Hur farligt är T-röd?
Har en vän som är rätt nergången.. Han har även börjat dricka t-sprit istället för ja, sprit från systemet..
Undrar hurpass mycket farligare det är jämfört med "vanlig" alkohol? Vet inte hur jag ska kunna hjälpa honom?
Har en vän som är rätt nergången.. Han har även börjat dricka t-sprit istället för ja, sprit från systemet..
Undrar hurpass mycket farligare det är jämfört med "vanlig" alkohol? Vet inte hur jag ska kunna hjälpa honom?
Det är jättefarligt!
Ring närmaste beroendemottagning (kommunens socialtjänst) och ta råd!
Det vanliga är att man inte bara är rätt nergången utan väldigt nergången när man tar till "T-doja"!
Vad händer när man dricker t-sprit då?
Det är faktiskt inte alls jättefarligt, det är inte direkt nyttigt men inte heller farligt.
Farligt i den bemärkelsen att man kan bli förgiftad av den, inte mer än vanlig sprit då.
Det finns faktiskt inget direkt giftigt och farligt i t-röden.
Men det är knappast nyttigt att dricka t-röd regelbundet i längre perioder, dock så är nog ingen direkt skillnad i nyttighet i att dricka t-röd varje helg eller vanlig sprit.
Verkar väl lite tokigt för alla andra dock eftersom det krävs rejält med diciplin för att få i sig t-röd.
Det är exakt samma alkohol i t-doja som i systemsprit så den fysiologiska effekten är densamma. Skillnaden är att t-doja är starkare och smakar röv pga denatureringsmedel. Det man kan säga är att det tyder på beroende - du har ont om pengar, systemet är stängt, du är tillräckligt desperat för att dricka t-röv.
Bättrer att googla infon på nätet än att söka svar här, snabbare, enklare och du får definitivt SVAR på dina frågor!
Här är ett rent fakta blad som jag hitta på 3 sekunder; T-RÖD