• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Cupcake skrev 2011-05-31 19:43:55 följande:
    tack :)
    åh så roligt, grattis i efterhand :) har du några bilder från dess? kanske blogg? :)

hoppas ni får plus snart med!Solig
    Tackar. =)
    Ja då massa bilder. Och blogg. Men jag håller mej lite hemlig eftersom jag inte gått ut i bloggen om detta. =)

Ja, här blir det ÄL snart ju så nu får man hålla tummarna.

Håller tummarna för dej och alla andra! =D 
  • ThaGirl
    Cupcake skrev 2011-05-31 21:31:53 följande:
    åh förstår. samma här :p det blir ju så. man vill inte gärna gå och tala om för alla hur det ligger till tror man blir ännu mer stressad av tillvaron då...
    du har ingen sida på bröllopstorget?

HOPPAS för dig!! håller tummen stenhårt!!
    Ja, precis! Vi har ju inte berättat för någon. Ingen familj eller släkt. Vi vill ta det i vår takt. =)

Nej det har jag inte. Tyvärr =P

• ThaGirl
    Amelie85 skrev 2011-05-31 22:01:58 följande:

Bidrottninggelé

När ska man börja äta dem?

första mensdagen eller spelar det ingen roll?

När ska man sluta? på ägglossningen eller när man plusar??

Du börjar ta dom första mens dagen  du börjar producera fram ett nytt ägg då. =)
    Det  ska hjälpa till redan från början. 
    Vid Äl eller vid ett +. Du väljer själv. Jag körde fram till nästa BIM. =) 
  • ThaGirl
    Amelie85 skrev 2011-06-01 10:44:58 följande:
    Jag ringde nu till butiken Life som sålde tabletterna till mej, hon svarade att man kan börja precis när som helst och sluta när man vill.. De är inget skadligt för fostret och de är bara bra att äta dem, man blir inte bara lättare gravid utan hud och hår blir finare!
    Okej, det var inte vad min hälsotjej sa till mej förstås. 
    Hud och hår vet vi! =D 
  • ThaGirl
    Amelie85 skrev 2011-06-01 16:03:58 följande:

Ja men nu vet vi även att det är bara att käka! :)

Lycka till nu allihopa!

Nja, jag kan ju tycka att om man äter dom försent...alltså man börjar på typ ÄL så är det ju faktiskt försent. För då påverkar det ju inte ÄL.  Och det är ju det vi vill.

Så jag lyssnar nog hellre på min egen hälsotjej.  =) 
  • ThaGirl
    mina12 skrev 2011-06-01 17:58:31 följande:

Har läst igenom hela tråden... Phu

För att göra en lång historia kort... Min historia: 2missfall, en dotter född v.24, därefter ville det inte bli något syskon. Gick på lite kontroller och det visade sig att jag fått 2 nya myom som buktade in i livmodern och skulle tas bort med laser. Har tagit bort ett myom tidigare, eftersom det antagligen var det som startade förra graviditeten redan i v.23 och kanske även var orsaken till de 2 missfallen. Laseroperationen gick dessvärre inte som den skulle och de var tvugna att öppna buken och "rätta till sitt misstag". Nu går jag alltså och väntar på att allt ska läka ordentligt, så att vi kan fortsätta försöka bli gravida. Dock är det viktigt att det inte tar för lång tid, för då kan jag få nya myom och jag vill inte göra fler sådana operationer efter den här sista som blev så misslyckad. 

Jag tänkte alltså försöka göra allt så himla bra som möjligt för att öka förutsättningarna för att bli gravid. Det är fortfarande några månader kvar tills jag "får" bli gravid. Bör jag vänta med bidrottninggelen eller ska jag börja redan nu, för att få koll på ÄL? Har läst att cyklerna kan ändras. Vad säger ni "proffs" ?   

Oj vilken upplevelse du fått vara med om. Väldigt tråkigt. 

Hoppas det hinner ta sig då innan det blir någon ny myom.

Ja, jag hade börjat äta det redan.  Ja, det är några stycken som fått kortare cykel. På mej ändrades ingenting. =)
  • ThaGirl
    Mama C skrev 2011-06-02 10:28:31 följande:
    Mensen kom sent om sider, så imorgon ska BDG inhandlas... sen är de bara o hålla tummarna (igen)....
    Vad tråkigt! =/

Ja, det är bara att ta nya tag! =) 
  • ThaGirl
    längtar e stor skrev 2011-06-02 20:28:25 följande:
    hej alla.. har försökt bli gravid i 4 år men inget har hänt.. har heller inte fått hjälpt men i augusti ska vi kanske starta en IVF behandlig.. har en fråga om BDG.. Hur fungerar denna kapsel? har läst lite här i tråden men jag har inte fattat tror jag :) kan man börja äta den när som? man behöver inte vänta tills mensen första dag? å man behöver inte sluta förren man har ett + ?? eller ska man sluta vid ÄL??
    tacksam för svar..
    Det ska påverka så att det blir lättare för spermierna att simma in och stanna kvar under ÄL.
    Den påverkar alltså ditt äl slem. =)

Nej, du kan börja ta den innan om du vill. Men tar du den för nära inpå ÄL så lär det ju inte hinna påverka något. =/ Och det vill man ju =)

Du väljer själv när du vill sluta. Jag har fortsatt i 2 mån i sträck. Inget uppehåll. =) Det är många som äter dom hela tiden för det påverkar deras cycklar så dom blir mindre. =) 
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-06-02 22:35:13 följande:
    Det återstår att se när senkommet. Ja om den kommer asså hehe. Tror faktiskt att jag hade äl senare än jag trodde! Testade ju pos med äl-stickorna två ggr denna månad, först 16e sen typ 24-25 där nångång! Blir förvirrad. :(
    Skit jobbigt om man testar positivt 2 ggr. Hur ska man då kunna lita på dessa tester egentlingen? =/
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-06-03 10:42:18 följande:
    Men jassas! Så om jag nu hade äl senare så vet jag inte När jag "kan" testa! :(
    Ja, precis! Vad jobbigt....Annars får du kanske vänta någon vecka till och se?
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?