Inlägg från: Jasmine Angelina |Visa alla inlägg
  • Jasmine Angelina

Någon mer än jag som är gravid livrädd för vad som komma skall?

Jag är skräckslagen vissa dagar över vad som komma skall, jag fattar inte vissa dagar att vi kvinnor utsätter oss självmant för den obeskrivliga smärta som komma skall. Men det jag har på känn är att jag kommer att säga dessa följande ord när jag håller min son i mina armar; "Tänk att något så vackert kan göra så ont".....Det är en massa "tänk om" som snurrar runt i huvudet på mig just nu. Glömmer man smärtan efteråt? Får man bra bemötande eller får barnmorskorna bete sig hur som helst mot en? Får pappan till barnet vara med hela tiden? Får han stanna över natten eller måste han åka hem? Hjälp va jag är nervös. Gör det ont när moderkakan ska komma ut? Man kanske inte tänker på det eftersom det kommit ut en liten varelse innan dess. Eller kan moderkakan komma först? Ja som ni märker är frågorna måååånga och oron är lika stor den nervositeten likaså. Hur känner man när det bara är några dagar kvar? Är man nervös eller är man lugn som en filbunke och tar det som det kommer?
    BF 2011-06-07
  • Svar på tråden Någon mer än jag som är gravid livrädd för vad som komma skall?
  • Jasmine Angelina
    lillapyy skrev 2011-02-11 15:13:02 följande:
    jag var vettskrämd och har gått på regelbundna besök hos psykolog pga förlossningsrädsla. födde förra veckan och kan bara säga att lättnaden när bebisens kropp glider ut är så otroligt befriande. trots flertalet bristningar ser jag förlossningen som en positiv upplevelse.

det som gjorde ondast var definitivt RYGGEN, och även nedre delen av magen. får jag fler barn kommer jag definitivt ta ryggbedövning (hade bara lustgas nu samt lite lokalbedövning i muffen).

om du är mycket rädd och spänd kan du få morfin som lugnande, och hjälp för ryggen finns som sagt med epidural, samt bäckenbottenbedövning ifall det gör för ont i utdrivningsskedet. köp även hem alvedon och ta varma duschar el bad för att lindra hemmavärkarna.

om jag kan, så kan du också :)
    Kram kram kram tack tack tack
    BF 2011-06-07
Svar på tråden Någon mer än jag som är gravid livrädd för vad som komma skall?