• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Amelie85 skrev 2011-05-11 21:40:24 följande:
    Okej!! Så då behöver jag inte vänta till första mensdagen som jag nu läst att vissa har skrivit i andra forum?
    Nej, så länge du börjar första mensdagen och kör fram till ÄL iallafall. =) 
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-05-12 06:00:43 följande:
    Känner mig konstig denna morgon också...
    Mår illa, ont i nedre magen och är väldigt varm.... Vad tror ni tjejer..?

Åh, jag håller mina tummar att det inte är kroppen som luras och mensen som är på väg..
    Hoppas verkligen att det är något! =D
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-05-12 13:29:02 följande:
    Thagirl, hur går det för dig?? :)
    Ingen mens, inget +!

• ThaGirl
    jottes skrev 2011-05-12 20:16:29 följande:
    Vad sjutton då! När var det du hade BIM nu igen?!
    Fan jag vill kunna räka ut min Äl... buhuuu!
    I tisdags skulle mensen kommit. Den 10 alltså. =)
  • ThaGirl
    lok14 skrev 2011-05-12 21:19:01 följande:
    Ja tro mig det blev jag. Menmen, ska köpa ett nytt imorgon, inte hunnit. Och ingen mens här heller, läste längre ner i tråden att din inte kommit heller! :)
    Skönt! Då hoppas vi på + hos dej med!

Nej den håller sig borta än så länge :P 
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-05-12 23:17:59 följande:
    okej, kommer den inte får du testa igen :)
    Japp! =)
  • ThaGirl
    Hjärtat78 skrev 2011-05-13 18:44:53 följande:

ThaGirl:  
    Hej nu är jag hemma igen och operationen gick jätte bra, dom såg att jag hade ägglossning på båda sidorna i början av veckan... Rensade bort så mycket endometrios dom kunde och höger äggledare + äggstock ser toppen ut.  Men åker på nedreglering för att endometriosen inte ska komma tillbaka utan få äggstockarna vilande i 3 månader.. Så lär inte få reda på om det gick självmant denna gången.

Hejsan!

Vad skönt att du hör av dej! =D

Vad menas med nedreglering? Stoppar dom ÄL på dej i 3 mån?`
    Innebär det att dom äggen du släppt nu blir borttagna då?

Vilken tur att det gick bra annars! Har du mkt ont?

Styrke kramar! 
  • ThaGirl
    Hjärtat78 skrev 2011-05-13 23:15:38 följande:
    Nedreglering menas att man vill hålla äggstockarna vilande i 3 månader och kommer inte producera några ägg förrän jag ska börja med IVF i augusti.

Än så länge vet vi inte hur det har gått med dom 2 äggen som släpptes i början av veckan, iom jag har fått
    mycket smärtstillande i både morfin, alvedon och panodil så kan det påverka att det inte fungerar. Har
    även fått blödning som man kan få när man tar bort cystan som består av estrogen och progestone nånting.

Idag är det dag 2 efter operationen och nu kan man fungera bättre eftersom gasen försvinner ur kroppen som
    dom har sprutat in i magen för att kunna kontrollera allt. Äter smärtstillande eftersom det gör väldigt ont på vänster sida i magen där dom har tagit bort mycket. Känns toppen att höger sida fungerar normal och vem vet kanske blir man gravid efter nedregleringen och slipper IVF vilket är min högsta dröm!!Skrattande

Tack för allt stöd och med BDG så fick jag 2 ägglossningar samtidigt vilket är ovanlig!!
    Okej! Där ser man. Hoppas allt funkar som det ska då. =)

Aha, ja det är klart, det blir väl väldigt smärtstillande då. =)

Skönt att högern funkar som den ska och att du klarar av att bli gravid utan ivf då. =D

Så lite så. Ja, det var lite fräckt faktiskt! =D
  • ThaGirl
    lok14 skrev 2011-05-14 10:11:28 följande:
    Åh jag blir lite nedslagen (fast jag kanske inte borde då jag inte har riktig koll på äl och bim) men testade nu när jag gick upp och det var helt blankt på testet. Det är så trist!
    Så länge mensen håller sig borta är det ett bra tecken! =)

• ThaGirl
    lok14 skrev 2011-05-14 13:01:44 följande:
    Får hoppas på det! Tänkte jag skulle avvakta och se, på onsdag köper jag test igen om den inte kommit då...

Hur går det för dig? Har mensen dykt upp eller har du testat igen?
    Ingen mens här än. Nej, jag väntar nån vecka till. =)
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?