• 111202

Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)

Jag ska också börja nu i februari! Började med primolut i Lördags och ska äta det 7 dagar till! Sen blir det att börja med pergotime runt 23-25 februarie. Längtar så!!!

Så jag vill gärna vara med här, så vi kan stötta varandra! :)

• 111202
    solblek skrev 2011-02-07 17:20:41 följande:
    hallå!

vad är primolut för något? :) förstår att du längtar! har du någon koll på om det kommer in i apoteken igen? när jag fick pergo för två veckor sen fanns det en förpackning kvar i hela sverige sa dem! tänker om det inte blir något den här kuren vill man ju gärna kunna fortsätta med nästa direkt :)
    Primolut är tabletter att få igång mensen. Så ska äta tabletterna i 10 dagar, invänta mens, börja med pergotime på 5:e mensdagen. På 12 dagen ska jag till gyn och kolla med VUL för att se om jag har några fina ägg :)

När jag skulle få ut pergo (i torsdags) så var de slut på alla apotek jag var inne på, sa att de skulle komma in igen tidigast 10 MARS!!! Helt sjukt. :(

Men när jag kom hem så ringde jag runt till olka apotekers kundservice, när jag ringde "kronans droghandel" så sa hon att de var slut i just den stan jag letade efter, men hon sa att hon kunde kolla i en närliggande stad (ca 45 minuter från mig), där fanns det TVÅ askar kvar! Hon reserverade en ask som jag hämtade i fredags.

Så du kan ju ringa olika apoteks kundservice och höra med dom. Borde ju gå att skicka, bara de får ditt personnummer. :)
  • 111202
    Elinm skrev 2011-02-07 17:29:56 följande:
    Hej! Gud vad roligt att ni vill vara med jag börjar med pergo i övermorgon! Längtar tok mycket! Hur länge har ni försökt? Finns 5 paket pergo kvar i gallerian nian i Gävle, be dom skicka det till dig härligt med lite stöd tjejer!! Kramar till er!
    Ja, klart man vill vara med, letade bara för ett par timmar sedan efter just en sånhär tråd! :)
    Vi har väll inte försökt alls, jag var hos gyn i augusti fick då konstaterat PCO.
    Men visst, jag har varit utan preventivmedel sedan 2008.. vi hade tanken "händer det så händer det" - men inget hände, därför jag var hos gyn i Aug.

Nu har vi pratat om en liten knodd.. så vi får hoppas på det bästa!
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-07 18:10:03 följande:
    alright då hänger jag med! tycker det där är jättekonstigt, vissa säger att man bör göra ett vul innan förmodad ägglossning och vissa säger att det inte behövs. jag fick inte göra något och har ju med största sannolikhet haft ägglossning (dels känt av det men också för att jag är på dag 21 i min menscykel), tänk så släppte jag flera ägg liksom? lite panikartat haha :)

oj så sent? gud vad deprimerande, men ja jag får göra så. ska ju lämna blodprov på fredag så får vänta tills jag fått besked där om jag fick någon ägglossning eller ej, kan ju vara så att jag inte behöver fler kurer isåfall :D

är det första kuren med pergotime du ska ta snart eller har du kört med det tidigare?
    Hm, det lät ju lustigt! :/ För min gynläkare sa att när jag väl börjar med pergotime är det STRÄNGT sexförbud.
    Sen när jag väl gör ett VUL så är det han som säger att det är ok att börja ha sex igen, eller fortsatt sexförbud, beroende på äggen.

har du regelbunden mens, men ingen ägglossning? eller varför tar du pergotime, om man får fråga? :)

Ja, verkligen, jag blev väldigt ledsen innan jag fick denna asken. Men om min kur nu inte skulle funka, så har ju förmodligen pergotime kommit in på apoteken igen, vilket känns skönt!

Detta är första gången jag kör.. för dig då?

