• Elinm

Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)

Hej! Är en tjej på 21 år som drömmer om ett barn... Slutade med p piller och började försöka bli gravid i juni 09... Men ännu har inget hänt, startade en utredning och enligt läkaren är det inget fel på varken mig eller min sambo! Ska börja med pergotime nu nästa vecka! Någon som vill snacka lite och stötta varandra på vägen efter detta efterlängtade barn? Stor kram

• Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)
  • solblek

hej!

jag började med min första pergokur för två veckor sedan men om det är ok kan vi gärna följas åt ändå! ska tillbaka på fredag för att ta blodprov och se hur det har gått, spännande! har du börjat med din kur nu? lycka till!

• 111202

Jag ska också börja nu i februari! Började med primolut i Lördags och ska äta det 7 dagar till! Sen blir det att börja med pergotime runt 23-25 februarie. Längtar så!!!

Så jag vill gärna vara med här, så vi kan stötta varandra! :)

• solblek
    111202 skrev 2011-02-07 17:16:24 följande:
    Jag ska också börja nu i februari! Började med primolut i Lördags och ska äta det 7 dagar till! Sen blir det att börja med pergotime runt 23-25 februarie. Längtar så!!!

Så jag vill gärna vara med här, så vi kan stötta varandra! :)
    hallå!

vad är primolut för något? :) förstår att du längtar! har du någon koll på om det kommer in i apoteken igen? när jag fick pergo för två veckor sen fanns det en förpackning kvar i hela sverige sa dem! tänker om det inte blir något den här kuren vill man ju gärna kunna fortsätta med nästa direkt :)
  • Elinm

Hej! Gud vad roligt att ni vill vara med jag börjar med pergo i övermorgon! Längtar tok mycket! Hur länge har ni försökt? Finns 5 paket pergo kvar i gallerian nian i Gävle, be dom skicka det till dig härligt med lite stöd tjejer!! Kramar till er!

• solblek
    Elinm skrev 2011-02-07 17:29:56 följande:
    Hej! Gud vad roligt att ni vill vara med jag börjar med pergo i övermorgon! Längtar tok mycket! Hur länge har ni försökt? Finns 5 paket pergo kvar i gallerian nian i Gävle, be dom skicka det till dig härligt med lite stöd tjejer!! Kramar till er!
    visst känns det härligt att det äntligen händer något!? jag blev gravid september 09 men fick missfall och sen dess har det inte hänt nånting :( hoppas verkligen att pergo visar sig vara en mirakelkur! men jag har inte för höga förhoppningar att det kommer funka på första försöket, vill inte bli besviken. kan de göra det? tänker eftersom man ju måste ha recept men man kanske bara kan ge dem sitt personnummer så ser de att man har ett recept? vore ju kanonbra isåfall!
  • Elinm

Usch själv vart jag gravid när jag var 15 år och gjorde abort.. Slutade med p piller juni 09 och sedan dess ingenting :-S ja så kan dom göra, dom kollar att du har recept och kan skicka till ditt apotek så får du hämta ut där hinner tyvärr inte skriva mer ny, gubben är hungrig men vi kan väl följas åt, vi hörs senare! Kramar

• 111202
    solblek skrev 2011-02-07 17:20:41 följande:
    hallå!

vad är primolut för något? :) förstår att du längtar! har du någon koll på om det kommer in i apoteken igen? när jag fick pergo för två veckor sen fanns det en förpackning kvar i hela sverige sa dem! tänker om det inte blir något den här kuren vill man ju gärna kunna fortsätta med nästa direkt :)
    Primolut är tabletter att få igång mensen. Så ska äta tabletterna i 10 dagar, invänta mens, börja med pergotime på 5:e mensdagen. På 12 dagen ska jag till gyn och kolla med VUL för att se om jag har några fina ägg :)

När jag skulle få ut pergo (i torsdags) så var de slut på alla apotek jag var inne på, sa att de skulle komma in igen tidigast 10 MARS!!! Helt sjukt. :(

Men när jag kom hem så ringde jag runt till olka apotekers kundservice, när jag ringde "kronans droghandel" så sa hon att de var slut i just den stan jag letade efter, men hon sa att hon kunde kolla i en närliggande stad (ca 45 minuter från mig), där fanns det TVÅ askar kvar! Hon reserverade en ask som jag hämtade i fredags.

Så du kan ju ringa olika apoteks kundservice och höra med dom. Borde ju gå att skicka, bara de får ditt personnummer. :)
  • 111202
    Elinm skrev 2011-02-07 17:29:56 följande:
    Ja, klart man vill vara med, letade bara för ett par timmar sedan efter just en sånhär tråd! :)
    Vi har väll inte försökt alls, jag var hos gyn i augusti fick då konstaterat PCO.
    Men visst, jag har varit utan preventivmedel sedan 2008.. vi hade tanken "händer det så händer det" - men inget hände, därför jag var hos gyn i Aug.

Nu har vi pratat om en liten knodd.. så vi får hoppas på det bästa!
  • solblek
    111202 skrev 2011-02-07 17:46:40 följande:
    Primolut är tabletter att få igång mensen. Så ska äta tabletterna i 10 dagar, invänta mens, börja med pergotime på 5:e mensdagen. På 12 dagen ska jag till gyn och kolla med VUL för att se om jag har några fina ägg :)

När jag skulle få ut pergo (i torsdags) så var de slut på alla apotek jag var inne på, sa att de skulle komma in igen tidigast 10 MARS!!! Helt sjukt. :(

Men när jag kom hem så ringde jag runt till olka apotekers kundservice, när jag ringde "kronans droghandel" så sa hon att de var slut i just den stan jag letade efter, men hon sa att hon kunde kolla i en närliggande stad (ca 45 minuter från mig), där fanns det TVÅ askar kvar! Hon reserverade en ask som jag hämtade i fredags.

Så du kan ju ringa olika apoteks kundservice och höra med dom. Borde ju gå att skicka, bara de får ditt personnummer. :)
    alright då hänger jag med! tycker det där är jättekonstigt, vissa säger att man bör göra ett vul innan förmodad ägglossning och vissa säger att det inte behövs. jag fick inte göra något och har ju med största sannolikhet haft ägglossning (dels känt av det men också för att jag är på dag 21 i min menscykel), tänk så släppte jag flera ägg liksom? lite panikartat haha :)

oj så sent? gud vad deprimerande, men ja jag får göra så. ska ju lämna blodprov på fredag så får vänta tills jag fått besked där om jag fick någon ägglossning eller ej, kan ju vara så att jag inte behöver fler kurer isåfall :D

är det första kuren med pergotime du ska ta snart eller har du kört med det tidigare?
  • mollan4

Klart att jag oxå vill vara med........Hjärta jag är inne på min andra pergotime kur just, sen på fredag ska jag göra VUL för å se hur det ser ut.Första kuren fick jag kanon värden på min ÄL men ändå så blev jag inte gravid man blir lika ledsen å förtvivlad varje gång mensen kommer så jag vet hur det käns å kämpa för nått som man längtar efter.Har gott på utredning i 1år nu så det går framåt.Jag fick 3 kurer av pergotime som jag ska äta å blir jag inte gravid inom 3mån så blir det forsättningen på IVF.så vi håller tummarna stenhårt att det lyckas, men har nästan jätt upp hoppet om att bli gravid.Jag har mått rätt ok på pergotimen men humöret är det värsta å man gråter för det minsta lilla så jag beundrar min sambo att han står ut med mig....Skrattande Håller tummarna för alla här!

// Ha det bäst tjejer

Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)