• Kazeer

Hur ger ni protoviten och Järnet?

Första barnet fick "järndroppar" (var det Niferex han fick...?). Han ammades och jag gav honom dropparna på en sked (precis som jag senare gjorde med AD-dropparna).

Andra barnet fick protovit. Den första månaden fick han protoviten i sonden. Sedan flaskmatades han och även han fick sina droppar på en sked.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    oOMayaOo skrev 2011-02-10 23:18:50 följande:
    Jag skulle inte våga ge protivit på sked, det blir såna sjuka fläckar om man spiller.
    Jag har hört andra säga det också men vi klarade oss helt från fläckar. Jag vet inte hur det gick till. Då var det värre med Niferexen, tyckte jag. Men det blev bara en fläck under de månaderna och det kan jag leva med.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    cloudberry79 skrev 2011-02-13 16:30:34 följande:
    Protoviten fick vi ge tre veckor efter hemgång, då var sonen två veckor korr, då bytte vi till AD-droppar (jag tror att det normala är att man går över till D-droppar vid ungefär fullgången tid, någon får gärna rätta mig här!) Niferex skulle vi ge tills sonen var sex månader okorr, det verkar också vara rätt vanligt. Kontakta den neoavdelning ni låg på om du vill veta hur ni ska göra! Sonen är född 28+3.
    Min yngste föddes i vecka 35+3 och han fick Protovit tills han var 3,5 månad (okorrigerat) och då gick vi över till D-droppar.

Min äldste föddes i vecka 36+3 och han fick, om jag minns rätt, Niferex tills han var sex månader (okorrigerat).
Svar på tråden Hur ger ni protoviten och Järnet?