Hur gammal är du? Hur länge har du och din parnet varit tillsammans?
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-07 20:02:46 följande:
    va?! nu får jag ju lite lätt panik här.. min gynläkare sa ingenting om det, han sa bara när jag var där och skulle börja med pergo samma dag, att om åtta dagar från den dagen kan jag få ägglossning (och framåt). borde jag oroa mig nu? har ju inte direkt haft sexförbud här hemma eftersom han inte sa något om det alls!

jag har alltid haft regelbunden mens men efter mitt missfall blev allt rubbat och sen har jag väl haft mens ungefär varannan månad, den kommer lite när den känner för det. har tagit ältest som varit positiva men hur mycket man kan lita på dem vet jag inte. var på gynundersökning just för att jag inte har regelbunden mens alls längre och då såg han att jag hade ganska många äggblåsor men att dem var väl inte optimala, och att pergo skulle hjälpa äggen att släppa. det är första kuren jag kör också och som jag förstått det nu efter att ha läst massa är det extra viktigt med ett vul eftersom man inte vet hur kroppen kommer reagera.. :(

jag fyller 23 i mars och vi har varit tillsammans i två år snart, dock har vi varit bästa vänner sen lekis och varit tillsammans en gång innan (som tog slut pga att jag flyttade) så vi känner varandra väldigt väl :) du då?
    Hmm.. jag vet inte omdu ska bli  orolig, men du kan ju ringa och höra?
    Vet inte om det är för att jag äter primolut innan? Jag har faktikst ingen aning. Men det var iallafall vad min gynläkare sa - Absolut sexförbud från första tabletten av pergotime.
    Men känner du dig orolig, så ring! Det är alltid det bästa!

Okej, jobbigt med missfall :( Hoppas du slipper det fler gånger!
    Men det är ju iallafall bra att det finns tabletter man kan få för att hjälpa naturen på vägen! ;)

Okej, vad härligt! Mysigt att ni hittat tillbaka till varandra, då är det ju verkligen ni två som ska vara! :)
    Jag fyller 22 nu i feb, jag & min kille har varit tillsammans i 5 år i okt (herregud vad tiden går fort) och har bott ihop typ lika länge. :)
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-08 12:32:43 följande:
    Har gjort det nu och de sa att varje läkare bestämmer själv hur de går till väga och att det inte finns något som säger att man måste göra vul innan ägglossning.. jaja det spelar ändå ingen roll nu eftersom det med största sannolikhet är försent så det är bara att vänta och se! är ju bara tre dagar kvar tills jag ska dit så :)

det är himla bra att det finns sånt här hjälpmedel och fantastiskt bra om det hjälper!

ja det känns helt rätt, antar att det bara var fel tidpunkt sist :) oj fem år! det är galet länge ju haha. hur ser er historia ut? har ni försökt bli gravida länge?
    Okej. Hur har det gått nu då? Hur mår du? =)

Vår histora.. hmm, om du menar hur vi träffades? Så var han väldigt intresserad först, med betoning på väldigt. Han var på mig som en hök, skickade sms, ringde m.m. Jag var sååå trött på honom, gillade honom inte alls, tyckte han var jobbig och äcklig, haha.
    Men efter ett par månader hamnade jag i en sits där jag fick välja en framtid med min nuvarande sambo, eller en osäker framtid med en annan. Jag valde att tillsist försöka med min sambo (jag fick ju trots allt känslor för denna jooooobbiga kille! :). Och nu är vi här, snart 5 år senare och jag har ALDRIG ångrat mitt beslut!

Gravida har vi inte försökt att bli så länge, aktivit iallafall. Det är första "riktiga" försöket denna gången.
    Men vi har inte haft något preventivmedel sen 08, utan haft tanken "händer det så händer det" - men inget har hänt, därav sökte jag mig till en privatklinik. Och nu är jag här. =)

Jag har två dagar kvar min primalut, sen en evig väntan på mensen. Hua, jag vill att allt ska hända nu, nu, nu! Inte att allt jämt ska ta såå lång tid. =)
  • 111202

Mollan4 & Elinm: Gud vad spännande! Håller alla mina fingrar och tår för att det nu ska lyckas för er. Hoppas hoppas hoppas! Skickar styrkekramar till er båda!

SNART ÄR DET VÅRAN TUR!! Skrattande

• 111202

Huuuuuuuuuuuua!

