111202 skrev 2011-02-07 17:46:40 följande:
Primolut är tabletter att få igång mensen. Så ska äta tabletterna i 10 dagar, invänta mens, börja med pergotime på 5:e mensdagen. På 12 dagen ska jag till gyn och kolla med VUL för att se om jag har några fina ägg :)
När jag skulle få ut pergo (i torsdags) så var de slut på alla apotek jag var inne på, sa att de skulle komma in igen tidigast 10 MARS!!! Helt sjukt. :(
Men när jag kom hem så ringde jag runt till olka apotekers kundservice, när jag ringde "kronans droghandel" så sa hon att de var slut i just den stan jag letade efter, men hon sa att hon kunde kolla i en närliggande stad (ca 45 minuter från mig), där fanns det TVÅ askar kvar! Hon reserverade en ask som jag hämtade i fredags.
Så du kan ju ringa olika apoteks kundservice och höra med dom. Borde ju gå att skicka, bara de får ditt personnummer. :)
alright då hänger jag med! tycker det där är jättekonstigt, vissa säger att man bör göra ett vul innan förmodad ägglossning och vissa säger att det inte behövs. jag fick inte göra något och har ju med största sannolikhet haft ägglossning (dels känt av det men också för att jag är på dag 21 i min menscykel), tänk så släppte jag flera ägg liksom? lite panikartat haha :)
oj så sent? gud vad deprimerande, men ja jag får göra så. ska ju lämna blodprov på fredag så får vänta tills jag fått besked där om jag fick någon ägglossning eller ej, kan ju vara så att jag inte behöver fler kurer isåfall :D
är det första kuren med pergotime du ska ta snart eller har du kört med det tidigare?