• Pincushion86

Hur gör ni med varannan vecka vid sjukdom??

Här hemma pågår en disskussion om de här med varannan vecka då bonusdottern är sjuk eller när någon av oss andra är sjuka. Bonusdotter är född -08, samt att jag har en dotter -08 och en -04.

Undrar hur ni andra gör. Har ni bonusbarnet hos er även fast ni i övriga familjen är sjuka?
    Har ni bonusbarnet hos er även fast bonusbarnet är sjukt?

• Svar på tråden Hur gör ni med varannan vecka vid sjukdom??
  • Bebis11

Jag har inga bonusbarn men jag och min dotters farmor har varannan vecka eller typ iaf. Och dom tycker inte att der spelar någon roll om hon är sjuk när det är hennes helg. Jag vill väl gärna ha henne hemma då hon är sjuk men så blir det sällan

• Pincushion86

Okej Bebis11.

Kanske så att farmorn inte har andra barn som kan smittas när dottern är sjuk. Vi kommer inte överens om de här här hemma.

• Watchbitch

Ja, bonusarna är hos oss när de är sjuka också, för så tycker biomamman att det ska vara... Man får aldrig bryta de heliga veckorna enligt henne...
    För vår del spelar det inte så stor roll.. Bonusarna gillar ju att vara här, och hade varit här mer om det gick så..
    Och är vi sjuka så är de här också, bara lite tråkigare för bonusarna.. 

• Bebis11
    Pincushion86 skrev 2011-02-06 16:50:40 följande:

Okej Bebis11.

Kanske så att farmorn inte har andra barn som kan smittas när dottern är sjuk. Vi kommer inte överens om de här här hemma.

Farmorn har en son på 13 år  men han är hos sin pappa varannan helg och jag vet inte riktigt vilken helg han är hemma om det är samma helg som min dotter är där
  • cocos87

Vi byter sönadagar oavsett om någon av barnen eller vi andra är sjuka.

Nathalie 090607, Leo 101105
  • MammaHela

Här byter vi vecka strunt samma om de är sjuka. Pappan kan inte tänka sig att låta barnen vara kvar om de är sjuka.

Men min fundering är hur det blir om bytet är mitt i en magsjuka tex, inte kul för ett barn att åka 5 mil med magsjuka :S

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Sommarnatt2010

Jag har varken bonusbarn eller egna barn..Men varför ska inte bonusbarnet vara hos er om det är sjukt??

Varför är det mer rätt att skicka hem barnet till mamma när det är sjukt, har det inte rätt att vara sjukt hos sin pappa??? Är det er vecka så är det väl er vecka även om barnet råkar vara sjukt??

Som sagt jag kanske är ute o seglar, men förklara gärna, för jag förstår inte.

• Sommarnatt2010
    MammaHela skrev 2011-02-06 16:57:16 följande:
    Här byter vi vecka strunt samma om de är sjuka. Pappan kan inte tänka sig att låta barnen vara kvar om de är sjuka.

Men min fundering är hur det blir om bytet är mitt i en magsjuka tex, inte kul för ett barn att åka 5 mil med magsjuka :S
    Då kanske man måste göra ett undantag..magsjuka är ju ändå magsjuka...
  • Thursday

Nu har inte jag bonusbarn, men förutsatt att barnet inte är så sjukt att själva resan blir väldigt jobbig så hade jag nog sett det som naturligt att byta som vanligt.

• Linda1976

Jag fattar inte. Oavsett var barnet blir sjukt så stannar det där, tills det är dags för byte till den andra föräldern. Barnet är väl välkommet i båda sina hem, även om det är sjukt? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Hur gör ni med varannan vecka vid sjukdom??