Jag har TVÅ ynka tabletter kvar på min primolut - nor (för att få igång mensen).
    Gissa vad som kom som en oinbjuden gäst till mig nu inatt? Självklart magsjukan :(
    Har legat hela natten och spytt och gör att fortfarande.. :(

Har försökt ringa Gyn men det är bara upptaget, funderar på om det gör något att inte ta de sista två tabletterna jag skulle tagit idag? tänk om allt bara skiter sig nu tack vare jävla magsjukan.

Är arg, ledsen & trött. Jävla skit! :(

• 111202
    mollan4 skrev 2011-02-14 10:14:26 följande:
    ÅÅ!!! din stackare tycker så synd om dig, men du ska nog ta dom sista tabletterna i allfall eller hör med läkaren vad hon/han säger. krya på dig skickar en styrke kram.

//kram {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!
    Jag ringde till gyn, de sa att det inte gjorde något, när det bara var två tabletter kvar. :)

Wiho!
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-15 10:44:49 följande:
    Jag tog blodprov i fredags och får veta nu i veckan hur det ser ut, så det är bara att vänta :) Annars mår jag bra, har väl några biverkningar från pergon fortfarande men det börjar avta nu, i alla fall vissa av dem :)

Haha, vilken klassisk historia! Är nog vanligare än man tror det där med lite efterhängsna grabbar, min var av samma sort ;)

Hur har det gått nu då? Läste att du fick magsjuka? Hoppas det inte förstör primolutkuren på något sätt, hoppas på det bästa!

Samma här förresten, vill också att det ska hända nu, helst igår om jag hade fått bestämma!
    Okej! Då är det bara den eviga väntan nu då! Vad har du haft för biverkningar av pergon?

haha, verkligen en klassiker! Tror som sagt att det är rätt vanligt ;) Fniss!

Ja, jag har haft en släng av magsjukan (fy fasen!),  Jag hade ju två tabletter kvar av primolutkuren, ringde till min gyn, men det var helt okej att strunta i dom två och att det förmodligen inte skulle göra någon påverkan.
    Så det var ju bara att invänta mensen som brukar ta 4 dagar..
    Men imorse kom den! Wiiiho! (så glad över mens är man väll aldrig annars? :)

Om 5 dagar ska jag börja med pergo, åh så spännande det kommer bli!!! :D
  • 111202
    mollan4 skrev 2011-02-15 17:52:13 följande:
    Nu väntar man på att få göra ett gravtest nästa vecka men vet inte om jag vågar då det är garenterat negativt som vanligt men jag hoppas att det är min tur den här gången.Har en kur kvar om det inte tar sig å ett nytt VUL sen kommer jag få ytterligare hormonbehandling i vänta på IVF men alla metoder ska tydligen testas först.hade hoppas på IVF snart då inget händer.

Men läkaren sa att det ser lovande ut,å här har det älskats i massor hoppas att det ger resultat nån gång, ser ju bara gravida å på jobbet det är skit jobbigt när man kämpar själv som en liten blå. 

//kram 
    Åh, håller tummarna för att du ska få ett positivt test!! Hoppas hoppas hoppas!!!!!

Jag känner likadant, tycker mig se gravida precis överallt, vart man än tittar. Suck. Men snart är vi där, snart snart snart!!

Styrkekram Hjärta
  • 111202

Nervös är jag nu! Imorgon är det dag 12 och jag ska in till gyn för att göra ett VUL för att se om det är ägglossning på G. Har inte kännt av NÅGONTING av pergotime:n, vet inte om det är bra eller dåligt?!
    Och när brukar man få ägglossning efter sista pergotab?

Suger lite om jag skulle ha ägglossning nu i veckan. Eftersom min sambo är iväg (50 mil häirfrån) på jobb och kommer hem på torsdag. Hade ju verkligen varit pricken över i:et om den eventuella ägglossningen kommer tis,ons. Suck.

Så det är mycket som jag har att vara nervös över. Men imorgon, 08.00 så får jag nog veta ett och annat. Håll tummarna!!

• 111202

Ursäkta, dag 13 är det idag. =)
    Men det gick kalasbra! Har svarat bra på pergo och har ett fint ägg på 14 mm.
    Så ägglossning räknas bli till helgen. UNDERBART!
    Jag är så glaaaaaaaaaaaad. NU hoppas vi bara på att pricka rätt. Hoppas hoppas hoppas!

Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)