Inlägg från: Augustiblomman |Visa alla inlägg
  • Augustiblomman

Ta reda på kön eller inte

Inget kön är bättre eller sämre än det andra, så på det sättet spelar det ju ingen roll. Men när jag var gravid ville jag veta ALLT om mitt barn! Ingen kunde säga ett dyft om ögonfärg eller musikalitet eller om någonting annat, som ju inte heller är viktigt, men som gör mitt barn till just MITT BARN, en unik person som jag längtade efter och ville lära känna!  (Hoppas ni förstår vad jag menar!)

• Augustiblomman

Jag fick reda på kön innan, båda gångerna. Är jättestolt mamma till en son och en dotter. Att veta gjorde inte barnkammarinredningen annorlunda, (den går f.ö. i orange), och nästan alla kläder vi köpte till vår sommarbebbe var vita. Kön spelar ingen roll, men jag var och är jättenöjd över att få veta i förväg! Det blev verkligare, jag kände mig mer beredd, förberedd på något sätt. Det är en svår känsla att förklara. Att min son inte hade någon vänsterhand hade kanske varit viktigare att få veta på UL, men den biten missade de. Det spelar nu inte heller någon större roll, men visst hade jag velat vara beredd även på det!

Svar på tråden Ta reda på kön eller inte