solblek skrev 2011-02-08 12:32:43 följande:
Har gjort det nu och de sa att varje läkare bestämmer själv hur de går till väga och att det inte finns något som säger att man måste göra vul innan ägglossning.. jaja det spelar ändå ingen roll nu eftersom det med största sannolikhet är försent så det är bara att vänta och se! är ju bara tre dagar kvar tills jag ska dit så :)
det är himla bra att det finns sånt här hjälpmedel och fantastiskt bra om det hjälper!
ja det känns helt rätt, antar att det bara var fel tidpunkt sist :) oj fem år! det är galet länge ju haha. hur ser er historia ut? har ni försökt bli gravida länge?
Okej. Hur har det gått nu då? Hur mår du? =)
Vår histora.. hmm, om du menar hur vi träffades? Så var han väldigt intresserad först, med betoning på väldigt. Han var på mig som en hök, skickade sms, ringde m.m. Jag var sååå trött på honom, gillade honom inte alls, tyckte han var jobbig och äcklig, haha.
Men efter ett par månader hamnade jag i en sits där jag fick välja en framtid med min nuvarande sambo, eller en osäker framtid med en annan. Jag valde att tillsist försöka med min sambo (jag fick ju trots allt känslor för denna jooooobbiga kille! :). Och nu är vi här, snart 5 år senare och jag har ALDRIG ångrat mitt beslut!
Gravida har vi inte försökt att bli så länge, aktivit iallafall. Det är första "riktiga" försöket denna gången.
Men vi har inte haft något preventivmedel sen 08, utan haft tanken "händer det så händer det" - men inget har hänt, därav sökte jag mig till en privatklinik. Och nu är jag här. =)
Jag har två dagar kvar min primalut, sen en evig väntan på mensen. Hua, jag vill att allt ska hända nu, nu, nu! Inte att allt jämt ska ta såå lång tid. =)