken utanför sittkanten och kan böja benen själv, så att det slipper sitta med dem i luften.
  • Madebyday

Gillar Brios handtagsväska, men den kostar ju 300(?) Finn det fler än Brio och Kronan som har dessa väskor?!

• Madebyday

Behöver tips på 3-hjulingar som inte är några heavy-monster och inte för dyra.
    De ska ha stora hjul och låsbart framhjul.
    Vagnen skall användas vid skogspromenader men skall också fungera att springa med, därav inte för tunga och klumpiga.
    Så är det någon som har några bra tips?!

• Madebyday

Lindadjo: det är just en sån vagn jag INTE vill ha. Vill kunna använda den i vardagen också!

• Madebyday

mk7; jag och EW Sky gillar inte varann :/ Den känns inte som "jag" :/

MaammaL; jag förstår varför du springer själv ;)

Lindadjo; I get your point ;)
    Men jag är ute efter en lätt

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare