• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Strawberry Mum skrev 2011-05-16 15:19:38 följande:
    Hejsan.

Nu ska jag börja att äta bidrottninggele/Apiforce.

Eller jag ska börja direkt när jag får min mens (på torsdag har jag bim).

Har aldrig tagit dessa förr men är desperat att bli gravid snarast!! efter ett jobbigt MA i slutet av mars (i v.13).

Har försökt sen oktober 2010 och blev gravid i December/Januari trots att jag ammade, men slutade som sagt i ett MA.

Så nu är jag villig att testa "vadsomhelst" och kommer att kombinera dessa med Apotekets "Kvinna" vitaminer&mineraler & mina sle mediciner (Plaquenil&ibland levaxin).

Men tipps....hur ska jag nu ta dessa?

Har jag förstått rätt? 1 tablett före sänggående varje kväll...från mensens första dag fram till dagen för ägglossning?? Sen göra avbrott och vänta in mensen osv.???

Eller har ni nå andra rekomendationer?

Andra tipps på hur man blir gravid fortast möjligt??
    Välkommen! =D

Okej, du ska som sagt ta en tablett innan sängen varje dag från BIM fram tills nästa BIM. Det finns dom som slutar vid ÄL men det är absolut ingen fara att äta fram till nästa BIM. Och får du inget + då så äter du bara dom en omgång till. =)
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-05-16 15:32:27 följande:
    hahaha det är väl inte så lätt heller? ;D
    Men tycker det vore så ballt om jag har ÄL redan nu!
    Det har du säkert. =)
  • ThaGirl
    lok14 skrev 2011-05-19 07:42:29 följande:
    Dag 43 här och inget plus imorse och ingen mens i sikte alls! Herregud, det är ju döden och vänta ut allt såhär! Man vet varken ut eller in snart ju! >.<
    Eller hur! Ingen mens här heller! Men ingen ovan känsla heller direkt. Jag tror snart mensen bara hoppat över...För första ggn på över ett år!
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-05-19 11:03:17 följande:
    ingen mens här heller och inte heller någon ovan känsla... =S
    Ingen spec trötthet, inga ömma bröst, nada!
    man blir ju knäppis..!
    Har du testat? =)

Eller hur! Man blir totalt galen ;) 
  • ThaGirl
    Strawberry Mum skrev 2011-05-19 11:25:41 följande:
    Jag har inte fått mina tabletter på posten ännu Rynkar på näsan och jag fick min mens i måndags!
    Så nu missar jag ju att börja äta dem när jag skulle!!!!
    Men kan jag ändå börja när jag får dem på posten (ikväll eller imån kväll)???

Jag ska bara käka fram tills ägglossningen eftersom jag haft 2 st MA Gråter så vågar jag INTE ta nå risker alls.

Hoppas de kommer snart! så att jag kan börja äta dem och hoppas att de hjälper, vill ju ha ett plus NU!

Hade ett jobbigt! MA i slutet av mars (i v.13) Känns ännu väldigt tungt!! och jag tänker hela tiden på i vilken vecka jag skulle ha varit. Och kommer nog inte att kunna sluta med det förrän jag blir gravid igen.
    Nja, det är nog lite för sent att börja med dom nu men pröva eller så vänta tills nästa gång.

Okej, då förstår jag att du inte tar några risker!

Ja, vi alla vill ha +! =)

Usch, stackare! Hoppas verkligen du får ett + snart så du mår bättre.
    Kom ihåg att om du går och tänker så kan du även påverka att blir gravid igen. Försök tänka på allt annat och bara njut av varandra! =) 
  • ThaGirl
    Strawberry Mum skrev 2011-05-19 14:20:21 följande:
    Ok, men jag provar nog ändå...nån effekt kan de ju kanske ändå ha Flört

Du har rätt, det påverkar ju ens chanser att bli gravid hur man mår och så...men inte! så lätt alla gånger, men det har blivit lite bättre med dom mörka tankarna.
    Dessutom har jag börjat att träna! Långa promenader och joggning (tränings dvd om det regnar).
    Har tagit bort kakor, fika och godis och sådant som innehåller stora mängder av socker, har bara hållt på ett kort tag, detta är dag nr.3 men känner redan de positiva effekterna...är mkt piggare och känner mig mera positiv, så kanske även det kommer att hjälpa inför ägglossningen om ca 2 veckor.
    Lycka till.
    Hur länge har du försökt bli gravid? Vilket barn nr??
    Okej spännande!

Sen december 2009. Inga barn sen innan. Så det är första vi försöker till. =)  sj?
  • ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-05-19 14:51:44 följande:
    Nej jag har ju inte de, för den kommer säkert.. Den vill bara, som vanligt, jävlas med mig och kommer tre fyra dagar sent ... =//
    har du testat?
    Okej! Ja, det är bara att vänta och se. =)

Nej inte mer än förra veckan. =) 
  • ThaGirl
    jottes skrev 2011-05-19 22:29:33 följande:
    Jag vill uppdatera mig lite: det här med att jag inte har märkt av BDG vill jag meddela att jag visst gör nu.
    När jag nu fick mensen den 5e så hade jag den sjukaste mensvärken någonsin from hell!
    och den här gången tror jag att jag fått min ÄL beeeetydligt mycket tidigare än vad jag borde få!

Så, jag har iiiiingen aning om när min BIM inträffar, det återstår väl att se, om den kommer alls! =)
    Förhoppningsvis INTE.
    Haha, stackare! Hoppas mensen håller sig borta till nästa gång då!
  • ThaGirl
    Strawberry Mum skrev 2011-05-20 21:15:18 följande:
    Oj, då har ni kämpat på länge, bra gjort! och ge inte upp.

Jag har 2 barn. Ett var helt oplanerat och föddes utomlands när jag var ung&inte ville ha barn.
    Det andra kom för ca 1 år sedan i ett stabilt förhållande (min nya sambo) och ett efterlängtat barn&syskon.
    Då blev vi gravida på 1:a försöket men det slutade i MA Rynkar på näsan men 2 månader senare var vi gravida igen&det resulterade i våran dotter Hjärta

Men graviditeten var jobbig, mycket oro pga en kronisk sjukdom som jag har.
    Men allt gick bra Skrattande

Sedan började vi försöka igen, förra året i oktober-2010...så väntat i ca 7 månader nu och under den tiden hunnit få ett jobbigt missfall i v.13 Gråter
    Verkar ha ganska lätt att bli gravid, eller iaf ligger vi väl på medel i det men sedan är det svårare tyvärr.

Detta kommer att bli sista barnet då vi båda vill ha 3 st.

Vi kommer inte att ge upp utan ska kämpa oss vidare, men jobbigt är det och man tänker ju förståss mycket på h*n som vi inte fick lyckan att träffa.

Jag började igår kväll då tabletterna kom med gårdagens post...spännande!
    Försöker dock att intala mig att det inte gör något att jag inte började att ta dem just första mensdagen.
    Oj oj, vad mkt du/ni fått gå igenom. Men jätte skönt att du har 2 barn iallafall! =)

Hoppas det går undan och att ni + denne ggn då. =)

Nej, här ger vi inte upp. Vi ska ha en bebis, så det så ;D
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?