• cocos87

Hur gör ni med varannan vecka vid sjukdom??

Vi byter sönadagar oavsett om någon av barnen eller vi andra är sjuka.

Nathalie 090607, Leo 101105
  • cocos87
    Pincushion86 skrev 2011-02-09 12:02:04 följande:
    Jag förstår inte hur många av er som skrivit i tråden tänker.
    Ska man börja flytta på ett sjukt barn?? Bara för att de är den andre förälderns vecka.
    Är de då inte bättre att barnet får vila ut där den är.
    Som i vårt fall, är de då inte bättre att barnet vilar ut sig hos mamman som bara har bonusdottern min på 2,5 år och ett spädbarn.
    Än att bonusdottern ska vara sjuk här och inte kan vila på samma särr när vi har en dotter född -08 och en född -04.

Nä, jag förstår inte hur ni tänker måste jag säga!
    Men om det t.ex är magsjuka så självklart får barnet stanna men om det är förkyldning som kan sitta i hur länge som helst så byter vi som vanligt!
    Min bonus åkte till sin mamma igår, hon var förkyld och varit hemma från dagis hela veckan hon var hos oss men åkte iaf till sin mamma. Ser inte problemet? Bara för ni har fler barn, det går liksom inte till så att den som har flest slipper sjukdagarna med bonusen.
    Nathalie 090607, Leo 101105
  • cocos87

Jag trodde att barnen skulle stanna på ett och samma ställe om dom hade magsjuka, men tydligen inte. I söndags fick vi två barn som spydde väldigt mkt och allt annat som hör till magsjukan..
    Irriterad blir jag, vi har fler barn som säker också kommer bli smittade nu!

Svar på tråden Hur gör ni med varannan vecka vid sjukdom??