Hjärtljud under 140 = pojke?
Det sägs ju att om hjärtljuden är under 140 så blir det en pojke.
Hur har det varit för er som har haft hjärtljud under 140? Vad blev det?
Det sägs ju att om hjärtljuden är under 140 så blir det en pojke.
Hur har det varit för er som har haft hjärtljud under 140? Vad blev det?
Hmm då sprack den teorin då =P Höhöhö, enda anledning till att jag skulle vilja veta (men då ska det vara 100%) är för att kunna fixa rummet och köpa kläder men det får nog vänta några månader. Jag vill också kolla hjärtljud och göra ul!!
Tyvärr har inget av detta stämt på mig. Förra graviditeten var hjärtljuden på 142-146 och ut kom en pojke, nu har bebis samma hjärtljud och det är också en son. Har mått tokilla och kräkts i 15 veckor med båda pojkarna... Så tyvärr, men visst vore det roligt om nåt skrock stämde!!!
Usch va hemskt, jag tycker att min uppblåsta mage är dryg men att kräkas under flera veckor =/ ja det hade ju varit skoj fast det spelar ju egentligen ingen roll vad det blir =)
Jag fick flicka när bebisen hade under 140 i hjärtslag och nu ligger en lillebror på bakning och han ligger mellan 140-150 varje gång aldrig legat under 140 :
Min första hade sällan under 170 slag/minut, och han är en pojke. Han kom även upp i över 200 slag/minut.
Tvillingtjejen hade 130-150 slag/minut överlag.
Tvillingpojken hade 140-170 slag/minut överlag.
Sista tjejen hade runt 150 slag/minut.
mina två tjejer har legat under 140 hela graviditeterna.
En myt som allt annat sån... Men kul o kolla o gissa!
Jag väntar en flicka och hjärtljuden är runt 132
Oj riktigt myt är det! Kolla bara på CTG mätaren när ni är väl på förlossningen så kommer ni se hur mkt hjärtljuden varierar.. Hos sonen var det allt mellan 125 till 155.. Sista kollen hos BM så fick hon till 131 i hjärtljud.. men sen rörde han på sig och hon mätte 144 istället. Hon antecknade 144 i papprena..
Med son nr. 1 mådde jag illa lite i början.. inte alls så farligt, kräktes 1 ggn.
Denna gången mådde jag skitilla, kräktes och allmänt trött och orkeslös.. väntar pojk nr. 2
Spännade att höra den här teorin, det är väldigt olika, på mitt ult sa de att det är en pojke men inte säket hjärtludet var 145-148. ska göra privat ult på fredag hoppas jag får se könet lite mer säkert
Son nr 1 hade mellan 142-148
Son nr 2. mellan 144-156
Barn nr 3 bf 10mars Vet ej kön: har legat på 148 alla ggr utom 2 då det var 142 och 127