Annsofie82 skrev 2011-03-13 08:28:55 följande:
Vill bara flika in också: Varför kan ni som bonusförälder inte tänka er att vara hemma med er respektives barn? Pengar kan det inte handla om eftersom ni faktiskt kan få tillfällig föräldrapenning... Jag bara undrar, för i vår familj spelar det ingen roll vem som är hemma med barnen. Vi är en familj. Och i en familj hjälps man åt. Anser vi....Alla....4 vuxna...
Det gäller dessutom inte bara vid vab. Förra året var vi och deras pappa snabba med att lämna in semester till jobb. Fritids sena med att berätta att dem har stängt tre specifika veckor under sommaren. Barnens pappas sambo hade en extra vecka och tog ut den vecka det behövdes. Som hon sa: "för det är väl inget konstigt med det?"
Enkelt, det är inte mina barn. Min man ser sina barn som sitt ansvar och vill ta hand om dom, på gott och ont. Om inte han kan lösa det så pratar han med barnens mamma. Deras barn, deras ansvar...
Svar på ts fråga:
Barnen är kvar där de blir sjuka, finns ingen anledning att smitta ner ett hushåll till. Undantaget är magsjuka. Min mans ex är glutenintolerant och blir tydligen jättesjuk, så alla magsjukor och vinterkräksjukor hamnar hos oss...